کد خبر: ۲۴۰۹۹۹
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵

آمریکا اظهارات وزیرخارجه روسیه را «مضحک» خواند

600 نیروی نظامی آمریکایی برای برگزاری مانور نظامی مشترک با سه کشور حوزه بالتیک و لهستان وارد لهستان شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: هرچند مقامهای آمریکایی گفته بودند که این تمرین نظامی از مدتها قبل برنامه ریزی شده بود، بسیاری از تحلیلگران باور دارند که این مانور پاسخی به تحرکات نظامی روسیه در مرز با اوکراین است.

آمریکا به متحدان خود در شرق اروپا وعده داده است که در برابر تهدیدهای احتمالی روسیه از آنها دفاع خواهد کرد.

سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در مصاحبه ای با تلویزیون دولتی این کشور، هشدار داد که اگر به «منافع مشروع» روسیه حمله شود، همان طور که در اوستیای جنوبی این اتفاق رخ داد، او چاره ای به جز «پاسخ دادن در چهارچوب قوانین بین المللی» ندارد. آقای لاوروف همچنین دولت آمریکا را به راه اندازی «نمایش» در اوکراین متهم کرد. چرا که همزمان با حضور جو بایدن، معاون باراک اوباما، در کی یف، رئیس جمهوری اوکراین فرمان آغاز دوباره عملیات «ضدتروریستی» را صادر کرد.

جین ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در پاسخ به اظهارات آقای لاوروف گفت: «به نظر من بسیاری از ادعاهای او در این مصاحبه مسخره بود. این ادعاها بی پایه هستند. اقدام دولت اوکراین پاسخی مشروع به اشغال مسلحانه ساختمانهای دولتی در شهرهای مختلف شرق است.»

به گزارش خرداد به نقل از یورونیوز، تاکنون عملیات ضدتروریسی دولت اوکراین نتوانسته است مانع شبه نظامیان جدایی طلب حامی روسیه در اشغال ساختمانهای دولتی و شهرداریها بشود.

از برخی از مناطق شرقی و جنوب شرقی اوکراین گزارشهایی مبنی بر بروز هرج و مرج و آشوب منتشر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین