کد خبر: ۲۴۰۲۷۴
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۳

معاون رئیس‌جمهور: آمار انصراف‌دهندگان از یارانه فردا اعلام می‌شود

وی خاطرنشان کرد: افرادی که از دریافت یارانه انصراف می‌دهند مشارکت قوی و اجرایی با دولت تدبیر و امید داشته و در توسعه کشور سهم زیادی دارند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: تعداد افرادی که از دریافت یارانه انصراف دادند، فردا شب به صورت دقیق اعلام می‌شود اما براساس آمارهای اولیه میلیون‌ها نفر از مردم ایران از این طرح استقبال کرده‌اند.

محمدباقر نوبخت در حاشیه سفر یک‌روزه به استان قزوین در گفت‌وگو با فارس با اشاره به ثبت‌نام فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: افرادی که به هر دلیل از ثبت‌نام جا مانده‌اند امروز و فردا فرصت دارند تا با مراجعه به سایت www.refahi.ir ثبت‌نام کنند.

وی افزود: افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند اما تمایل به انصراف از دریافت یارانه دارند تا دولت از این منابع برای امور دیگری از قبیل افزایش سطح خدمات بهداشت و درمان، تولید، حمل و نقل و کاهش آلودگی‌های هوا که همه مردم از آن برخوردار می‌شوند استفاده کند می‌توانند از دریافت یارانه انصراف دهند.

سخنگوی دولت اضافه کرد: پس از پایان روز 31 فروردین ماه سال جاری می‌توانیم جمع‌بندی دقیقی داشته باشیم مبنی بر این‌که چقدر منابع حاصل از صرفه‌جویی‌ها یا انصراف برای دولت فراهم است زیرا برای انجام بخشی از کارهای مذکور نیاز به منابع داریم و هر مقدار که این منابع بیشتر باشد از منابع دیگری که قانون از محل تغییر قیمت‌ها تعیین کرده کمتر می‌توانیم استفاده کنیم.

نوبخت عنوان کرد: منبع مالی حاصل از انصراف از دریافت یارانه می‌تواند هزینه‌های بخشی از آن وظایف را تأمین کرده و از تغییر قیمت‌ها جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: تعداد افرادی که از دریافت یارانه انصراف دادند، فردا شب به صورت دقیق اعلام می‌شود اما براساس آمارهای اولیه میلیون‌ها نفر از مردم ایران از این طرح استقبال کرده و با عدم ثبت‌نام، انصراف خود را از دریافت یارانه اعلام کرده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان این‌که در روزهای آینده کار اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها دنبال می‌شود، گفت: این اختیار را برای مردم قائل شدیم و به رسمیت شناختیم که خودشان انتخاب کنند که اگر می‌خواهند به صورت نقدی 45 هزار و 500 تومان را دریافت کنند، ثبت‌نام کنند اما اگر تمایل به مشارکت با دولت داشته باشند می‌توانند با عدم ثبت‌نام از دریافت یارانه، انصراف خود را اعلام کنند.

نوبخت بیان کرد: در حال حاضر هیچ دسته‌بندی صورت نگرفته است و همه مردم این اختیار را دارند که یکی از این دو راه را انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که از دریافت یارانه انصراف می‌دهند مشارکت قوی و اجرایی با دولت تدبیر و امید داشته و در توسعه کشور سهم زیادی دارند.

سخنگوی دولت افزود: بدون تردید کسانی که در این درخواست ملی برای انصراف همکاری کردند به عنوان شهروندان قابل تقدیر باید از آنان تقدیر کرده و به پاس همکاری با دولت تدبیر و امید در اولین فرصت ممکن تسهیلاتی را برای آنان فراهم کنیم.

نوبخت اضافه کرد: در قانون 48 هزار میلیارد تومان تسریع شد که از محل اصلاح قیمت‌ها و 11 هزار و 300 میلیارد تومان از بودجه عمومی می‌تواند حاصل شود.

وی ادامه داد: بنابراین هر مقدار بتوانیم از یک منبع سومی که خودمان تعریف کردیم مبنی بر انصراف از دریافت یارانه برخوردار شویم، می‌توانیم به همان میزان از این 48 هزار میلیارد تومان که از محل اصلاح قیمت‌ها به دست می‌آید خودداری کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور عنوان کرد: دولت با توجه به سیاست محدود و مهار کردن نرخ تورم نه تنها به دنبال افزایش قیمت‌ها نیست بلکه تلاش دارد تورم را مهار کند.

نوبخت تصریح کرد: به همین دلیل برای سال جاری پیش‌بینی می‌کنیم که نرخ تورم را در حد 25 درصد و حتی کمتر از آن تقلیل دهیم بنابراین هر مقدار که انصراف از دریافت یارانه منابع بیشتری را در اختیار دولت قرار دهد، به همان میزان از محل افزایش قیمت‌ها خود را محدودتر می‌کنیم.

وی یادآور شد: امیدواریم بتوانیم همراه با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها در مرحله دوم سیاست مهار تورم را نیز اجرایی کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین