کد خبر: ۲۴۰۸۶۵
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
رییس فدراسیون بین المللی اختراعات:

آیت الله هاشمی با دانشگاه آزاد زمینه شکوفایی استعداد ایرانیان را فراهم کرد

رییس فدراسیون بین المللی مخترعان، آیت الله هاشمی رفسنجانی را به دلیل نقش موثر در بنیان گذاری دانشگاه آزاد، یکی از بزرگترین مخترعان دنیا خواند و گفت: ایشان با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی بستری را فراهم کردند تا ایرانیان بزرگ و با استعداد بتوانند توانایی های خود را به وسیله آن شکوفا سازند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، آندریاس ودریش رییس فدراسیون بین المللی مخترعان در چهارمین جشنواره بین المللی مخترعان، مبتکران و نو آوران در شیراز، درباره دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: دکتر میرزاده یکی از افراد برجسته در راس مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است که فعالیت های علمی ایشان در دانشگاه آزاد اسلامی قابل قدر دانی است.

وی افزود: به عنوان رییس بزرگترین فدراسیون مخترعان که 84 کشور دنیا در آن عضویت دارند، از حضور در این جشنواره ابراز خرسندی می کنم.

ودریش با طرح پرسش های «معنای اختراع چیست، مخترع کیست و به چه کسی مبتکر می گویند؟» گفت: همه ما هر روز این نام ها را بسیار می شنویم و اما تعریف دقیق این واژه ها چیست؟ که معنای آن راه حلی فنی برای پیشبرد زندگی است.

رییس فدراسیون بین المللی مخترعان آیت الله هاشمی رفسنجانی را یکی از بزرگترین مخترعان دنیا دانست و گفت: به نظر من ایشان در جایگاه برترین مخترعان قرار دارند، چرا که با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی بستری را فراهم کردند تا ایرانیان بزرگ و با استعداد بتوانند توانایی های خود را به وسیله آن شکوفا سازند.

وی در ادامه سخنان خود به عنوان این جشنواره اشاره کرد و گفت: به نظر من کلمه علم در میان عنوان این جشنواره جا افتاده است، چرا که اختراع بدون علم ممکن نیست.

همچنین دکتر داوود ثمری مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی از همکاری گسترده بنیاد ملی نخبگان در برگزاری چهارمین جشنواره بین المللی مبتکران، مخترعان و نو آوران خبر داد و گفت: بحث تجاری سازی نتایج اختراعات این جشنواره از اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می رود.

وی افزود: برگزاری چهارمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نو آوران بر خلاف دوره های گذشته در سطح بین المللی برگزار شده است.

وی با بیان این که از 18 کشور دنیا در این المپیاد شرکت کرده اند، گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی امروز در زمینه تولید علم به بالندگی رسیده است.

ثمری همچنین گفت: بحث تجاری سازی نتایج اختراعات این جشنواره از اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی به شمار می رود.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که آثار راه یافته به این جشنواره توسط بنیاد ملی نخبگان داوری می شود، افزود: مشارکت بنیاد ملی نخبگان در برگزاری این جشنواره نشان از گسترده شدن چتر حمایتی بنیاد بر سر این جشنواره است.

ثمری با بیان این که برنامه ریزی برای برگزاری این جشنواره از سال گذشته آغاز شد، اظهار داشت: در فراخوان اولیه 650 طرح را پذیرفته و داوری آن در فضای مجازی انجام شد و در نهایت 154 طرح به مرحله مسابقه راه پیدا کرد.

وی درباره نحوه داوری آثار گفت: 40 داور از جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی این طرح ها را داوری کردند.

ثمری وجه ممیزه جشنواره امسال را نسبت به سال گذشته به رسمیت شناختن آن توسط بنیاد ملی نخبگان دانست و گفت: بنیاد ملی نخبگان با توجه به ویژگی های جشنواره امسال، آن را جشنواره ای علمی دانسته که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی افزود: برگزاری این جشنواره در راستای سیاست های رییس دانشگاه آزاد اسلامی یعنی حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم ( کارآفرین) است.

وی به نمایشگاه اختراعات که از سوی شرکت های مختلف و صنایع در حاشیه این جشنواره برگزار شده بود، اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه این است که پیوندی میان ایده و فن بازار ایجاد شود. همچنین این نمایشگاه فرصتی را برای مخترعان فراهم می کند تا بتوانند برای تجاری سازی محصولات خود با بخش صنعت قراردادهایی را منعقد کنند.

ثمری همچنین گفت: در بخش خارجی 85 طرح، به این جشنواره ارسال شد که از میان آن 40 طرح منتخب به صورت فیزیکی دراین جشنواره به نمایش گذاشته شده است.

در چهارمین جشنواره بین المللی مخترعان، مبتکران و نوآوران از 18 کشور دنیا شامل کشورهای مجارستان، فرانسه، رومانی، اسلووانی، آلمان،عراق، کویت، کره جنوبی، مصر، چین، بوسنی و هرزگوین، لبنان، سوئد، تایلند، سوریه، نیجریه، کرواسی و لهستان حضور دارند.

این جشنواره تا چهارم اردیبهشت ماه ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین