کد خبر: ۲۴۱۰۸۰
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴

جلیلی: تخریب و انگ را تحت عنوان نقد مطرح نکنیم

یک عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس با اشاره به وجود فضا برای نقد عملکرد دولت در کشور گفت که نباید تخریب و انگ زدن را به عنوان نقد مطرح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه نقد، انتقاد و پرسشگری در یک جامعه باعث پویایی و تحرک می‌شود، گفت: البته آنچه در نقد و انتقاد باید اصل قرار گیرد، منافع ملی است.

وی افزود: پرسشگری و انتقاد باید مبانی و اصولی داشته باشد. قطعا نقد و انتقادی که اصول و سیاست‌های کلی کشور و نظام را تحت‌الشعاع قرار دهد، هزینه‌های اجتماعی را به جامعه تحمیل می‌کند و اصلا پسندیده نیست.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آزادی بیان و نقد و انتقاد در جامعه در صورت رعایت اصول به افزایش قدرت تحلیل کمک می‌کند، تاکید کرد: مثلا در یک موضوع مربوط به سیاست خارجی اگر ما به دنبال کسب حداکثری منافع هستیم باید تلاش کنیم آن اقدام موثر واقع شود. نباید شرایط را خراب کنیم و قاعده را برهم بزنیم.

جلیلی با بیان اینکه نقد و انتقاد در شرایط فعلی انجام می‌شود، تصریح کرد: اگر منظورمان از نقد و انتقاد این است که یک موضوع ملی و بین‌المللی را از تریبون رسانه ملی به چالش بکشیم، چنین شرایطی مهیا نیست. ما باید اجازه دهیم ابتدا مسائل ما در حوزه سیاست خارجی به ثبات نسبی برسد، نتایج مشخص شود و آن وقت نقد انجام دهیم.

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه در همه ادوار و دولت‌ها نقد عملکرد دولت از سوی جریانات دیگر انجام می‌شود، اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که نقد ما اثربخش باشد و به حل یک مساله و برون‌رفت از یک مشکل کمک کند. قطعا نباید در این زمینه تخریب و انگ زدن را به عنوان نقد مطرح کرد که مورد قبول نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین