کد خبر: ۲۴۲۱۲۹
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات:

عزم جدی دولت تدبیر ارتباط صادقانه با مراجع است

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: عزم جدی دولت تدبیر و امید ارتباط صادقانه و نزدیک با مراجع و علما است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: ˈمحمود واعظیˈ پنجشنبه در دیدار با مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به تاثیر گذاری نقش روحانیت در جامعه گفت: کشور بدون روحانیت نمی تواند اداره شود و باید از نظر علما و مراجع در عرصه های مختلف بهره مند شد.

وی افزود: دولت تدبیر با افتخار در خدمت حوزه های علمیه خواهد بود.

وی به پیشرفت حوزه های علمیه در عرصه های مجازی اشاره کرد و گفت: حوزه در سال های اخیر پیشرفت بسزایی در این زمینه کرده است که با مجهز شدن به امکانات ارتباطی می تواند در این عرصه موفق تر عمل کرد.

واعظی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید گفت: در دولت جدید کارهایی با توکل به خدا شروع شده است و در حال رفع موانع موجود است اما در کوتاه مدت نمی توان به این نابسامانی های مدیریتی سامان داد.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات افزود: مردم بسیار خوبی در کشورمان زندگی می کنند که دارای وضعیت معیشتی خوبی نیستند که باید در این زمینه اقدامات خوبی صورتی گیرد چرا که مردم به این دولت امید بسته اند.

وی ادامه داد: دولت در عرصه تورم گام های بلندی برداشته است ولی قانع کننده نیست و نیاز به برنامه بلند مدت دارد.

وی خاطر نشان کرد: سه هزار و پانصد میلیارد تومان هرماه یارانه به حساب های مردم واریز می شود که اگر این مقدار در کارهای عمرانی سرمایه گذاری شود باعث آبادانی و اشتغال زایی می شود.

وی تصریح کرد: دو میلیون و 300 نفر از مردم ملت ما از دریافت یارانه انصراف دادند و این نشانگر همراهی مردم با دولت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز پنجشنبه در سفر به شهر قم با تعدادی از مراجع و علما دیدار و گفت وگو و از برخی مراکز حوزوی بازدید کرد.

دولت وارد درگیری های سیاسی نمی شود


 همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: متاسفانه برخی گروهها موضوعات و اتهاماتی که اصلا وجود خارجی ندارد را به دولت نسبت می دهند ولی دولت وارد درگیری های سیاسی نمی شود.
 

به گزارش ایرنا، دکتر ˈمحمود واعظیˈ عصر پنجشنبه در دیدار با علما و مراجع عظام تقلید در قم افزود: حرفهایی که در مورد مراسم روز زن در تهران مطرح کردند هیچ کدام درست نبود ولی عده ای در این زمینه تبلیغات زیادی به پا کردند.

وی ادامه داد: حتی در مورد سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان سیستان و بلوچستان نیز فضاسازی هایی صورت گرفته است در حالی این سفر بسیار مفید و سازنده بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: مذاکرات هسته ای در چارچوب و خطوطی که رهبر معظم انقلاب در جلسه سران قوا مطرح کرده، دنبال می شود و تیم مذاکره کننده نیز با تمام وجود دنبال دفاع از حقوق ملت ایران هستند.

وی افزود: ما در بحث هسته ای از حقوق خود عقب نشینی نخواهیم کرد، چرا که معتقدیم اگر اینجا کوتاه بیاییم در جای دیگر نیز از ما توقع عقب نشینی دارند.



* چهره کشور در خارج تغییر کرده است

وزیر ارتباطات گفت: متاسفانه درگذشته به غلط چهره مردم با فرهنگ و فهیم ایران در نزد افکار عمومی جهان تغییر کرده بود، در سیاست خارجی با ادبیات غیر معمول سخن گفته شد، ولی امروز با هدایت رهبر معظم انقلاب و تلاش دولت، این وضعیت تغییر کرده است.

واعظی ادامه داد: امروز ارتباط با کشورهای همسایه نیز مورد توجه قرار گرفته و دنبال تقویت آن هستیم، امروز افکار عمومی جهان از مسوولان نظام جمهوری اسلامی به نیکی یاد می کنند.



* صمیمت مردم و مسوولان

وی ادامه داد: در شرایط حاضر سران سه قوه تحت امر رهبر معظم انقلاب وحدت دارند و با همدلی دنبال رفع مشکلات مردم می باشند.

وی گفت: امروز شاهد نوعی صمیمیت در کل کشور و میان مردم هستیم و این سرمایه بزرگی است که می تواند برای رفع مشکلات گذشته در زمان کوتاه، امیدوار بود.

واعظی خاطرنشان کرد: هر چند برخی سیاسیون دنبال اهداف خاص خود می باشند ولی بعد از انتخابات،آرامش و همدلی در کشور حاکم شده است و همچنان ادامه دارد.



* معیشت مردم مهمترین دغدغه دولت

واعظی گفت: دولت یازدهم با تمام وجود برای کاهش فشار اقتصادی بر مردم تلاش می کند و تورم نیز در سال گذشته کنترل شد و با اجرای پروژه های مختلف دنبال تغییر وضعیت و رکودی است که ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در زمینه یارانه ها اگر تعداد بیشتری از مردم انصراف می دادند تحول بهتری ایجاد می شد، دولت به مردم اعتماد کرده و انصراف از دریافت یارانه را به عهده خود آنان گذاشته است.

واعظی افزود: هدایت یارانه ها به سمت تولید، اشتغال و سلامت و همچنین تحت پوشش قرار دادن اقشار آسیب پذیر، اقدام اساسی تری است که باید دنبال شود.



* فرصت ها و تهدیدات فناوری اطلاعات

وی ادامه داد: امروز دنیا در عرصه ارتباطات به سرعت در حال پیشرفت است و چه بخواهیم یا نخواهیم جوانان ما نیز به این سمت کشیده شدند، و فرصتی ایجاد شده که اگر خوب استفاده نکنیم ممکن است عقب بیفتیم.

واعظی اظهار داشت: در عرصه فناوری اطلاعات، تهدید و فرصت در کنار هم است، ما باید دنبال افزایش فرصت ها و مدیریت تهدیدات باشیم، وزارت ارتباطات در مسائل فنی مسوولیت دارد ولی در حوزه فرهنگی، همه مسوول هستند که مردم و جوانان را نسبت به این فرصت و تهدیدات آگاه کنند.

وی ادامه داد: امروز پهنای باند مراکز فرهنگی قم که به نشر آثار و احکام دین مشغول هستند تنها پنج گیگ است که درخواست و نیاز آنها 48 گیگ می باشد و قطعا ما اولویت را به این مراکز خواهیم داد.

محمود واعظی وزیر ارتباطات عصر پنجشنبه با حضرات آیات مکارم شیرازی، موسوی اردبیلی، تولیت آستان حضرت معصومه (س) دیدار و از دانشگاه مجازی المصطفی نیز بازدید کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین