کد خبر: ۲۴۰۸۹۳
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶

قیمت هر کیلووات برق 50 تومان شد

مصرف برق در بخش‌های مختلف متفاوت است به طور مثال نرم مصرف برق در بخش خانگی درحدود 250 کیلووات ساعت است که بیش از 83 درصد مشترکین زیر 300 کیلووات ساعت در ماه مصرف می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همزمان با کاهش تعرفه‌های برق با دستور مستقیم رئیس جمهوری، وزیر نیرو متوسط قیمت فروش هر کیلووات ساعت برق به مشترکان را حدود 50 تومان اعلام کرد و گفت: بار مالی قبوض برق مشترکان ناچیز خواهد بود.

به گزارش مهر، با صدور اولین قبوض نجومی برق و در نهایت ورود شخص رئیس جمهور برای کاهش تعرفه برق مشترکان خانگی در قالب اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، وزیر نیرو شرایط جدید قیمت گذاری فروش برق به مردم را تشریح کرد.

حمید چیت‌چیان در تشریح نحوه محاسبه هر کیلووات ساعت برق با اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، گفت: متوسط قیمت هر کیلووات ساعت برق حدود 494.2 ریال یعنی کمتر از 50 تومان خواهد بود.

وزیر نیرو با اعلام اینکه نرخ برق برای انواع مصارف از جمله کشاورزی، صنعت،‌عمومی،‌ خانگی مناطق عادی و یا گرمسیر به صورت مساوی و با 24 درصد افزایش تعرفه همراه بوده است، تصریح کرد: درحال حاضر تغییر کنونی در نرخ برق، افزایش بسیار ناچیزی داشته و علی رغم این افزایش شرکت‌های برق همچنان با مشکلات مالی بسیار وسیعی مواجه هستند.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه الگوی مصرف بر اساس تغییرات جدید چه میزان خواهد بود، اظهار داشت: مصرف برق در بخش‌های مختلف متفاوت است به طور مثال نرم مصرف برق در بخش خانگی درحدود 250 کیلووات ساعت است که بیش از 83 درصد مشترکین زیر 300 کیلووات ساعت در ماه مصرف می‌کنند.

وی ادامه داد: به نظرمی‌رسد در شرایط آب و هوایی ایران متوسط 250 کیلووات ساعت مصرف برق، رقم منطقی برای مصرف خانوار در طول یک ماه باشد.

به گزارش سایت مجلس، وزیر نیرو در تشریح الگوی مصرف آب بر اساس تغییرات جدید، افزود: الگوی مصرف آب متفاوت است، در حال حاضر در اروپا حدود 150 لیتر در روز مصرف آب صورت می‌گیرد که در کشور ما در حدود 250 لیتر  بوده که این رقم بسیار بالایی است.

غلامرضا خوش‌خلق پیشتر در گفتگو با مهر با اشاره به ابلاغ کاهش تعرفه های برق به تمامی شرکت های توزیع برق سراسر کشور، گفته بود: هم اکنون تغییر سامانه های محاسبه صورتحساب مشترکان برق خانگی با تعرفه جدید برق انجام گرفته است.

معاون هماهنگي توزيع توانير با اعلام اینکه با تغییر نرم افزارها پیش بینی می شود قبوض جدید برق تا پایان هفته جاری به دست مشترکان خانگی برسد، تصریح کرده بود: قبوضی که برای دوره 20 اسفندماه 92 تا 25 فروردین‌ماه سال‌جاری از درجه اعتبار ساقط است.

هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی هم روز گذشته در گفتگو با مهر با تشریح جزئیات دستورات جدید رئیس جمهور برای کاهش هزینه تعرفه های جدید برق در فاز دوم هدفمندی یارانه ها، اعلام کرد: بر این اساس، قیمت تعرفه های برق از 53 به حدود 50 تومان کاهش یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین