کد خبر: ۲۴۰۲۸۱
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۱

غذای ضد آلزایمر را بشناسید

آلزایمر یک بیماری مغزی پیشرونده و غیر قابل درمان است که موجب از بین رفتن حافظه و مهارت های ادراکی می شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بر اساس مطالعه ای که در امریکا انجام شد، در افرادی که حداقل یک بار در هفته ماهی (به صورت کبابی یا بخارپز) می خورند، سلامت مغز بهبود یافته و خطر اختلال شناختی و ادراکی و همچنین خطر بیماری آلزایمر در آنها کاهش می یابد.

مصرف منظم ماهی از بخش خاکستری مغز در نقاطی که با بیماری آلزایمر مرتبط است، محافظت می کند. حجم بخش خاکستری در سلامت مغز بسیار موثر است. هر چه حجم این بخش بیشتر باشد، سطح سلامت مغز بالاتر بوده و کاهش حجم بخش خاکستری به معنی کوچک شدن مغز است.

آلزایمر یک بیماری مغزی پیشرونده و غیر قابل درمان است که موجب از بین رفتن حافظه و مهارت های ادراکی می شود. بر اساس آمار انستیتو ملی سالمندان، 5.1 میلیون امریکایی به آلزایمر مبتلا هستند.

برای انجام مطالعه اخیر، 260 فرد سالم انتخاب شدند و اطلاعات مربوط به میزان مصرف ماهی آنها ثبت گردید. مغز افراد مورد مطالعه در طی یک دوره 10 ساله توسط MRI سه بعدی مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج نشان داد که مصرف حداقل هفته ای یک بار ماهی، موجب حفظ بخش خاکستری در قسمت های مختلف مغز شده و خطر ابتلا به آلزایمر را 5 بار کاهش می دهد. در حقیقت اسیدهای چرب موجود در ماهی موجب بزرگ شدن و تقویت نورون ها (سلول های مغزی) در بخش خاکستری مغز می شوند. این پدیده مغز را در برابر بیماری آلزایمر محافظت می نماید. مصرف ماهی حافظه و قدرت ادراک و شناخت را نیز افزایش می دهد.
نکته مهم در این تحقیق این بود که مصرف ماهی سرخ شده در افزایش حجم مغز و یا محافظت در برابر کاهش ادراک و شناخت تاثیر چندانی ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین