کد خبر: ۲۴۱۰۶۳
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷

ترک سیگار احتمال مرگ قلبی را تا 28 درصد کاهش می‌دهد

یک متخصص قلب و عروق ترک سیگار را یکی از مهمترین عوامل در کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی دانست و گفت: این امر احتمال بروز بیماری را تا 35 درصد و احتمال مرگ قلبی را تا 28 درصد کاهش می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، دکتر طاها احمدی نژاد در همایش مردمی که به مناسبت هفته سلامت در مرکز بهداشت ملایر برگزار شد، اظهار کرد: سیگار کشیدن شیوع سکته قلبی، سکته مغزی، سرطان ریه و سرطان دستگاه گوارش را افزایش می‌دهد و در این میان قلیان کشیدن و اعتیاد به تریاک نیز موثر بوده و افراد در معرض دود سیگار نیز در معرض خطر قرار دارند.

وی تاکید کرد: ترک سیگار، درمان فشار خون، کنترل چربی خون، ورزش و مصرف به موقع آسپرین از مهمترین اقدامات موثر در پیشگیری از مرگ قلبی است.

وی افزود: ترک سیگار 35 درصد و کنترل فشار خون تا 25 درصد بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

احمدی‌نژاد با اشاره به اهمیت نقش پیشگیری در کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی، گفت: بیش از 50 درصد از کاهش مرگ و میر بیماری‌های قلبی و عروقی در کشورهای توسعه یافته، به دلیل اقدامات پیشگیرانه است.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده، 44 درصد از کاهش میزان مرگ و میرهای قلبی و عروقی به دلیل پیشگیری، 42 درصد به دلیل درمان‌های دارویی و پنج درصد به خاطر درمان‌های فوق تخصصی است.

این متخصص قلب و عروق یادآور شد: در کشورهای توسعه یافته سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی و تصادفات به ترتیب بیشترین نقش را در مرگ و میر افراد دارند.

وی اضافه کرد: در کشورهای در حال توسعه بیماری‌های قلبی و عروقی با 28 درصد در رتبه نخست، انواع سرطان در رتبه دوم و تصادفات در جایگاه سوم قرار داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین