کد خبر: ۲۴۰۰۹۶
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵

حراج نت دست‌نویس «راخمانینف» در ساتبی

مرکز ساتبی از حراج یک نسخه دست‌نویس از نت‌ سمفونی دوم «سرگئی راخنمانینف» نوازنده مشهور روسی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: این قطعه دست‌نویس که از حدود 50 سال قبل مفقود شده بود، در ماه می در حراجی ساتبی به فروش خواهد رسید.

به گزارش شبکه خبری «الیوم السابع» مصر، حراجی ساتبی در اطلاعیه‌ای که روز پنج شنبه منتشر شد، قیمت پایه این نت را حدود یک تا یک و نیم پوند (حدود 1/68 -2/52 میلیون دلار) ارزش گذاری کرد.

این قطعه موسیقی از بهترین نمونه‌های آهنگسازی «سرگئی راخمانینف» از نوازندگان بزرگ موسیقی رمانتیک در سبک موسیقی کلاسیک روسیه محسوب می‌شود.

گفته می‌شود، این دست‌نوشته یکی از نسخه‌های کم‌یاب سمفونی اصلی تئاتر اورکسترال جهان است و در این نت بخش‌هایی وجود دارد که در دیگر نسخه‌ها دیده نشده است.

این سمفونی که در سال 1908 برای اولین‌بار در سن پترزبورگ به رهبری آهنسگاز آن اجرا شد، در ده سال گذشته از سوی موسسه «تابور» که برگزاری مسابقه بین‌المللی پیانو نوازی (لیدز) را برعهده دارد، در موزه بریتانیا به امانت نگه‌داری می‌شد.

ساتبی در اطلاعیه خود در مورد اینکه اگر آکادمی «تابور» این نسخه را در حراجی به نام خود به فروش برساند، توضیحی نداد و به این نکته بسنده کرد که فرد ناشناسی که این نت را به حراجی عرضه کرده است، هیچ ارتباطی با آکادمی تابور ندارد.

در پایان این اطلاعیه آمده این نسخه امسال در حراجی عرضه خواهد شد اما خروج این نسخه از حراجی در گرو شفاف‌سازی وضعیت مالکیت آن است.

این حراجی در پایان اعلام کرد: اصالت این نسخه از سوی «جفری نوریس» کارشناس بریتانیایی تایید شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین