کد خبر: ۲۴۰۸۷۹
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳

رئیس سابق مشاوران املاک: با اجرای فاز دوم هدفمندی مسکن گران نمی شود

سرپرست کمیسیون تخصصی مشاوران املاک کشور گفت: نشانه‌ها از بازار مسکن حاکی از این است که با ‌آغاز مرحله دوم هدفمندی قیمت و اجاره بهای مسکن رشد آن چنانی نخواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مصطفی قلی خسروی در پاسخ به این سؤال که آیا قیمت و اجاره بهای مسکن با آغاز مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها افزایش می‌یابد گفت: در مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها هیاهوی زیادی به راه افتاد که قیمت مسکن و اجاره بها افزایش می‌یابد اما این طور نشد،در نتیجه با تجربه‌ای که در مرحله اول هدفمندی به دست آمده در بازار مسکن نیز با اجرای مرحله دوم هدفمندی قیمت‌ها تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد.

او گفت: قیمت مسکن و اجاره بها در سال 91 رشد جهشی را تجربه کرده است بنابراین قیمت مسکن و به تبع آن اجاره بها حالا حالا نمی‌تواند تغییر آن چنانی داشته باشد.

او با تأکید بر اینکه آنچه مسلم است این است که نرخ اجاره بها افزایشی نخواهد بود گفت: رشد قیمت مسکن و اجاره بها از شاخص تورم کمتر خواهد بود و این یک امر طبیعی است.

قلی خسروی در پاسخ به این سؤال که وزیر راه و شهرسازی به تازگی اعلام کرده ورود دولت به بازار اجاره بها اشتباه است، گفت: بنده نیز معتقد هستم که ورود دولت به بازار اجاره بها درست نیست چرا که به هر میزان که در مورد مسکن و پیرامون آن کمتر اظهارنظر شود بهتر است.

سرپرست کمیسیون تخصصی مشاوران املاک کشور ادامه داد: برخورد تعزیراتی با اجاره بهای مسکن که در سالهای گذشته مطرح و اجرا شد نه تنها موفق نبود بلکه باعث ایجاد مشکلاتی در بازار شد.

به گزارش فارس، او گفت: اجرای طرح تعزیراتی اجاره بها دخالت مستقیم در مالکیت است در حالی که در اسلام مالکیت محترم است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین