کد خبر: ۲۴۲۳۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷

لوفیگارو: شرکت های آمریکایی برای حضور در ایران از یکدیگر سبقت می گیرند

روزنامه فرانسوی ˈلوفیگاروˈ در شماره روز شنبه خود طی مقاله ای از تلاش مضاعف شرکت های آمریکایی برای حضور در ایران خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: این روزنامه نوشت: در پی لغو تحریم ها اینک شرکت های کرایسلر، سیسکو و بوئینگ در تلاش برای فراهم کردن زمینه عقد قراردادهای تجاری با ایران هستند.

روزنامه فرانسوی ادامه داده است: در حالی که گفت وگوهای سیاسی بین کشورهای غربی و ایران رو به جلو است ، شرکت های آمریکایی تماس با مقام های تهران را افزایش داده اند.

لوفیگار به نقل از یک بازرگان ایرانی نوشت: در بخش خودرو سازی، گروه کرایسلر آمریکا پیشنهاد سرمایه گذاری به ایران را داده است.

این پیشنهاد ازطریق کانال های دیپلماتیک یعنی از طریق دولت آمریکا در ابتدای ماه مارس به ایران ارایه شده است.

لوفیگارو نوشته است: این در حالی است که واشنگتن بطور رسمی از شرکت های خارجی خواسته تا رسیدن به توافق نهایی با تهران از امضای هرگونه قرارداد با ایران اجتناب کنند.

از سوی دیگر شرکت مخابراتی سیسکو آمریکا نیز خواستار ارسال تجهیزات به ایران شده است.

به گفته یک دیپلمات غربی در تهران، در پایان فوریه نیز 10 تن از روسای دانشگاههای آمریکا با سفر به ایران از دانشگاههای مختلف از جمله از دانشگاه شریف بازدید کردند.

این هیات همچنین با وزیر آموزش عالی و محمد نهاوندیان مشاور اقتصادی حسن روحانی رییس جمهوری دیدار کردند.

در واکنش به این دیدار و سه هفته پس از نوروز سال جدید ایرانی، دولت آمریکا نیز از اعمال مقررات سخت در قبال دانشجویان ایرانی در دانشگاههای آمریکا صرفنظر کرد.

روزنامه فرانسوی نوشته است: پس از جنرال موتورز شرکت های بزرگ نفتی و بوئینگ نیز در تلاش برای استفاده از فضای لغوتحریم ها هستند.

براساس قرارداد موقتی که پایان نوامبر بین کشورهای غربی و ایران امضا شد، بوئینگ می تواند قطعات هواپیماهای مسافربری مورد نیاز ایران را در اختیار این کشور قرار دهد.

لوفیگارو نوشته است: ایران با لغو این تحریم ها می تواند به 80 میلیارد دلار از دارایی ها خود که در آسیا مسدود شده، دسترسی پیدا کند و قادر خواهد شد بودجه برخی قراردادهای اقتصادی خود را تامین کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین