کد خبر: ۲۴۳۰۳۴
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴
پشتگرمی ما در مذاکرات به رهبری و مردم است

روحانی: در برابر افراط می‌ایستیم و بر افراطیون پیروز خواهیم شد

رییس جمهوری درباره موفقیت ها در سیاست خارجی گفت: ما در مذاکرات پشتگرم به مقام معظم رهبری و مردم هستیم. در سایه وحدت، برادری، محبت، تعامل و همدلی این ملت همه مشکلات را می توان پشت سر گذاشت. در برابر افراط می ایستیم و به امید خدا بر افراط و افراطیون پیروز خواهیم بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در سخنانی در جمع منتخبین استان ایلام با بیان اینکه در سیاست داخلی نیز شاهد موفقیت ها و پیروزی های فراوان هستیم، افزود: هیچ پیروزی برای ما از اتحاد و همدلی و تعامل در میان مردم مهمتر نیست.

رییس دولت یازدهم با بیان اینکه امروزه مردم به یکدیگر نزدیک تر شده اند و جناح ها و احزاب نیز همدیگر را بهتر تحمل می کنند، اظهار داشت: در سایه وحدت، برادری، محبت، تعامل و همدلی این ملت همه مشکلات را می توان پشت سر گذاشت.

وی با اشاره به کسانی که با اقدام های افراطی همگام با مردم نیستند، گفت: در برابر افراط می ایستیم و به امید خدا بر افراط و افراطیون پیروز خواهیم بود.

روحانی گفت: اگر در جامعه ما از افراط خبری نباشد. اگر در جامعه ما عدل و اعتدال باشد، اگر در جامعه ما همفکری و همدلی باشد ما یکی بعد از دیگری از همه مشکلات عبور خواهیم کرد.

رییس جمهوری گفت: من می خواهم در محضر شما مردم عرض کنم انشاالله به حول قوه الهی در طول دولت یازدهم یعنی در طول چهارساله این دولت شاهد تحولاتی مثبت و بزرگ در استان ایلام خواهید بود.

روحانی یادآور شد: به عنوان اولین قدم در طول این چهارسال انشاءالله 50هزار هکتار از زمین های کشاورزی این استان تحت برنامه آبیاری مدرن قرار خواهد گرفت. البته بیشتر در بخش جنوبی استان و در اجرای طرح بزرگ و عظیم گرمسیری 38 هزار هکتار دیگر تحت برنامه آبیاری مدرن قرار می گیرد.

رییس جمهوری با بیان این که کشور ما از لحاظ آب ، در محدودیت قرار دارد گفت: اگر می خواهیم در زمینه کشاورزی در بخش های مختلف شاهد پیشرفت باشیم راهی نداریم جز این که بهره وری آب را بالا ببریم و اگرنه ؛ بخواهیم به شیوه سنتی از آب استفاده کنیم ما همین جمعیت امروز را هم نمی توانیم اداره کنیم. 

وی با بیان این که بخش بزرگ مواد غذایی امروز از خارج وارد کشور می شود گفت: افتخار و عزت ما آن روزی است که در کشاورزی روی پای خودمان بایستیم. 

روحانی اضافه کرد: در کشاورزی با برنامه ریزی که برای 4 تا 5 سال آینده طراحی شده در بسیاری از زمینه ها به خودکفایی نسبی خواهیم رسید و این کار بسیار ارزشمندی است. 

رییس جمهوری افزود: آن عزتی که دیروز رزمندگان ما در جبهه با جنگ، مقابله ، ایستادگی و فداکاری بدست آوردند امروز عزتی که باید بدست آوریم ادامه آن عزت است و با اجرای برنامه های علمی در این کشور است و با اقتصاد مقاومتی ، با اقتصاد دانش بنیاد هست و در همه زمینه ها باید از دانش و علم و تجربه استفاده و بهره برداری کنیم.

وی یادآور شد: در زمینه جنگل های منطقه زاگرس و ایلام گفتند خشک شدن درختان بلوط دردی است مشابه خشک شدن دریاچه ارومیه ؛ هر دو را باید درمان کنیم و این سخن و حرف منطقی و درست است.

روحانی اضافه کرد: تقریبا از روزهای اولیه شروع به کار دولت این مشکل مطرح شد که امروز جنگل زاگرس و درختان بلوط استان های غربی کشور و از جمله ایلام با یک مشکل و معضل بزرگی رو به رو شده است.

وی ادامه داد: گروه های فراوانی در این زمینه کار و تحقیق کردند و این مشکل از سال 87 شروع شده و ادامه پیداکرده و امروز بخش بزرگی از جنگل را فرا گرفته است. 

رییس جمهوری گفت: این معضل در این استان بخش بزرگی از درختان جنگلی را فراگرفته و راه حل های متعددی در این زمینه پیشنهاد ، پیش بینی و طراحی شده و در حال اجرا و عملیاتی شدن است و اعتباری که برای این کار مورد نیاز است و وزارت جهادکشاوزی به دولت پیشنهاد کرده است را برای امسال و سال های آینده در حد توان تامین خواهیم کرد و برنامه ها اجرایی و عملیاتی می شود.

وی یادآور شد: بعد از این جلسه بازدیدی از طرح هایی که برای نجات جنگل و درختان بلوط طراحی شده و در حال اجرا است خواهم داشت تا ببینیم چه کاری انجام گرفته و چگونه باید کمک کنیم تا شرایط بسیار بهتری حتی از گذشته، در آینده شاهد آن باشیم.

روحانی ادامه داد: بنابراین در مسئله محیط زیست و از جمله مسئله درختان بلوط هم دولت توجه دارد به این مشکل و هم در حال برنامه ریزی است. 

رییس جمهوری به بهداشت و درمان استان اشاره کرد و گفت: این استان در این زمینه مشکلات فراوانی دارد و اساسا در استان های دیگر و در کشور با مشکلات فراوانی در زمینه نظام سلامت مواجه هستیم.



** دولت هرکجا اشتباه کند، به عرض مردم خواهد رساند و عذرخواهی خواهد کرد

وی گفت: دولت ماهها در این زمینه فکر ، بحث و برنامه ریزی کرده و من اینجا در پرانتز می خواهم عرض کنم این دولت هیچ کاری را بدون مشورت و بررسی و جلسات متعدد مشاوره و بدون مشاوره با نخبگان آن رشته انجام نداده و نخواهد داد و اگر هرکجا دولت در برنامه ای اشتباه کند، این اشتباه را به عرض مردم خواهد رساند و از مردم عذرخواهی خواهد کرد.

روحانی افزود: ما شاید در حدود 3 ماه راجع به بحث یارانه مرحله دوم که تصمیم هم دولت و هم مجلس بود و تصمیم نظام بود و می بایست اجرایی و عملیاتی می شد فکر و بحث و بررسی کردیم و یکی از مسایلی که مورد اتفاق نظر جلسات کارشناسی ما بود این بود که در مرحله جدید هدفمندی یارانه ها ، به معضل سلامت بپردازیم و بخش بزرگی از این معضل را امسال و سال های پیش رو حل و فصل خواهیم کرد.

رییس جمهوری با اشاره به بازدید خود از بیمارستان ایلام ، گفت: صورت حساب ها را دیدم که مربوط به دیروز و امروز و این چند روزه قبل بوده و در آنها مشاهده کردم صورت حسابی آمده که مخارج بیمار اینقدر شده و این قدر از مخارج بیمار بخاطر اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها کسر می شود و بسیاری از صورت حساب های بیمارانی که می خواستند مرخص شوند، در برخی از موارد صفر شده و در برخی از موارد در حد بسیار زیادی کاهش پیدا کرده بود.

وی تصریح کرد: برای من بسیار خوشحال کننده بود، البته نمی خواهم بگویم مشکلات یک روزه حل خواهد شد.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: در بیمارستان ایلام از نزدیک دیدم آنقدر مشکلات دارد که حتما نیاز به بیمارستان و ساختمان جدید داریم تا مشکلات حل شود و امروز این قول را دادم و دنبال خواهیم کرد که ظرف امسال و تا پایان سال آینده بیمارستان جدید ایلام را به بهره برداری خواهیم رساند.

وی ادامه داد: همه مشکلات یک روزه حل نمی شود، ولی شما شاهد خواهید بود که یک کمک بزرگی در بخش سلامت، بهداشت و درمان خواهد شد و متخصصین فراوانی به مناطق کمتر برخوردار و محروم اعزام و مراکز بهداشتی و درمانی تجهیز می شوند.

روحانی اظهار داشت: برخی از کارها شروع شده و برخی برنامه های دیگر در ماه های آینده و تا پایان سال اجرایی و عملیاتی می شود؛ به هرحال اگر هرفردی به عنوان بیمار وارد بیمارستان می شد باید یک نفر را برای تهیه دارو، نفر دیگر را برای تهیه تجهیزات و فرد دیگری را برای تهیه ملحفه و دمپایی به خارج از بیمارستان می فرستاد.

وی با بیان اینکه این شرایط تغییر یافته است اظهارداشت: بیمارستان ها مکلفند تمام نیازهای بیماران را تامین کنند، البته از نظر ساختمان و تجهیزات، بیمارستان ها قدم به قدم باید اصلاح و تجهیز شوند.

رییس جمهوری ادامه داد: بعضی از بیمارستان های ما هنوز همه گونه تجهیزات برای تشخیص ندارند و باید آنها خریداری و بیمارستان های ما تجهیز شوند، اما ملت ایران شاهد این تحول هم در استان ایلام و هم در سراسر کشور خواهد بود.

وی با اشاره به بحث گردشگری در استان ایلام گفت: این استان آمادگی بسیار زیادی برای توسعه گردشگری دارد، طبیعت بسیار زیبا، آب وهوای متفاوت و بسیار خوب در این استان وجود دارد؛ همچنین در این استان اقوام کهن و بسیار قدیمی زندگی می کردند، می توان گفت استان ایلام تاریخی چند هزار ساله قبل از میلاد مسیح دارد و دارای تمدن بسیار کهن و قدیمی است.

رییس جمهوری با اشاره به وجود جاذبه های بسیار متعدد گردشگری در استان ایلام افزود: باید زمینه گردشگری فراهم شود و در این مسیر باید جاده ها، فرودگاه ها و هتل ها آماده شوند و اگر ما گردشگری را در این استان گسترش و توسعه دهیم هم برای مردم این استان فرصتی است تا ساعت های فراغتشان را بگذرانند و هم برای تجارت مردم ؛ و زمانی که گردشگر به این استان سفر می کند استان از لحاظ تجاری و اقتصادی متحول و چهره آن عوض می شود.

وی گفت: خصوصی را در این بخش برای سرمایه گذاری تشویق می کنیم و باید این سخن را بگویم که فکر نکنید دولت توان دارد تا در زمینه های مختلف اقتصادی کشور را به نقطه مطلوب برساند، ولی دولت باید کار خود را انجام دهد و زمینه ها و تسهیلات لازم را آماده و پیچ و خم های اداری را کم کند اما در هرحال مردم باید در صحنه حضور داشته باشند و سرمایه گذاری کنند و سرمایه گذاران را جذب کنیم.

روحانی تصریح کرد: بسیاری از مردم این استان در بخش های اقتصادی استان های دیگر و حتی در کشورهای دیگر فعال هستند که باید آنها را جذب کنیم و فضای مناسب را برای فعالیت آنها آماده کنیم و یک بخش از فعالیت دولت، سرمایه گذاری در بخش گردشگری این استان خواهد بود.

وی تاکید کرد: این استان، استانی مرزی است و استان مرزی مشکلات خاص خود و در عین حال، فرصت های بسیار ارزشمندی دارد و در کنار ما کشور دوست و برادرمان عراق قرار دارد و امروز روابط ما با دولت عراق، روابط بسیار خوبی است و امیدواریم این روابط روز به روز توسعه بیشتری یابد.

رییس جمهوری گفت: یکی از دروازه هایی که مردم ایران به زیارت عتبات عالیات می روند این استان است و شهر مهران به گردن استان، کشور و همه ما حق دارد، چون در دوران دفاع مقدس به دلیل مسوولیتی که داشتم به این استان زیاد سفر کردم ، این سخن را می گویم که روزهای سختی بر مهران گذشته است .

وی افزود: این شهر دوبار اشغال و آزاد شد و خیلی روزهای سختی را استان ایلام و شهر مهران گذراندند و ما مسوولیت داریم که به این شهر برسیم؛ بخصوص اینکه دروازه ای برای زائرین عتبات عالیات است و نزدیکترین نقطه ما به بغداد می باشد زیرا بیش از 300 کیلومتر تا بغداد از مهران فاصله نیست، بنابراین، این شهر باید آباد شود.

روحانی تصریح کرد: انشاء الله قدم هایی را در استان و شهر مهران برخواهیم داشت. این استان با وجود استعدادهای زیاد، زمینه های فراوانی برای صنعتی شدن دارد، مخصوصا اینکه اینجا هم گاز و نفت دارد و می توانیم صنایعی که مربوط به بخش نفت و گاز است را در این استان فعال کنیم.

وی ادامه داد: همین امروز افتتاح بخشی از پتروشیمی در این استان را خواهیم داشت و بخش های دیگر نیز باید تکمیل شود. در مراکز دیگر استان نیز طرح بزرگ دیگری وجود دارد مانند جمع آوری گازهای سرچاهی که در حال سوختن هستند و باید به بخش های جدیدی از پتروشیمی تبدیل شود.

رییس جمهوری اظهار داشت: این استان پتانسیل های خوبی در زمینه کشاورزی، گردشگری و صنعت دارد و در زمینه جاده ها و راه ها نیز برنامه هایی در دست اقدام است و برنامه هایی که امشب در شورای اداری استان مصوب می شود را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، وی تصریح کرد: این استان مردمی شایسته، لایق، بااستعداد است و پتانسیل های فراوانی برای تحرک و توسعه دارد و این دولت هم به کمک مردم برای آبادانی استان ایلام تلاش خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین