کد خبر: ۲۴۰۲۱۸
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸

توضیح حافظ منافع ایران درباره حضور یک خواننده در نمایندگی ایران در قاهره

بنای ما ممانعت از حضور افراد ایرانی در جشن نوروز نمایندگی ایران نیست و همواره از حضور هر ایرانی در این جشن استقبال می‌کنیم؛ مگر آن که دلیلی خاص برای ممانعت فردی خاص داشته باشیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مسئول دفتر حافظ منافع ایران در قاهره گفت: حضور من در وزارت خارجه مصر رویه‌ای معمول بود و درباره موضوعات مختلف بین‌المللی با معاون وزیر خارجه گفت‌وگو و رایزنی شد.

مجتبی امانی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با احضارش به وزارت خارجه مصر گفت: با پایان مرخصی مربوط به آغاز سال جدید و پس از بازگشت به قاهره، توسط وزارت خارجه مصر دعوت شدم که ملاقاتی با معاون وزیر خارجه در امور آسیایی این کشور داشته باشم. این دیدارها به شکل معمول هر چند وقت یک بار اتفاق می‌افتد و در دیدار که روز سه‌شنبه هفته پیش انجام شد چندین موضوع مطرح شد و یک موضوع هم به صورت حاشیه‌ای مطرح و به آن پرداخته شد که درباره نوع فعالیت نمایندگی ایران در مصر بود که در هر ملاقات دیپلماتیکی ممکن است دو طرف درباره جزئیات فعالیت‌ها حرف‌هایی داشته باشند که موضوع مهمی نبود و این بحثی معمول و تشریفاتی است.

پس از انجام این دیدار اخباری در مصر منتشر شد که من به وزارت خارجه احضار شدم در حالی که برای حضور خودم در وزارت امور خارجه احساسی مبنی بر عرف مربوط به احضار نداشتم بنابراین این موضوع چندان قابل پیگیری و حاشیه‌سازی نبود.

امانی توضیح داد: موضوع اصلی که درباره آن با معاون وزیر خارجه مصر صحبت داشتم مربوط به همکاری ایران و مصر در امور بین‌المللی و همچنین سفر یکی از مسوولان وزارت امور خارجه مصر به تهران بود که این سفر هم در رابطه با همکاری‌های ایران و مصر در امور بین‌المللی است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا در رابطه با حاشیه‌های مراسم جشن نوروز در قاهره نیز گفت: ما هر ساله جشن نوروز را برای ایرانیان مقیم برگزار می‌کنیم. علاوه بر آن جشن جداگانه ای به عنوان جشن مشترک نوروز داریم.امسال نیز برای سومین سال متوالی جشن نوروز مشترک را با همکاری هفت کشور به صورت جداگانه برگزار کردیم.

مسئول دفتر حافظ منافع ایران در مصر ادامه داد:‌ در جشن نوروز ایرانی‌ها، به علت تعداد نه چندان زیاد ایرانیان مقیم در مصر دعوت عام داریم و از همه آنها به همراه خانواده ها و فرزندانشان دعوت می‌کنیم.


وی با بیان این که برای حفظ ارتباط با ایرانی‌های مقیم در همه نمایندگی‌های خارج از کشور در مراسم ایرانی‌ها از آنها دعوت می ‌کنیم، درباره انتشار عکس‌هایی از مهمانان و برجسته‌شدن تصویر یک زن در آن مراسم در روزهای اخیر اظهارکرد: ما از همه ایرانی‌ها دعوت می‌کنیم و آن فرد هم یک ایرانی است که در مصر زندگی می‌کند و ما هیچ‌گونه آشنایی درباره فعالیت‌های ایشان نداشتیم، زیرا اساسا معروفیتی تا پیش از انتشار این عکس‌ها نداشته است و طبیعتا ما بر اساس رویه‌ای که وجود دارد از همه مهمانان خود استقبال می‌کنیم.

امانی اضافه کرد: ایشان هم یک مهمان عادی بود که به هر دلیل عکس‌هایی را که در مراسم گرفته بود در کنار عکس های شخصی خودش در صفحه فیس‌بوک خود به نمایش گذاشت.

وی در ادامه با انتقاد از برخی مطالب منتشر شده در رابطه با حاشیه‌های جشن نوروز امسال در نمایندگی ایران در قاهره در برخی رسانه‌ها گفت: اولین رسانه در فضای عربی که این مطلب را منتشر کرد شبکه تلویزیونی العربیه وابسته به عربستان سعودی بود. در فضای فارسی نیز ضدانقلاب خارج از کشور به انتشار این عکس‌ها پرداخت. متاسفانه برخی رسانه‌های داخلی نیز بدون توجه به موضوع، آن را با عناوینی مانند مهمان ویژه و یا حاشیه‌سازی‌های مختلف برای آن و یا انتشار عکس‌های این فرد موضوع را به صورت تحریف شده منتشر کردند.


امانی گفت: ما در جشن نوروز نه مهمان ویژه و رقصنده داشتیم و نه این فرد در مصر آنگونه که ادعا شده به خوانندگی و رقاصی مشهور است. جشن نوروز ما همانند هرسال در جو ایرانی و با فرهنگ اسلامی ایرانی و مطابق با عرف برگزاری اینگونه جشن ها در نمایندگی های کشورمان در خارج از کشور برگزار شد.

مسئول دفتر حافظ منافع ایران در مصر تاکید کرد: بنای ما ممانعت از حضور افراد ایرانی در جشن نوروز نمایندگی ایران نیست و همواره از حضور هر ایرانی در این جشن استقبال می‌کنیم؛ مگر آن که دلیلی خاص برای ممانعت فردی خاص داشته باشیم. معمولا هر فرد میهمانی هم اگر بخواهد با میزبان عکس بگیرد ممانعت از اینکار منظقی نیست.

وی گفت: این فرد عکس‌های خود را فردای عید نوروز در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرد و کمتر کسی از آن مطلع بود. اما افرادی که به دنبال اقدام هدفمند علیه ایران هستند خبر حاشیه‌پردازی درباره حضور این فرد در جشن نوروز نمایندگی را همزمان با اعلام خبر ادعای احضار اینجانب به وزارت خارجه و طرح اتهامات دیگر علیه کشورمان در مصر منتشر کردند در حالی که سه هفته از انتشار این عکس‌ها در صفحه فیس‌بوک این فرد گذشته بود. خبرپردازی یک شبکه عربی که عناد آن علیه ایران مسبوق به سابقه است تعجبی ندارد؛ اما انعکاس اخبار دروغ در برخی سایت ها و رسانه های داخلی و پیروی از خط رسانه ای دشمنان ایران و اسلام تعجب دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین