کد خبر: ۲۴۱۰۶۰
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵

رزمایش نیروهای روسیه در مناطق همجوار اوکراین آغاز شد

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه از آغاز رزمایش واحدهای نظامی این کشور در مناطق همجوار اوکراین خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایتارتاس، شایگو روز پنجشنبه در جمع مقامهای ارشد وزارت دفاع روسیه گفت: با توجه به تمرکز شمار زیادی از واحدهای نظامی اوکراین در مناطق هم مرز با روسیه و آغاز مرحله فعال عملیات نظامی نیروهای امنیتی و افراط گرایان علیه غیرنظامیان در مناطق جنوب و شرق اوکراین، تیپ ها و گردان های عملیاتی روسیه در مناطق هم مرز با اوکراین رزمایش گسترده ای را آغاز کردند.

وی به تعداد نیروهای شرکت کننده در این رزمایش و تسلیحاتی که بکار گرفته می شود اشاره نکرد. 

آخرین رزمایش روسیه در مناطق همجوار با اوکراین روز 22 اسفند ماه سال 93 با شرکت بیش از 150 هزار نیروی نظامی برگزار و یک هفته ادامه داشت و نیروهای شرکت کننده در این رزمایش به کارگیری تسلیحات و تجهیزات نظامی ویژه را در شرایط میدان رزم و اقدامات تجسسی را در مسیر انتقال نیروها تمرین کردند.

وزیر دفاع روسیه گفت: 11 هزار نفر از واحدهای نظامی و افراط گرایان اوکراین مجهز به تسلیحات مختلف در عملیات شرق و جنوب این کشور شرکت دارند. 

وی با بیان این که واحدهای امنیتی مجهز به تسلیحات سنگین هستند، اعلام کرد: در عملیات نظامی علیه ساکنان مناطق شرق و جنوب اوکراین حدود 160 دستگاه تانک، بیش از 230 نفربر زرهی و 150 قبضه سلاح نیمه سنگین و تعداد زیادی هواپیما و بالگرد نظامی شرکت دارند.

وزیر دفاع روسیه گفت: وضعیت اوکراین بسیار نگران کننده است و مقامهای این کشور روز 22 ماه آوریل جاری (دوم اردیبهشت) عملیات نظامی را در مناطق جنوب و شرق این کشور از سر گرفته اند که بر اثر آن شماری کشته و مجروح شده اند.

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات، واحدهای نظامی گارد ملی اوکراین، نیروهای وزارت کشور و سازمان امنیت اوکراین و گردان افراط گرایان وابسته به جنبش تندروی ˈجناح راستˈ علیه معترضان می جنگند.

وزارت دفاع و کشور اوکراین روز پنجشنبه اعلام کردند که نیروهای ارتش این کشور با شورشیان حامی روسیه نیمه شب گذشته در دو منطقه شرق اوکراین درگیر شدند. 

براساس گزارشها، سربازان اوکراینی کنترل یک ساختمان دولتی را در شهر ماریوپول در جنوب شرق این کشور بازپس گرفتند و حمله به پایگاه ارتش در شهر آرتمیوسک را دفع کردند. 

در شهر آرتمیوسک در شمال منطقه دونتسک وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که حدود 100 جدایی طلب با سلاح به یک پایگاه ارتش حمله کردند. 

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های روسی، در حمله نیروهای نظامی اوکراین به اسلاویانسک دست کم پنج نفر از شبه نظامیان کشته و شماری هم مجروح شده اند و این عملیات با پشتیبانی هوایی بمب افکن ها و بالگردهای نیروهای هوایی اوکراین همچنان ادامه دارد. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین