کد خبر: ۲۴۱۰۷۵
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۶

وزیر ارشاد: تشکیل گنجینه‌ای از آثار و مستندات حوزه خلیج فارس ضروری است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت تشکیل گنجینه ای از آثار مکتوب و غیر مکتوب و مستندات حوزه خلیج فارس و همچنین تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره ملی و فرهنگی خلیج فارس تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد ، «علی جنتی» در جمع اعضای شورای سیاستگذاری چهارمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری خلیج فارس تاکید کرد: تشکیل موزه و گنجینه ای از آثار مکتوب و غیر مکتوب با جمع آوری مستندات حوزه خلیج فارس در زمینه های مختلف از جمله فیلم، عکس، کتاب، نقشه، مکاتبات با سایر کشورها با موضوع خلیج فارس در استان هرمزگان با هدف آشنایی مردم ایران و جامعه بین الملل با تاریخ خلیج فارس از ضروریات است.

وی افزود: جشنواره ملی خلیج فارس از دو جهت ملی و بین المللی دارای اهمیت است و باید برای ایجاد جشنواره های دائمی در هر استان با توجه به زمینه فعالیت های فرهنگی و هنری آن استان تلاش کنیم .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری جشنواره های امام رضا (ع) در استان خراسان رضوی و کودک و نوجوان در استان اصفهان را از جمله جشنواره های با اهمیت دانست. 

جنتی همچنین گفت: برگزاری جشنواره های فرهنگی، هنری و ادبی در استان های سراسر کشور شور و نشاط در میان مردم مناطق مختلف کشور را فراهم می کند و زمینه را برای معرفی و عرضه آثار نخبگان و اهالی فرهنگ و هنر استان های مختلف ایجاد می کند.

وی با تاکید بر ضرورت استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره خلیج فارس در استان هرمزگان ادامه داد: به دلیل داشتن کرانه طولانی استان هرمزگان نسبت به دیگر استان های ساحلی، لازم است دبیر خانه دائمی جشنواره ملی فرهنگی و هنری خلیج فارس در این استان مستقر باشد.

وی اظهار داشت: سایر استان های ساحلی نیز باید در این زمینه در کنار این دبیرخانه برای برگزاری جشنواره خلیج فارس مشارکت داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری اهمیت و جایگاه بین المللی خلیج فارس تصریح کرد: در این حوزه هر چه بیشتر خلیج فارس را در مجامع بین المللی بر سر زبان ها بیاندازیم در اذهان بین المللی بیشتر جا می افتد.

جنتی ادامه داد: با توجه به این که خلیج فارس دارای اصالت بالایی است برگزاری جشنواره هایی با این موضوع فرصتی برای معرفی جایگاه خلیج فارس در مجامع بین المللی است.

وی افزود: ایجاد کتابخانه تخصصی با موضوع خلیج فارس یکی دیگر از ضروریات در این حوزه است که باید با اهتمام ویژه از سوی دست اندرکاران فعال در این زمینه پیگیری و عملیاتی شود.

وی با تاکید بر شناسایی محققان و پژوهشگران حوزه خلیج فارس اظهار داشت: با توجه به حساسیت های موجود در مرزهای فرا ملی در حوزه خلیج فارس در این جشنواره، لازم است از طریق رایزن های فرهنگی یا دعوت از گروه های فرهنگی و هنری کشورهای حوزه خلیج فارس به این جشنواره، زمینه های مشارکت آنها را برای سال های آینده فراهم کنیم.

وزیر ارشاد بر فعالیت دبیرخانه دائمی جشنواره خلیج فارس در طول سال تاکید کرد و گفت: باید با اتمام هر دوره از جشنواره، اقدامات و فعالیت های دبیرخانه آن برای برگزاری دوره بعد با هدف جشنواره ای با شکوه تر، غنی تر و ارزنده تر آغاز شود.

جنتی اظهارامیدواری کرد با تلاش مسوولان و دست اندرکاران حوزه خلیج فارس، محلی با عنوان موزه خلیج فارس با هدف معرفی تاریخچه و آشنایی با آداب و رسوم مردمان آن منطقه در جهت صیانت از آن بنا شود.

در این جلسه اعضای شورای سیاستگذاری چهارمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری خلیج فارس گزارشی از فعالیت ها واقدامات خود ارایه کردند و خواستار حمایت بیش از پیش مسوولان در این حوزه شدند.

چهارمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری خلیج فارس 10 اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با روز ملی خلیج فارس با حضور جمعی از مسوولان کشور در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین