کد خبر: ۲۴۱۱۳۷
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶

جنگ لفظی کرملین و کاخ سفید بر سر اوکراین

با جدی تر شدن موانع اجرایی توافقات ژنو، کرملین و کاخ سفید هر یک به نوبه خود دیگری را به عدم توانایی در کنترل بحران اوکراین متهم می کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: جنگ لفظی دو کشور با سخنان پنجشنبه شب جان کری به اوج رسید.

وزیر امورخارجه آمریکا روسیه را به «دامن زدن به بی ثباتی» در شرق اوکراین متهم کرد و افزود: «دریچه امکان تغییرات در حال بسته شدن است. رییس جمهور پوتین و روسیه یک انتخاب دارند. اگر روسیه گزینه تشنج زدایی را انتخاب کند همه ما در جامعه بین الملل از آن استقبال می کنیم درغیر اینصورت دنیا اطمینان پیدا می کند که فقط هزینه این کار برای روسیه بیشتر خواهد شد.»

پیش تر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از عملکرد آمریکا و تاکید بر نقشی که کاخ سفید می تواند در جلوگیری از بدتر شدن اوضاع اوکراین ایفا کند، گفت: «معتقدم که همکاران آمریکایی ما می توانند و باید، با استفاده از نفوذ خود بر دولت روی کار در اوکراین، نه تنها آنها را نسبت به مسئولیتشان آگاه کنند، که وادارشان کنند مسئولیت آنچه در حال روی دادن است را نیز برعهده بگیرند.»

به گزارش خرداد به نقل از یورونیوز، روسیه خواستار توقف عملیات نظامی کی یف در شرق این کشور و بازگشت نیروهای نظامی اوکراین به داخل پادگانهاست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین