کد خبر: ۲۴۰۹۰۴
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵

دلار قیمت خودرو را بالا کشید

روند صعودی نرخ ارز در یک هفته اخیر افزایش اندک قیمت خودروهای وارداتی را به دنبال داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به طور معمول ماه‌های فروردین و اردیبهشت دوران اوج رکود بازار خودرو بوده و قیمت‌ها در این دوره تثبیت شده و یا اندکی کاهش می‌یابد.

با این حال در سال جدید تحت تاثیر عوامل مختلف از جمله رشد دو درصدی مالیات بر ارزش افزوده و به ویژه رشد نرخ ارز، قیمت خودروها در بازار آزاد به ویژه خودروهای وارداتی اندکی افزایش یافته است.

در این زمینه یک فعال بازار خودروهای وارداتی می‌گوید: در روزهای اخیر قیمت خودروهای وارداتی به طور متوسط چند میلیون تومان افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که قیمت توسان از 147 میلیون تومان به 148 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است، خاطرنشان می‌کند: قیمت اسپورتیج نیز از 150 میلیون تومان به 152 میلیون تومان افزایش یافته است.

این فعال بازار خودروهای وارداتی ادامه می‌دهد: ‌قیمت اپیتما نیز به 148 میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که پیش از عید قیمت توسان 140 میلیون تومان، اسپورتیج 144 میلیون تومان و اپیتما 143 میلیون تومان بود.

به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان می‌کند: با گرانی‌های اخیر بازار به رکود بدتری خواهد رفت زیرا خریداران نسبت به رشد قیمت‌ها شوکه بوده و احتمالا به امید کاهش مجدد نرخ دلار و کاهش قیمت‌ها از خرید خودداری می‌کنند.

به گفته این فعال بازار خودروهای وارداتی، آغاز شماره‌گذاری خودروهای وارداتی تاثیر مثبتی بر کنترل قیمت این محصولات و احتمالا کاهش آن خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین