کد خبر: ۲۴۱۱۶۳
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴

لاریجانی: پروژه‌هایی که به تولید کمک می‌کند باید در اولویت قرار گیرد

رییس مجلس شورای اسلامی خواستار سرمایه‌گذاری در حوزه تکنولوژی آبیاری تحت فشار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در شورای اداری شهرستان طبس گفت: اصل این است که رونق اقتصادی مورد توجه قرار گیرد و اولویت، رونق تولید است و در کنار آن آبادانی ایجاد شود.

وی افزود: باید ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری شناسایی و این ظرفیت‌ها و واگذاری آن به مردم انجام شود.

رییس قوه مقننه ادامه داد: باید پروژه‌های قابل واگذاری شناسایی و به مردم واگذار شود. اگر مردم تمایل به سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها نداشتند آنگاه این پروژه‌ها در اختیار دولت قرار گیرد.

لاریجانی افزود: به طور مثال در بیمارستان طبس سرمایه‌گذاری شده اما برای خرید تجهیزات و تامین نیروی انسانی مشکلاتی وجود دارد که این بیمارستان را هنوز به بهره‌برداری نرسانده است. اگر این پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود امور سریعتر پیش می‌رود.

وی با اشاره به پیش‌بینی قانون بودجه سال جاری، گفت: در این رابطه در قانون بودجه اجازه واگذاری سهام بیمارستان‌ها به مردم یا پزشکان داده شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در واگذاری پروژه‌ها باید از ابتکاراتی استفاده شود تا قدرت مانور مردم در تمام حوزه‌ها به ویژه حوزه معدن وجود داشته باشد.

لاریجانی با ابراز تاسف از استفاده نشدن از ظرفیت‌های حوزه معدن در استان خراسان جنوبی، گفت: متاسفانه از ظرفیت حوزه معدن در استان استفاده نشده است.

نماینده مردم قم در مجلس خاطرنشان کرد: نباید به تامین اعتبار توسط دولت امید داشت بلکه باید از ظرفیت‌های قانون بودجه و برنامه پنجم استفاده کرد. در این قوانین بر حضور بخش خصوصی تاکید شده است.

وی معوقات بانکی را از معضلات کشور دانست و افزود: یکی از مشکلات کنونی کشور، معوقات بانکی است البته بحث معوقات دو بخش دارد؛ اول اینکه افرادی پول را گرفتند اما در مسیر درست هزینه نکردند که قطعا دولت با کمک قوه قضاییه باید با این افراد برخورد کند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود:‌ اما دسته دوم تولیدکنندگانی هستند که به دلیل نوسانات اقتصادی و نیاز به اعتبارات مالی نتوانستند تسهیلات بانکی دریافتی را باز گردانند. به همین دلیل در قانون بودجه تصویب شد جرایم این طیف از بدهکاران بانکی بخشیده و معوقات‌شان طی پنج سال از تولیدکنندگان دریافت شود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه باید حامی تولید باشیم، گفت: همه مسئولان به ویژه استانداران باید به دنبال تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل باشند.

وی یادآور شد: پروژه‌هایی که به تولید کمک می‌کند باید در اولویت قرار گیرد چرا که در حال حاضر حدود 400 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی کلنگ‌زنی شده است که تنها 20 تا 30 هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی برای این پروژه‌ها اختصاص خواهد یافت. حتی در صورت پایان یافتن این پروژه‌ها طی چندین سال این پروژه‌ها عملا فرسوده تلقی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، رییس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به ظرفیت‌های بازار افغانستان، گفت: مسیر صادرات کالا از استان خراسان جنوبی به افغانستان باید هموار شود و جاده‌های مورد نیاز احداث شود چرا که می‌توانیم از ظرفیت‌های کشور افغانستان برای صادرات کالا و خدمات استفاده کنیم.

لاریجانی پس از سخنرانی در جلسه شورای اداری استان خراسان جنوبی به سمت تهران باز گشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین