کد خبر: ۲۴۱۰۲۸
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱

سید احمد خاتمی: تشکل‌های دینی بدنبال جذب باشند نه طرد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تشکل های دینی از جمله هیات رزمندگان اسلام باید در جهت رویش و جذب افراد تلاش کنند و طرد کننده نباشند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، آیت الله ˈسید احمد خاتمیˈ روز پنجشنبه در بیستمین همایش سراسری واحد خواهران هیات رزمندگان اسلام(پیروان عترت) در قم با بیان اینکه هیات رزمندگان نباید خود را به کارهای هیاتی محصور کند، افزود: کارهای فرهنگی در جامعه اسلامی بسیار با اهمیت است و هیات رزمندگان باید در عرصه های مختلف فعال باشد.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ در جامعه اسلامی گفت: جبهه فرهنگی مهمترین مصداق جهاد در این دوران است همانطور که رهبری در تبیین شعار امسال فرمودند که فرهنگ از اقتصاد مهمتر است.

خاتمی با اشاره به اهمیت ولایتمداری در ارتباط خدا و انسان افزود: مهندسی ولایت و رهبری در دین ما وجود دارد که مطابق آن ولی انسان، اول خدا، پس از او پیامبر(ص) و ائمه(ع) و در امتداد آنان ولایت فقیه است.

وی گفت: ولایتمداری برای ما اصل است همانطور که اصل انقلاب را ولایتمداری اداره کرده است و اگر این عنصر نبود مطمئنا کشور آسیب زیادی دیده بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فعالیت در هیات رزمندگان اسلام باید از برخی آفات از جمله رقابتهای غیرخدایی دور باشد، افزود: نباید این هیات به این آفت که برخی از هیاتهای قدیمی مبتلا بودند، دچار شود.

خاتمی بر ضرورت ارتباط با روحانیت اصیل نیز تاکید کرد و افزود: باید محور کارهای هیات رزمندگان اسلام، روحانیت باشد و سعی کنید در کارها با امام جمعه شهر بعنوان مسوول امور دینی شهر هماهنگ باشید.

وی فاصله گرفتن از روحانیت اصیل را زمینه ساز انحراف ذکر کرد و افزود: همگان شاهد جریان منافقین بودند که با فاصله گرفتن از روحانیت اصیل مرتکب جنایات وحشیانه از جمله ترور 17 هزار نفر شدند و امروز نیز در کنار تروریست های سوریه مشغول کمک به آنان هستند و بکلی سرسپرده و مزدور صهونیسم و امریکا شده اند.

بیستمین همایش سالانه سراسری واحد خواهران هیات رزمندگان اسلام(پیروان عترت) به مدت سه روز از روز گذشته با هدف آموزش و توجیه مدیران بخش بانوان هیات های رزمندگان اسلام در قم آغاز شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین