کد خبر: ۲۴۰۵۴۹
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳

پنجشنبه و جمعه 10 هزار بسیجی در تهران مانور می دهند/ سردار ذوالقدر: هدف این مانور تهدیدات داخلی است

جانشین فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) از برگزاری رزمایش الی‌بیت‌المقدس در روزهای ۴ و ۵ اردیبهشت با شرکت ۱۰ هزار نفر از نیروهای بسیج در سطح شهر تهران خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سردار احمد ذوالقدر جانشین فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران‌بزرگ در نشست‌خبری که امروز در مرکز فرماندهی سپاه برگزار شد، با اشاره به برگزاری رزمایش الی‌بیت‌المقدس، گفت: این رزمایش در روزهای 4 و 5 اردیبهشت با شرکت 10 هزار نفر از نیروهای بسیج در سطح شهر تهران و در 5 نقطه عملیاتی برگزار می‌شود.

سردار ذوالقدر گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مسئولیت سازماندهی، آموزش و حفظ انسجام بسیج را دارند و براساس لایه‌های تهدید این سازماندهی را انجام می‌دهد و نوع ابزار، سلاح و سازماندهی در حال تغییر و تحول است، اما براساس تهدیدات لایه‌های مختلف سازماندهی را ایجاد می‌کنیم.
او با اشاره به حضور گردان‌های عاشورا، کوثر، امام‌حسین(ع)، امام علی(ع)، فاتحین، امداد و نجات و بیت‌المقدس، گفت: هر کدام از این گردان‌ها لایه‌های مختلف دفاعی را تشکیل می‌دهند و برای بسیج سازماندهی شده‌اند. البته آموزش، تجهیزات و ماموریت هر کدام از این گردان‌ها متفاوت است.

جانشین فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) با اشاره به جزئیات برگزاری رزمایش الی‌بیت‌المقدس، گفت: این رزمایش با فرضیات متصور و با واقعی براساس تهدید متصور با عنوان مقدس "مقاومت و ایستادگی حامیان ولایت - قدس، سپاه محمد(ص) می‌آید" در روزهای 4 اردیبهشت آغاز می‌شود و به دلیل محدودیت جغرافیایی با اجرای آتش‌های سبک و نیمه‌سنگین در سطح تهران و در 5 پهنه از شهر تهران یعنی در جاده کرج، جاده سمنان، جاده دماوند، دهکده مقاومت و پادگان شهید ضیاءالدین برگزار می‌شود.
ذوالقدر ادامه داد: در این رزمایش 5 لشکر عملیاتی پیش‌بینی شده که در قالب یک قرارگاه اصلی (قرارگاه لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص)) و یک قرارگاه فرعی صورت می‌گیرد؛ در این رزمایش لشکر عملیاتی حضرت زهرا(س)، لشکر عملیاتی آل‌محمد(ص)، لشکر عملیاتی امام حسن(ع)، لشکر عملیات صاحب‌الزمان(عج) و لشکر عملیاتی 27 محمد رسول‌الله(ص) حضور خواهند داشت که تعداد این لشکرها با میانگین 10 گردان است.

او گفت: گردان‌های الی‌بیت‌المقدس کاملا مردمی هستند و برای افزایش توان این گردان‌ها بخشی از کادر گردان امام حسین(ع) به آنها اضافه می‌شود و در تمرین به آنها کمک می‌کنند.
جانشین فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) در خصوص اهداف رزمایش الی‌بیت‌المقدس، گفت: این رزمایش دو هدف اصلی آموزشی و تاکتیکی دارد؛ آمادگی یگانی برای اجرای ماموریت‌های واقعی، توان به کارگیری سلاح‌های سازمان، تمرین آموزش متناسب با ماموریت، اجرای فشرده انواع تاکتیک‌های انفرادی به صورت میدانی از اهداف رزمایش الی‌بیت‌المقدس محسوب می‌شود. یکی از اهداف اصلی این رزمایش هدف تاکتیکی و نظامی است که اولین موضوع مهارت در جابه‌جایی یگان‌ها (حمل و نقل و استقرار در موضع پدافندی) است؛ آموزش عملی در عملیات غافلگیری، اجرای راه‌های مواصلاتی فردی در صورت اشغال یا مسدود بودن راه‌های اصلی، عملیات کمی ضدهلی‌برن بر علیه دشمن فرضی، تمرین اصول پدافند غیرعامل جزء اهداف تاکتیکی رزمایش الی‌بیت‌المقدس است.

ذوالقدر با بیان اینکه کار رزمایش الی‌بیت‌المقدس دفاع در مقابل تهدیدات داخلی است، گفت: امروز شعاری که استکبارجهانی می‌دهد و می‌گوید گزینه نظامی روی میز است، مردم ما باید به این تهدید پاسخ دهند؛ آمادگی نیروهای مسلح موظفی است و این موضوع مهم است که ما بتوانیم حضور و سازماندهی نیروی مردمی را در کنار نیروهای مسلح داشته باشیم.
وی با بیان اینکه ما می‌توانیم آمادگی خود را در رزمایش الی‌بیت‌المقدس به رخ دنیا بکشیم، گفت: ما علاوه بر اجرای رزمایش و آموزش و تمرین می‌خواهیم سازماندهی حضور شهری را نیز داشته باشیم؛ قاعده نیروهای مسلح این است که در ابتدای رزمایش‌ها تجمع بزرگ صورت می‌گیرد و اهداف رزمایش در این تجمع بیان می‌شود، اما موضوع متفاوت این رزمایش این است که ابتدا فراخوانی صورت می‌گیرد و پس از آن اعزام، آموزش، تمرین انجام شده و در انتهای رزمایش تجمع بزرگی در روز جمعه 5 اردیبهشت در خیابان حجاب بلوار حجاب با حضور مقامات و مسئولان لشکری و کشوری و سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سردار سلامی جانشین کل سپاه برگزار خواهد شد.
جانشین فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) ادامه داد: در روز جمعه لشکرها در خیابان حجاب سان خودرویی انجام می‌دهند و پس از پایان سان برای پیوند رزمایش الی‌بیت‌المقدس و تلفیق مشارکت مردم با تجهیزات نظامی و لباس نظامی در خیابان طالقانی، وصال و قدس در نمازجمعه شرکت می‌کنند.

ذوالقدر با بیان اینکه بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر در تهران بسیجی سازماندهی شده است، گفت: رزمایش الی‌بیت‌المقدس نشان دهنده نمایش اقتدار و انضباط بسیج، مدیریت فرماندهی و جابه‌جایی بسیج و حضور سنین و اقشار مختلف از دانش‌آموز، دانشجو، دکتر، اصناف و مهندسین است. ضمن اینکه رزمایش الی‌بیت‌المقدس با حضور برادران صورت خواهد گرفت.

به گزارش تسنیم، او درباره برگزاری رزمایش خواهران، گفت: در روزهای 10 تا 11 اردیبهشت رزمایش امداد و نجات با همکاری اورژانس، آتش‌نشانی، هلال احمر و شهرداری تهران با 4 قرارگاه با حضور خواهران در 23 نقطه تهران بزرگ انجام خواهد شد. رزمایش الی‌بیت‌المقدس صرفا مقابله با تهدیدات فردی و جنگ خارجی را دنبال می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین