کد خبر: ۲۴۱۵۴۸
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۹

هاشمی: عده ای تامین اجتماعی را در 8 سال گذشته جیب شخصی خود کرده بودند

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ضربه ای که در طول هشت سال گذشته تامین اجتماعی خورد، این بود که کسانی آن را جیب شخصی خود کرده بودند و این ظلمی به نظام و نیروهای کارگری بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه در دوره حضور بنده در مجلس، قانون کار را در مجلس بررسی کردیم و بعد از حضورم در مجمع اشکالات آن را برطرف کردیم، افزود: قانون جدید کار ان شاءالله به مرور در مجمع اصلاح می‌شود.

- تامین اجتماعی در زندگی کارگران امری موثر است اما طی ۸ سال گذشته ضربه‌ خورد و کسانی آن را جیب شخصی خود کردند که این ظلم بزرگی به نظام و نیروی کار بود.

- خانه کارگر، هم در مجلس و هم در دولت مدافع واقعی حقوق کارگران بوده است.

- ادعای غربی‌ها در مورد حفظ حقوق زنان را وقتی به زندگی زنان وارد می‌شویم را بی‌اساس می‌بینیم، عدالت واقعی را اسلام به جامعه زنان اعطا کرده اما در زمان کنونی و حتی در کشور خودمان بعد از گذشت ۳۵ سال نیز شاهد تبعیض‌هایی در قوانین برای این قشر هستیم که لازم است برای رفع این تبعیض‌ها اقدام کنیم.

- با توجه به آشنایی‌ام به سیستم قانونی کشور، معتقدم برخی قوانین ما دست و پا گیر است و البته برخی افراد هم با تفکرشان مشکل‌ساز هستند.

- هیچ کشوری در انقلاب جز مردم خودمان ما را یاری نکرد، کارگران در مبارزات انقلابی بیشترین سهم را داشتند که نمونه آخرین خدمات آنان در این عرصه، اعتصاب کارگران شرکت نفت در سراسر کشور بود که پشت رژیم شاهنشاهی ایران را شکست.

- بعد از انقلاب نیز هیچ‌گاه توقع زیادی از جامعه کارگری شاهد نبودیم و هیچ مشکل کارگری در تمام این دوران‌ها اتفاق نیافتاد. حقیقتا کارگران نقش بزرگی در پیروزی و دوام انقلاب داشته‌اند.

- طبق منطق قرآن، زن برای کار در خانه باید دستمزد بگیرند اما زنان ما به واسطه محبتشان چنین نمی‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین