کد خبر: ۲۴۰۹۲۱
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷

افشارزاده: ورزش ایران در مجامع بین‌المللی گمشده‌‌ای دارد

به گفته دبیرکل پیشین کمیته ملی المپیک، ورزش ایران به دلیل نداشتن آدم‌های فعال در مجامع بین‌المللی گمشده‌ای دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، جلسه وزیر ورزش و جوانان و صاحبان کرسی‌های بین‌المللی فدراسیون‌ها با حضور بهرام افشارزاده در آکادمی المپیک برگزار شد.

بهرام افشارزاده، مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور بین‌الملل در مورد اهداف این جلسه گفت: در این جلسه قرار بود درباره کسب کرسی‌های بین المللی و حفظ آن‌ها بحث و گفت‌وگو شود. در ورزش ایران گمشده‌ای به دلیل نداشتن آدم‌های فعال در مجامع بین‌المللی داریم.

افشارزاده در مورد اهداف این جلسه گفت: قرار است در این جلسات از افرادی که صاحب کرسی‌های بین‌المللی هستند حمایت شود و همین طور پیشنهادهایی که قرار است در مجامع بین‌المللی مطرح شود مورد بررسی قرار گیرد.

وی همچنین افزود: افرادی که توانایی لازم را برای کسب این کرسی‌ها دارند، قرار است شناسایی شوند و مورد حمایت فدراسیون‌ها قرار گیرند. با انجام برنامه‌ریزی باید کرسی‌هایی را که از دست داده‌ایم به دست آوریم و تلاش کنیم کرسی‌های بین‌المللی جدیدی را کسب کنیم. افراد حاضر در این جلسه نیز نظرات و پیشنهادهای خود را ارائه کردند و همچنین وزیر ورزش و جوانان قول پیگیری و همکاری لازم را به آنان داد.

بهرام افشارزاده پس از پایان نشست وزارت ورزش با صاحبان کرسی‌ها در مجامع بین‌المللی اظهار کرد: متاسفانه ورزش ما درخصوص مسائل بین‌المللی گمشده‌ای دارد و کشور ما نمایندگان اثرگذاری که در میادین بین‌المللی بتوانند از آن‌ها دفاع کنند را ندارد. اعزام نفرات ما به کنگره‌های بین‌المللی بازدهی مثبت ندارد در حالی که باید این اعزام‌ها با برنامه و دعوتنامه صورت گیرد و پس از پایان این اجلاس‌ها از افراد حاضر گزارش گرفته شود و در جلساتی درباره آن بحث و تبادل نظر صورت گیرد. ما باید از روسای کمیته ملی المپیک و افراد تاثیرگذار در IOC به ایران دعوت کنیم و کنگره‌های علمی مثبتی را در کشورمان برگزار کنیم تا فدراسیون‌ها نشان دهند توانایی ورزشی ایران در حد بالایی قرار دارد.

افشارزاده ادامه داد: در حال حاضر ما آکادمی را برای آموزش برگزاری کلاس‌هایی که در گذشته نیز برگزاری می‌شد آماده کرده‌ایم.

او همچنین درباره تشکیل کارگروهی با حضور نمایندگان حاضر در همین جلسه تصریح کرد: 34 نفر از افرادی که در این جلسه برای حضور در این کارگروه داوطلب شده‌اند، به همراه نمایندگانی که خود ما انتخاب می‌کنیم در این کارگروه عضو خواهند شد تا آن‌ها به نمایندگی از همه صاحبان کرسی‌های بین‌المللی در جلسات مربوط به این موضوع شرکت کنند. این افراد بر اساس کشور و توانایی‌های بین‌المللی انتخاب می‌شوند.

او همچنین درباره اصلاح اساسنامه هم گفت: در جلسه گذشته درباره اساسنامه صحبت‌هایی صورت گرفت و قرار شده کمی تغییر در آن حاصل شود و قطعا در اولین فرصت آن را اعلام می‌کنیم.

افشارزاده در پایان درباره سفر هیات وزارت ورزش برزیل به ایران هم گفت: به دلیل درخواست فیفا و لزوم حضور هیات وزیران ورزش برزیل در نشست فدراسیون جهانی فوتبال که به دلیل میزبان بودن این کشور، سفر این افراد به ایران به تعویق افتاد و به احتمال فراوان در اردیبهشت ماه این سفر صورت می‌گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین