کد خبر: ۲۴۰۷۸۹
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳
اجرای نادرست هدفمندی یارانه‌ها، دولت و ملت را متضرر کرد

آیت‌الله هاشمی‌: عده‌ای به‌جای همکاری با دولت، بر طبل اختلاف می‌کوبند

آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح سه‌شنبه در دیدار اعضای پیشین و فعلی دفتر سیاسی حزب اسلامی کار، آرای سلبی مردم به یک جریان خاص و آرای ایجابی به تفکر اعتدال در انتخابات اخیر را مهم‌ترین دلیل برای لزوم تغییر مسیر امور اجرایی کشور دانست و گفت: گروه‌ها و احزاب هم همراه با موج حضور مردمی، صفحه‌ای را در تاریخ ایران گشودند و ثبت کردند که افتخار آفرین و مایه مباهات است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر آمیختگی مسایل سیاسی و اقتصادی در اداره جامعه، به مصوبات اقتصادی مجمع در سیاست‌های کلی نظام اشاره کرد وگفت: اگرچه آن سیاست‌ها مورد تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفت، امّا در اجرای سیاست‌های اصلاحی اصل 44 و خصوصی‌سازی و واگذاری‌ها، چنان بد عمل کردند که به جای حرکت به سوی اهداف، عقب‌گرد داشتیم.

به گزارش آفتاب، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی طرح مسایل مهم از سوی شخصیت‌ها و مسوولیت‌ها را برای اصلاح مسایل مملکت ضروری خواند و گفت: همه باید توجه داشته باشیم که سوار یک کشتی هستیم و کارشکنی در مسیر حرکت، همه را از اهداف متعالی نظام که جزء آرمان‌های امام راحل و شهیدان بود، دور می‌کند.

هاشمی رفسنجانی، تقسیم ابزار قدرت و تقسیم کار در جوامع را طبیعی و شرط تداوم حکومت‌های مردم‌سالار خواند و گفت: شرط این تقسیم‌بندی، تلاش برای ارتقای جایگاه نظام و تأمین منافع ملی است که متأسفانه گاهی بعضی‌ها با تنگ نظری‌ها، به دنبال تحقق اهداف باندی و جناحی هستند.

وی دامن زدن به تفرقه‌ها را سیاست برنامه‌ریزی شده دشمنان خارج از کشور دانست و گفت: عده محدودی در داخل که خود را در برابر آرای اکثریت مردم می‌بینند، دانسته یا ندانسته، گرفتار سیاست‌های شوم و شیطانی می‌شوند و به جای تشویق دیگران به همکاری با دولت، بر طبل اختلاف می‌کوبند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارائه تحلیلی از چرایی، چگونگی و اهداف اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، گفت: اجرای نادرست این طرح در سال‌های گذشته، دولت و مردم را متضرر کرد.

او با یادآوری سخنان خویش در سال‌های گذشته درباره هشدار نسبت به افزایش بودجه‌های جاری، گفت: بودجه‌های جاری، هم چسبندگی دارند و هم توقعات را بالا می‌برند که نتیجه آن توقف تولید و افزایش رکود تورمی است که در این سال‌ها شاهد بودیم.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اهمیت «اقتصاد رقابتی»، گفت: این موضوع لوازمی دارد که اوّلین شرط آن همکاری دستگاه‌ها و قوا با دولت به عنوان مسوول اجراست.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تعامل با جهان و تقویت علم و دانش متخصصان داخلی را لازمه پیشرفت و توسعه کشور دانست و اظهار کرد: تحریم‌ها در هر سطحی که باشد، برای هیچ کشوری خوب نیست و صادرات و واردات با استفاده از تولیدات، مکمّل نیازهای مردم در جوامع مختلف هستند.

وی با مقایسه ایران و کشورهای همسایه در موضوع قیمت‌های حامل‌های انرژی، به تفاوت‌ها اشاره کرد و گفت: باید بر اساس شرایط مثبت و منفی کشور برنامه‌ریزی و قیمت‌گذاری کرد.

در آغاز این دیدار، دکتر کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار، با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های حزب و تشریح اوضاع کارگاه‌های تولید و کارگران در سال‌های گذشته، گفت: توجه نکردن به فرهنگ کار و برنامه‌ریزی نکردن برای رونق تولید، معیشت کارگران و به تبع آن اقتصاد جامعه را مخدوش می‌کند.

نیشابوری، حبیب‌زاده، حیدری و پرنیان، اعضای کمیته سیاسی حزب اسلامی کار نیز به بیان دیدگاه‌های خویش درباره فعالیت‌های حزبی در ایران، لایحه و طرح احزاب، مسایل اقتصادی و اجتماعی و اهمیت ترمیم جایگاه دولت در افکار اقشار مختلف جامعه پرداختند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین