کد خبر: ۲۴۲۹۲۱
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵

حاشیه سازان ناشیانه به حاشیه می روند

دولت تدبیر و امید در طی مسیر اعتدال، همچنان ثابت قدم است و تحولات اخیر نشان داده است که مجلس و عقلای کشور نیز اعتدال، عقلانیت و قانون گرایی را تنها گزینه اداره کشور می دانند. حضور علما، دانشگاهیان و دیگر دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی در صحنه، حاشیه سازان افراطی را بیش از پیش به حاشیه خواهد راند.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس سیاسی -این روزها شاهد شدت یافتن هجمه‌ها، تخریب ها و حاشیه سازی ها علیه دولت یازدهم از سوی افراد معلوم الحال، هستیم و تقریبا بعد از تعطیلات سال جدید، دولت تدبیر و امید هر چند روز با یک بحران حاشیه‌ای روبرو شده است.

از حاشیه سازی برای پیامک تبریک رییس جمهور که به احترام تک تک ایرانیان ارسال شد و بزرگ نمایی قطعنامه غیر اجرایی پارلمان اروپا علیه ایران گرفته تا ساخت فیلم من روحانی هستم و اخیرا برگزاری همایش دلواپسیم!!! نشان می‌دهد که در همه این کنش‌های سیاسی، اصل بر حاشیه سازی است و تنها سوژه‌ها عوض می‌شوند و البته حاشیه سازی ها تکرار.

 البته در مورد این گونه رفتارهای مسبوق به سابقه، سخنان زیادی گفته و نوشته شده است اما شاید بتوان با نگاهی  متفاوت، یک جمع بندی از شرایط موجود کشور به دست آورد.

نکته اول اینکه اتفاقات اخیر نشان می‌دهد چتر اعتدال بسیار گسترده تر از حیطه دولت شده است و طیف های زیادی را زیر پوشش خود قرار داده است زیرا همزمان با افزایش تخریب ها بسیاری از عقلا و بزرگان اصولگرایی قبل از  اینکه دولت بخواهد واکنشی نشان دهد این حاشیه سازان را مورد نکوهش قرار داده‌اند. به طوری که علی لاریجانی در دو مورد (یکی خلاف واقع دانستن فیلم من روحانی هستم و دیگری حمایت تمام قد از مذاکرات هسته ای و مذمت حاشیه سازی) و یا حتی غلامعلی حداد عادل و  محمد رضا باهنر دبیر کل جبهه پیروان که مراسم رسمی همسر رییس جمهور را کاری پسندیده دانستند و در مقابل حاشیه سازان صف آرایی کردند که نشان می‌دهد قاطبه مجلس نیز همانند دولت قصد دارد در مسیر اعتدال و عقلانیت قدم بردارد.

نکته دیگر اینکه شدت گرفتن این حملات و تخریب‌ها و بد اخلاقی سیاسی و برگزاری همایش دلواپسیم، نه تنها یک اتفاق تلخ نبود بلکه نوید بخش این است که مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 به شرایط بسیار خوبی رسیده و هم زمان با نزدیک شدن به دور جدید مذاکرات، توافق نهایی در حال شکل گیری است چرا که با حصول توافق جامع هسته‌ای، پرونده ایران از شورای امنیت خارج و تمامی تحریم های ظالمانه برچیده خواهد شد و طبیعی است کسانی که منافع فردی و گروهی شان در وجود تحریم ها و تنش، استوار است دلواپس باشند.

نکته سوم اینکه مثال برخی از این افراد آن انسانی است که وقتی با انگشت اشاره ماه را به او نشان می‌دهیم او فقط انگشت اشاره را می‌بیند زیرا که در برخی عکس های منتشر شده تصاویر افرادی با فتوکپی شناسنامه در دست مشاهده می‌شود که خود را به عنوان منتقد شناسنامه دار معرفی می‌کنند این در حالی است که همگان می دانند همه مردم ایران دارای شناسنامه حقیقی هستند و منظور رییس جمهور از اینکه با شناسنامه سخن بگویید این بود که بگوید از سوی کدام گروه و دسته سخن می‌گویید و از کجا منابع مالی تان تامین می‌شود!

نکته چهارم توجه به این جمله رهبر معظم انقلاب در طول انجام مذاکرات است که فرمودند همه مذاکره کنندگان فرزندان این انقلاب هستند و آنها را سازشکار نخوانید. البته منظور از نوشتن این جمله هزینه کردن از رهبری معظم انقلاب نیست بلکه تذکری است به کسانی که که مدعی ولایت مداری هستند و آنرا فقط در زبان تکرار کرده و موقع عمل که فرا می‌رسد شعارها و سخنانی دیگر مطرح می‌کنند.

نکته آخر اینکه، منطق رییس جمهور برای درخواست چندین باره از دانشگاهیان، فعالان سیاسی و اجتماعی و مردم مبنی بر این که سخن بگویند و نظر بدهند و به صحنه بیایند به این دلیل است که از حالت تدافعی باید تغییر تاکتیک داد و به  همگان بگویند که این فیلم هایی که هر روز به شکلی ساخته می‌شود از بودجه کدام بخش بیت المال است، بگویند هزینه این همایش‌ها و نمایش‌های حاشیه ساز که در جای جای مختلف برگزار می‌شود از کدام منابع است؟ تا بدین ترتیب حاشیه سازان نه در قامت پرسشگر بلکه در قامت پاسخگو حاضر شوند و در نهایت به حاشیه روند.

در نهایت باید گفت، دولت تدبیر و امید در طی مسیر اعتدال، همچنان ثابت قدم است و تحولات اخیر نشان داده است که مجلس و عقلای کشور نیز اعتدال، عقلانیت و قانون گرایی را تنها گزینه اداره کشور می دانند. حضور علما، دانشگاهیان،و دیگر دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی در صحنه،  حاشیه سازان افراطی را بیش از پیش به حاشیه خواهد راند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین