کد خبر: ۲۴۰۹۳۵
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱

وزیر ورزش و جوانان: تحت فشار مدیری تغییر نمی‌کند

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به شفاف‌سازی مالی باشگاه‌های ورزشی گفت: از مدیران صنایع خواهش کردم تا آنچه سیاست‌های دولت درباره رعایت برخی موارد است را انجام دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: وزیر ورزش و جوانان پس از نشست با صاحبان کرسی در مجامع بین‌المللی ورزش در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوال آنها پاسخ داد.

او در پاسخ به این سوال که آیا تغییر و تحولاتی که در مدیریت فدراسیون‌ها ایجاد می‌شود که این مسئله باعث ایجاد چالش برای صاحبان کرسی خواهد شد، به ضرر ورزش نخواهد بود بیان کرد: ثبات مدیریتی به نفع ورزش است. هرچه مدیریت باثبات‌تر باشد، برنامه‌ها و عملکرد بهتر می‌شود. زمانی که در فدراسیون تغییراتی ایجاد می‌شود طبعا مسئولان صاحب کرسی به مشکل می‌خورند که این برای ما مناسب نیست. جلسه‌هایی نیز برگزار کردیم تا این مسئله حل شود.

وزیر ورزش ادامه داد: اگر ثبات مدیریتی برای ما حاکم شود، مطمئنا می‌توانیم کرسی های بالاتر و بهتر کسب کنیم که این به نفع ورزش است. راهکارهایی هم در نظر داریم و مطمئنا بهترین محور و نظرات را انتخاب می‌کنیم تا با استراتژی درست بتوانیم کرسی‌های بین‌المللی خودمان را حفظ کرده و ارتقا دهیم.

گودرزی در ادامه به شفاف‌سازی اقتصادی اشاره کرد و گفت: شنیدم که 153 نفر از نمایندگان مجلس از اقدام وزارت ورزش برای شفاف‌سازی اقتصادی حمایت کردند که من از آن‌ها تشکر می‌کنم. امیدوارم این مسیر را هرچه بهتر ادامه دهیم و شفاف‌تر از همیشه باشیم. باید سعی کنیم که از نظر اقتصادی و حتی فرهنگی ابهامی نداشته باشیم چرا که این به ما ضربه می‌زند. با این شرایط مطمئنا اعتماد مردم نیز به ورزش جلب شده و دوبارهشور در تماشاگران ایجاد می‌شود نه اینکه فقط تماشاگران به استادیوم‌ها بیایند بلکه مردم به سمت ورزش جلب می‌شوند.

گودرزی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا باشگاه‌های صنعتی نیز وارد چرخه شفاف‌سازی می‌شوند یا نه بیان کرد: از مدیران صنایع خواهش کردم تا آنچه سیاست‌های دولت درباره رعایت برخی موارد است را انجام دهند چرا که باید از رشد نرخ ورزشکاران جلوگیری کنیم. اگر نرخ ورزشکاران بالا برود و مسئولان نتوانند آن را پرداخت کنند ورزش، ورزشکار و جامعه ضربه میِ‌بیند که امیدوارم مدیران صنعتی نیز شفاف‌سازی خود را انجام دهند. همچنین با مدیران صحبت‌هایی داشته‌ایم و به آن‌ها اعلام شده‌ که طبق ضوابطی که وزارت ورش و فدراسیون‌های مختلف اعلام کرده‌اند کار کنند تا اتفاق خاصی نیفتد. اگر شاهد اتفاق ناخوشایندی باشیم مطمئنا آن‌ها را برای مطلع کردن مردم منتشر خواهیم کرد.

گودرزی در ادامه به اعتبارات فدراسیون‌های ورزشی برای حضور در بازی‌های آسیایی اشاره کرد و گفت: جلسه‌ای با روسای فدراسیون‌ها داشتیم و بر اساس آن اعلام شد اعتبارات طبق برنامه فدراسیون‌ها به آن‌ها پرداخت می‌شود. مطمئنا فدراسیون‌هایی که در این راه اسپانسر و حامیان مالی داشته باشند از طرف وزارت ورزش تشویق خواهند شد.

به گزارش ایسنا، گودرزی در پاسخ به این سوال که وضعیت هندبال با توجه به نامه ملی‌پوشان به شخص او چه می‌شود تصریح کرد: ورزشکار باید ورزش کند و این گونه رفتارها در شان ورزشکار نیست. درست نیست که تحت فشار، مدیر یا مربی را تغییر دهند چرا که شایسته ورزش ما نیست. مدیران کار خودشان را بکنند و ورزشکاران نیز باید ورزش کنند. رفتن یا عزل و نصب یک مدیر بر اساس جنبه‌ها و معیارهای مختلف است نباید با حرکات احساسی تصمیم‌یگری کنیم. ما به هیچ وجه تحت فشار کاری انجام نمی‌دهیم مگر اینکه بگذارند در فضای آرام همه چیز را بررسی و ارزیابی کنیم. که اگر ادعای آن‌ها صحت داشت، آن موضوع نیز در تصمیم ما لحاظ خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین