کد خبر: ۲۴۲۹۶۷
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴

دلواپسيون چه كساني هستند؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رضا سليماني - علاوه بر جهات اربعه در شمال، جنوب، غرب و شرق، هر جايي كه انساني ايستاده باشد، شش جهت ديگر نيز وجود دارد كه عبارتند از: بالا، پايين، چپ، راست، جلو و عقب. اگر بخواهيم بر اساس فرهنگستان لغت سخن بگوييم، بايد به جاي دو واژه اخير، پس و پيش بگوييم و آنگاه با تركيب دو واژه، «دل» و «واپس» در فرهنگ¬ها، دنبال معناي لغوي آن بگرديم كه لغت¬نامه دهخدا مي¬گويد: «مضطرب، ناراحت، ملول و منتظر» و در فرهنگ معين نيز آمده است: «نگران، آشفته و چشم به راه»

با اين توضيحات به سراغ «دلواپسيون» مي¬رويم كه از اولين روزهاي تشكيل دولت يازدهم و بويژه اين روزها در اوج فغان و شكايت از عدم آزادي بيان! كه لابد در مقايسه با آزادي¬هاي كامل بيان!! در دولتهاي نهم و دهم براي منتقدين اظهار مي¬شود و در آستانه برگزاري دور نهايي مذاكرات ژنو، با مجوز رسمي از نهادهاي قانوني، فراخوان و دعوت نامه¬هاي رسمي و غيررسمي مي¬دهند، همايش برگزار مي¬كنند و عليه مسوولان دولتي و شخص رييس جمهور منتخب مردم و تيم ديپلماسي كشور شعار سر مي¬دهند و تصاوير و اخبار آن را نيز توسط رسانه¬هاي پرسروصداي همسو اعلام و منتشر مي¬كنند.

به راستي اين گروه چه كساني هستند؟ سابقه دلواپسي¬هاي غير سياسي آنان نسبت به آينده اين مملكت در دولت گذشته چگونه بود؟ از كي براي چي و براي چه اموري د-لواپس مردم شده¬اند؟ آيا اين مردم كه آنها در دولت يازدهم به فكرشان رسيده است كه سنگ آنها را به سينه بزنند، همان مردمي نيستند كه در 24 خرداد سال گذشته، به رغم تبليغات وسيع و فراوان رسانه¬هاي مكتوب و مجازي پرخرجشان و بويژه صدا و سيما، به نامزدشان رأي ندادند؟

چه زود فراموش كردند اين جماعت دلواپس كه پارسال اين ايّام، كشور در چه برهه و شرايطي بود؟ سايه جنگ، تهديد، ارعاب و تحريم هر روز گسترده¬تر مي¬شد و در عرصة سياست خارجي، كار به جايي رسيده بود كه حتّي كشورهاي كوچك منطقه نيز براي ما خط و نشان مي¬كشيدند؟
آيا در قبال پس¬رفت كشور، فسادها، اختلاس¬هاي ريز و درشت اعلام شده و نشدة دستگاه¬هاي دولتي و غيردولتي، تاراج بيت¬المال، ارائه آمارهاي دروغ و از همه مهم¬تر، دلسرد كردن و بي¬اطمينان و اعتماد كردن مردم در دولت گذشته و نزاع و اختلاف هر روزه در كشور، حتي بين سران سه قوه كه به محاكم قضايي نيز كشيده مي¬شد، دلواپس نبودند؟

خوب است بگويند چه اتفاقي قرار است در مذاكرات ژنو بيفتد كه مايه دلواپسي آنها شده است؟ آنچه كه تاكنون در كلام رهبر معظم و رييس جمهور محترم از توافقات ژنو آمده، جهاد ديپلماسي تيم مذاكره كننده ايران است و نتيجه آن هم خنثي كردن القائات شوم صهيونيست¬ها براي ايران هراسي و جلب اعتماد جهانيان به عدم حركت ايران به سمت بمب اتم است. مگر نه اين است كه خون دانشمندان عزيز و جوان و شهداي هسته¬اي ما ريخته شد تا مردم عزيز ايران از حق خود براي استفاده از مواهب صلح آميز انرژي هسته¬اي و دانش آن بهره¬مند شوند؟ مگر غير از اين است كه ولي فقيه ما، رسماً اقدام به ساخت سلاح هسته¬اي را حرام اعلام كردند؟

مي¬دانيم و شما خود بهتر از ما، به خاطر اطلاعاتي كه داريد، عميق¬تر از مردم واقفيد كه توافقات ژنو، اثبات عقلانيت قوم ايراني در عرصه تمدن، گفت¬وگو، تعامل سازنده منطق و استدلال در هميشه تاريخ است و نقشه شوم صهيونيسم جهاني و بوق¬هاي كر كننده تبليغاتي آنها را خنثي مي¬كند كه سالهاست بر طبل جنگ افروز بودن ايران مظلوم مي¬كوبند و با سؤاستفاده از برخي ندانم كاري¬ها و بي¬تدبيري¬هاي داخلي، از قبل آن براي خود امنيت و مجال جولاندهي مي¬سازند.

شما خوب مي¬دانيد كه مذاكرات ژنو، در واقع زدودن غبار سياسي از فضاي جهاني عليه ايران و آگاهي افكار عمومي جهان و اثبات حقانيت اسلام به عنوان دين طرفدار منطق و گفت¬وگو است كه متأسفانه به خاطر سخنان و اقدامات نسنجيده بعضي¬ها در داخل ايجاد شده بود و به همين دليل جهانيان به ناحق، هم از سفر به ايران گريزان بودند و هم مانع سفر ايرانيان به كشور خويش می¬شدند.

دلواپسي¬هاي گروهي كه اين روزها ميدان¬دار برگزاري همايش¬هاي خودجوش!!  شده-اند كه لابد هزينه¬هاي كلان آن هم به صورت خودجوش تدارك و تأمين مي¬شود، براي مذاكرات هسته¬اي نيست، بلكه براي خودشان است. در واقع شما دلواپس مردم نيستيد، دلواپس خودتان هستيد، دلواپس قطع يارانه¬هاي فرهنگي از سازمان¬هاي تبليغاتي و پايان يافتن تك صدايي و انحصار گرايي هستيد. دلواپس، براي قطع  كارت¬هاي هديه-هاي تأمين اجتماعي و انتقام¬گيري از رويكرد عقلاني دولتي هستيد كه مي¬خواهد همه چيز حتّي نقد براي همه و نه تنها براي يك گروه خاص، قانوني و آزاد باشد. وگرنه اگر براي مردم بود كه پايان بلوكه شدن ميلياردها دلار سرمايه ايران، پايان تحريم كشتي¬هاي نفتي و تجاري، پايين آمدن قيمت¬هاي كذايي بيمه¬هاي تجاري، طرح ملي بهبود سلامت و .... حركت در جهت رونق توليد و اقتصاد كه دلواپسي ندارد.

مگر اينكه بر اساس معاني لغوي دلواپسي كه در ابتداي اين مقال آمد، بگوييد ما چون ناراحت، ملول و آشفته شده¬ايم، همايش دلواپسي مي¬گيريم و به جاي چشم به راهي به جلو، منتظر برگشت به دوراني هستيم كه دولت نهم و دهم بر مسند امور بود و اگر چه در آن زمان، چرخ مملكت نمي¬چرخيد، اما روزگار ما كه مي¬چرخيد؟!!
والسلام
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین