کد خبر: ۲۴۰۵۰۹
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰

ناطق نوری: امریکایی ها برای مذاکره دنبال ایران آمدند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : در بحث مذاکرات هسته ای راحت می گویم دنبال امریکایی ها نرفته ایم بلکه آنها دنبال ما آمده اند چرا که به این نتیجه رسیده اند که دشمنی آنها با مردم ایران تاکنون دستاوردی نداشته است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری یکشنبه شب درمراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت امام خمینی(ره) در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در قم افزود: آمریکایی ها متوجه شدند بعد از 35 سال فشار بر ملت ایران، نه تنها این مردم عقب نشینی نکرده و سر جای خود هستند بلکه هرکجا هم می روند درعراق، سوریه وسایر کشورها، قدرت نفوذ و جاپای آنها مشاهده می شود.

رییس بازرسی ویژه دفتر رهبر معظم انقلاب ادامه داد: آمریکا به این نتیجه رسیده است که با ملت ایران نمی تواند درافتد، به همین دلیل آنها دنبال مذاکره آمدند، آنها 35 سال تحریم هایی را با شدت وضعف، علیه ملت ایران اعمال کرده ودرجنگ تحمیلی همه کشورهای استکباری و حتی دولت های اسلامی به جز سوریه وعمان، علیه کشور ما متحد بودند ولی کاری از پیش نبردند.

وی گفت: در داخل کشور نیز آنها با تحریک برخی جنبش های مختلف مانند کومله، منافقین، چریک های فدایی وحوادث گوناگون، با این مردم مقابله کردند ولی راه به جایی نبردند.



* هوشمندی امام راحل در مورد رهبری بعد از خود


وی ادامه داد: تا امام راحل در قید حیات بودند محکم در برابر دشمنان ایستادند و بعد از ایشان رهبر معظم انقلاب با درایت دشمنان را ناکام کردند و درحقیقت امام راحل برای رهبری بعد از خودشان با هوشمندی خط دادند.

ناطق نوری اظهارکرد: مرحوم سید احمد خمینی خطاب به بنده گفتند وقتی شما( ناطق نوری) و حضرت آیت الله خامنه ای درکره شمالی بودید به امام راحل گفتم ایشان( رهبر انقلاب) برای ریاست جمهوری زیبنده است، امام درپاسخ فرمودندˈ ایشان برای رهبری هم خوب استˈ.



* خداباوری و فریاد زدن برای خداوند مهمترین راز موفقیت امام راحل

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : رمز موفقیت امام راحل درکنار علمیت بالا، شجاعت، بینش، درک ودرایت بالا، خداباوری وبه فکر خدا بودن وتنها برای خداوند فریاد زدن، بود و بنا بر بررسی های یکی ازاندیشمندان، بیشترین کلمه درسخنان امام راحلˈ خداوند متعالˈ بود.

ناطق نوری تقارن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و تولد حضرت امام را از مشیت ها زیبای خداوند متعال واتفاق جالبی درتاریخ ذکر کرد وگفت: مشیت خداوند متعال که دراین تقارن بسیار زیبا تعلق گرفته، بسیار آموزنده است.



*نسل فاطمه، منسجم ترین نسل تاریخ


این فعال سیاسی اظهارکرد: درتاریخ این همه سادات، فرزندان و پیروان حضرت فاطمه زهرا (س) را به شهادت رساندند ولی فخر رازی می گوید منسجم ترین نسلی که باقی مانده از نسل فاطمه است.

ناطق نوری خاطرنشان کرد: از نظر کیفیت نیز درتاریخ پرافتخار شیعه نوع فقهای بزرگ، مراجع، محققین، مجاهدین بزرگ همه اولاد حضرت فاطمه زهرا (س) بودند.



* تاسی حضرت امام راحل به حضرت فاطمه (س)


وی گفت : امام راحل در دوران نهضت در مسجد اعظم وقتی سخنان ایشان اوج گرفت فریاد زدند، ای قم، نجف، مشهد، ویکباره گفتندˈ ای فاطمیونˈ.، در طول تاریخ فقها و مجاهدین بزرگ مانند بحرالعلوم ها، سید مرتضی، سید رضی و در تاریخ معاصر مدرس، کاشانی از نسل فاطمه بودند.

وی ادامه داد: امام راحل به مرحوم مدرس و آیت الله کاشانی عشق می ورزیدند و با کاشانی نیز ارتباط تنگاتنگ داشتند واینها همه از برکت و چشمه جوشان کوثر هستند.



* امام خمینی( ره) کوثر و از نسل کوثر است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: غیر از اینکه امام راحل از نسل کوثر و چشمه است خود او نیز در کوثر بودن خودش موضوعیت دارد، امام چشمه جوشانی است که اگر فریادها و مبارزات ایشان نبود وضعیت اینگونه پیش نمی رفت.

ناطق نوری اظهارداشت: روحیه ظلم ستیزی ومبارزه با استکبار از اول در امام راحل وجود داشت، بیت امام راحل اهل مبارزه بودند خصوصا اینکه این مبارزات آنها با شجاعت، هوشمندی و اگاهی بسیار بالا توامان شده بود.



*درایت امام راحل در زمان آیت الله حائری و بروجردی

وی خاطرنشان کرد: وقتی رضاخان فشار خود را بر روحانیت افزایش داده و دنبال خلع لباس و آزار روحانیت بود، آیت الله بروجردی نیز مرجعیت عام بود و شاه از اقتدار مرجعیت هراس داشتند، امام راحل مدبرانه دست به حرکت بزرگی زده و با نامه نگاری های مختلف، زمینه را برای انسجام بیشتر طلاب و کمک به حوزه ها فراهم کردند.

وی ادامه داد: با ورود آیت الله بروجردی به قم، امام راحل برای یاری رساندن ایشان برای مدیریت حوزه نامه نوشتند و حتی به مرحوم فلسفی نوشته بودندˈ آیت الله بروجردی مدیریت حوزه را برعهده دارند و حوزه ها نیز نیاز به کمک دارد و شما(فلسفی) از تجار و خیرین تهران برای این کار دعوت کنید و چند اسم از این تجار و خیرین را در نامه نیز ذکر کردند.

ناطق نوری خاطرنشان کرد: بعد از آگاهی بخشی و ترغیب برای کمک به حوزه ها، درس دادن در قالب درس اخلاق را شروع کردند و طلاب را نیز آگاه نمودند و بی جهت نیست که در روز میلاد حضرت زهرا (س)، این کوثر( حضرت امام) به دنیا بیایند.



* امام راحل بعد از رحلت آیت الله بروجردی

وی گفت : بعد از رحلت آیت الله بروجردی در فروردین 1340، لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی در مجلس تصویب شد و امام راحل از همین جا اقدامات خود را آغاز کرده وابتدا به صورت عقلانی وملایم به نخست وزیر دراین زمینه هشدار دادند و علما را نیز نسبت به خطر این اعلامیه آگاه کردند و روشنگری کردند.

ناطق نوری اظهارداشت: در این لایحه،ˈشرط اسلام و سوگند به قران کریم برای رای دهندگان و انتخاب شوندگان حذف شده بودˈ، امام راحل نیز فهمیده بودند رژیم دنبال چیست، به همین دلیل سخنرانی کرده وخطاب به طلاب ومردم فرمودندˈ از این سرنیزه های زنگ زده و پوسیده نترسید اینها به زودی خواهد شکستˈ.



* زخم زبان های برخی آخوندهای ضد انقلاب


وی یادآورشد: در حادثه 15 خردا نیز امام راحل در سخنانی خطاب به شاه فرمودندˈ کاری نکنید که بدهم ملت شما را از کشور بیرون کنندˈ، دو روز بعد امام راحل را دستگیر کردند که زخم زبان های آخوندهای ضد انقلاب و مخالف سیاست شروع شد و می گفتندˈ آقای شما( امام) قرار بود شاه را از کشور بیرون کنند چگونه خودشان را گرفتندˈ.

وی اظهارکرد: در آن دوران آنچه بیش از دستگیری امام راحل یاران و شاگردان وی را رنج می داد زخم زبان های برخی هم لباسی های غافل از سیاست بود، آنها از شجاعت و فرصت شناسی امام راحل بی خبر بودند.

وی ادامه داد: امام راحل از فرصت های عاشورا، ماجرای فیضیه و چهلم شهدای فیضیه و ... به بهترین شکل ممکن بهره برداری کردند.



* مخالفت امام راحل با انفجار خودرو ارتش رژیم در تهران

ناطق نوری همچنین با ارائه خاطراتی از امام راحل گفت: از طرف شهید بهشتی برای سفر به پاریس و ارائه پیامی به امام راحل ماموریت پیدا کردم و بعد از حضور در محضر ایشان، گفتمˈ پیامی از طرف جوانان تهران دارم و اینکه این دوستان می گویند اجازه دهید یکی از ماشین های ارتش را در تهران منفجر کنیم،ˈ امام راحل با جدیت گفتند نمی توانم.

وی ادامه داد: دوباره پیام خود را خطاب به امام راحل اعلام کردم ایشان گفتند، بروید فردا به شما پاسخ می دهم، فردا نیز نزد امام آمدم، ایشان با جدیت هر چه تمام تر فرمودندˈ من نمی توانمˈ، این جوانانی که در ماشین های ارتش نشسته اند فرزندان ما هستند و از کجا معلوم است اگر فرمانده به انها دستوری دهد برنگردند و خود فرمانده را هدف قرار ندهند.ˈ

ناطق نوری اظهارداشت: وقتی امام راحل بعد از حادثه 15 خرداد آزاد شدند در مدرسه فیضیه سخنرانی کرده وخطاب به سران رژیم گفت: اشتباه کردید من را آزاد کردید فکر نکنید من برای اسلام فریاد نمی زنم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دردوران قبل، فردی در قم اقدام از علما و روحانیون درخواست می کرد که دردفتر وی، یادگاری بنویسند وهر کسی چیزی می نوشت، ولی امام راحل به جای یادگاری اینگونه نوشتندˈ قیام برای خدا نبود که یک فرد بی شعوری مانند رضا خان برسرنوشت مکتب حاکم وشخصی دیگری به امام صادق (ع) توهین کند وکسی فریاد نزندˈ.

رییس بازرسی ویژه دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: امام خطاب به صاحب این اثر( آقای وزیری) می گویدˈ آقای عزیز بهتر نبود به جای جمع کردن یادگاری، علما را دور هم جمع تا برای خدا قیام می کردند.

وی گفت: رمز موفقیت امام راحل این بود که تنها برای خداوند متعال قیام کردند.



*برای گرفتن اشک، عظمت اهل بیت را زیر سوال نبریم

ناطق نوری گفت: متاسفانه گاهی زندگی و شخصیت اهل بیت (ع) تحریف می شود و برای اینکه عواطف را تحریک و اشکی از مردم بگیریم عظمت و نگاه فاطمه به فدک و... را تحریف می کنیم.

وی ادامه داد: تمام فریادهای حضرت زهرا (س)در برابر انحرافات در دین بود، هنور آب غسل پیامبر خشک نشده بود که عده ای دنبال تعطیل احکام و انحراف مسیر افتادند، حضرت در خطبه فدکیه احکام ارث را مطرح کرده وخطاب به غاصبان می فرمایدˈ چگونه شما آیات ارث را در قران نمی بینید و حق را از بین می برید.



*به امام راحل مدیون هستم


وی همچنین گفت: معمولا کمتر سخنرانی می کنیم و اخیرا افرادی گفتند چرا در مراسم آقایان عسکر اولادی و اکبر حیدری سخنرانی کردید، پاسخ دادم انها پیشکسوتان انقلاب هستند، سالها برای انقلاب زندانی شدند و من در برابر پیشکسوتان انقلاب خاضع هستم.

ناطق نوری اظهارداشت: برای کسانی که در دوران مبارزه برای انقلاب زحمت کشیده اند احترام قائلم، من خود را مدیون امام می دانم و اگر در جایی هم حاضر نشوم ولی بحث امام راحل، بیت امام و برادر ارجمند جناب حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی است.

وی ادامه داد: بعد از مرحوم سید احمد خمینی، ایشان ( سید حسن خمینی) هر وقت بگویند برای امام راحل سخنرانی کنید، هستیم، ما هر چه داریم از امام داریم.

وی در ابتدای سخنان خود نیز با گلایه از طولانی شدن خیرمقدم ها گفت: در دوران ریاست مجلس، به یکی از استان ها سفر کردم امام جمعه آن استان برای خیرمقدم پشت تریبون رفت و وقت را به بهانه خیرمقدم به سخنرانی گذراند وقتی پشت تریبون رفتم خطاب به حضار گفتم برای خیرمقدم آمدم آقایان صحبت ها را کردند، امشب در قم نیز همان حادثه تکرار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین