کد خبر: ۲۴۰۸۴۴
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱

ولایتی: تحولات منطقه ای و موضوع هسته ای محور گفت وگو با وزیر امور خارجه لتونی بود

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع مصلحت تشخیص نظام با ابراز خرسندی از سفر وزیر امور خارجه لتونی به ایران گفت: تحولات منطقه ای و موضوع هسته ای محور گفت وگوهای این دیدار بود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا – علی اکبر ولایتی روز چهارشنبه (امروز) پس از دیدار با ادگار رینکویچ وزیر امور خارجه لتونی که در راس هیاتی سیاسی - اقتصادی به تهران سفر کرده است، در جمع خبرنگاران افزود: گفت و گوهای ارزشمندی با وزیر امور خارجه لتونی داشتیم.

ولایتی با بیان اینکه لتونی در نیمه اول سال 2015 ریاست اتحادیه اروپا را عهده دار خواهد بود، ادامه داد: رابطه ایران با اتحادیه اروپا برای هر دو کشور قابل توجه است و یکی از علل سفر وزیر امور خارجه لتونی به ایران ایجاد آمادگی برای توسعه روابط ایران و اتحادیه اروپا است.

ولایتی سابقه روابط ایران و لتونی را از سال 1921 یادآور شد و اظهار داشت: دو کشور از گذشته تاکنون روابط خوبی داشته اند و هر دو توافق داشتیم که روابط دو کشور چه بصورت دوجانبه و چه در قالب اتحادیه اروپا ارتقا یابد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع مصلحت تشخیص نظام تصریح کرد: در این دیدار مسایل منطقه ای همچون سوریه ، اوکراین ، افغانستان و خاورمیانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و درباره پرونده هسته ای ایران نیز گفت وگوهایی انجام شد.

وزیر امور خارجه لتونی امروز در راس هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورش وارد تهران شد و قرار است با برخی دیگر از مقامات کشورمان نیز دیدار و گفت و گو داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین