کد خبر: ۲۴۱۰۴۷
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰

عضو مجمع تشخیص مصلحت: اقتصاد مقاومتی دارای رویکرد جهادی و پیشرو است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد مقاومتی دارای رویکردی جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون زا، پیشرو و برون گرا می باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، ˈعلی آقامحمدیˈ روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان قزوین، در سخنانی با موضوع ˈتبیین سیاست های کلی اقتصاد مقاومتیˈ افزود: هوشیارانه ترین تدابیر برای تدوین سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی پیش بینی شده است به گونه ای که کشور بتواند در بلندمدت بر روی پای خود بایستد.

وی با تاکید بر لزوم تغییر ساختارهای کشور متناسب با اقتصاد مقاومتی، آن را برنامه زندگی مردم دانست و اظهارکرد: اخیرا آیین نامه نظارت توسط رهبر معظم انقلاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده است و مجمع هم مسوولیت دارد که به نظارت در این خصوص پرداخته و گزارش دهد.

آقامحمدی اقتصاد مقاومتی را تدبیری برای تاب آوری در مقابل مخاطرات گوناگونی که در اقتصاد جهان و ایران روی می دهد، تعریف و تصریح کرد: تاب آوری به معنای این است که باید اقتصاد بتواند در مقابل تنش ها و تکانه های جهانی که غیرقابل اندازه گیری و زمان بندی است، خود را حفظ کرده و ادامه حیات بدهد.

مدیر گروه اقتصادی دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به وقوع بحران جهانی در سال 2008 گفت: این بحران جهانی سبب شد تا در سال 2009 و در همسایگی کشور ما رشد اقتصادی ترکیه با 15 درصد افت به منفی 9 درصد برسد ولی اقتصاد ترکیه توانست این بحران را تحمل کند.

آقامحمدی افزود: سیاست های اقتصاد مقاومتی در قالب یک برنامه زمان بندی شده ابلاغ شده تا در سایه آن و با توجه به استعدادهای سرشار معنوی، مادی و ذخایر و منابع غنی و متنوع، زیرساخت های گسترده و مهمتر از همه، برخورداری از نیروی انسانی کارآمد، کشور بتواند به قدرت نخست اقتصاد دانش بنیان در منطقه تبدیل شود. 

وی با اشاره به سرمایه های معطلی که در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: مهم ترین سرمایه کشور، نیروی انسانی محسوب می شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید ساختارهای کشور تغییر پیدا کند و متناسب با اقتصاد مقاومتی پیش برود، ادامه داد: اقتصاد دانش بنیان، عدالت محور و مردم محور می تواند در همه شرایط تحریم و غیر تحریم، به حیات پویای خود ادامه دهد. 

آقامحمدی با اشاره به اینکه باید سیستم نظارتی خوبی در اقتصاد مقاومتی وجود داشته باشد، ادامه داد: باید ساز و کارهای لازم برای نظارت از سوی دستگاه های ناظر وجود داشته باشد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید بسیار زیادی به نقشه جامع علمی کشور شده است، افزود: در نقشه جامع علمی کشور 30 حوزه مورد تعریف قرار گرفته و 10 مورد از این حوزه ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

آقامحمدی با اشاره به اینکه نرخ رشد اقتصادی کشور باید در چشم انداز 20 ساله به هشت درصد برسد، افزود: در حالیکه پیش بینی خوشبینانه دولت برای رشد اقتصادی سال 93 حدود سه درصد است.

وی افزود: ما از جمله کشورهایی هستیم که به سرعت به اقتصاد مقاومتی روی آورده ایم تا بتوانیم یک کشور مستقل و خودکفا باشیم و این به معنای روی آوردن به اقتصاد ریاضتی و قطع رابطه با خارج نیست، بلکه گسترش ارتباط با کشورهای مختلف و افزایش توان اقتصادی از راهبردهای آن می باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین