کد خبر: ۲۴۳۱۰۸
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
وزیر راه و شهرسازی:

فاینانس 10 هزار کیلومتر خط ریلی کشور در حال انجام است

وزیر راه و شهرسازی کشور گفت: در حال فراهم کردن مقدمات سرمایه گذاری برای 10 هزار کیلومتر خط ریلی کشور هستیم و با این اقدام تحولی بزرگ در حوزه ریلی انجام می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: عباس آخوندی، در بازدید از طرح های استان گلستان گفت: 8 پروژه ریلی در کشور در حال انجام است و ما نیز در حال فراهم کردن مقدمات سرمایه گذاری در این بخش ها هستیم.

او گفت: طول این خطوط بیش از 10 هزار کیلومتر است و تحولی بزرگ در حوزه ریلی انجام خواهد داد.

او گفت: خط 80 کیلومتری راه آهن گرگان اینچه برون در حال تکمیل است و امیدواریم در پاییز امسال با توجه به ترانزیت قابل توجه، این مسیر به ویژه برای تبادلات با قزاقستان علمیاتی شود.

آخوندی گفت: یکی از اهداف راه آهن گرگان اینچه برون انتقال بار ترانزیت کشورهای آسیای مرکزی به آبهای آزاد جنوب کشور است و شرکت راه آهن به منظور افزایش ترانزیت ریل در کشور تخفیف هایی را در تعرفه های انتقال بار در نظر دارد.

او در توضیح برنامه های سال 93 این وزارتخانه در حوزه راهداری گفت: 500 میلیارد تومان به این حوزه اختصاص داده شده و در نظر داریم اقداماتی موثری برای نگهداری از راه های کشور که نیازمند 200 میلیون تومان است انجام دهیم.

آخوندی گفت: یک میلیون تن ترانزیت توسط پایانه مرزی اینچه برون در سال از جاده آق قلا عبور می کند و لازم است برای به سازی این مسیر اقدام شود.

او در توضیح راه آهن گرگان اینچه برون گفت: 80 کیلومتر خط ریلی با 4 ایستگاه و 13 پل بزرگ برای این خط آهن اجرا شده و به عنوان یکی از طرح های بزرگ کشور، ایران را به آسیای میانه به خصوص کشورهای ترکمنستان و قزاقستان متصل خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت جدا شدن از شیر نفت و تکیه نکردن بر منابع دولتی برای توسعه، گفت: باید به دنبال راهکارهایی برای افزایش درآمد مردم باشیم.
عباس آخوندی با بیان اینکه همه اقدامات باید به فعال شدن تجارت در منطقه و افزایش درامد مردم منجر شود گفت: باید به دنبال راهکارهایی باشیم که بتوانند تولید، ارزش افزوده، ثروت و در نهایت قدرت خرید مردم را افزایش دهند.

او با تاکید بر اینکه نباید برای توسعه متکی به شیر نفت و منابع دولتی بود گفت: سرمایه گذاری های دولتی شاید بتوانند در کوتاه مدت با رونق همراه شوند اما ما باید در شهرستان ها تلاش کنیم بخش صنعت و تجارت را فعال کنیم تا مردم قدرت تولید پیدا کنند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باید از خود بپرسیم چرا افرادی که در استان ثروتی می یابند در ایلام نمی مانند و ما چه کاری برای ماندگار کردن آنها می توانیم انجام دهیم.

آخوندی با بیان اینکه در ایلام دولت و بخش خصوصی گفتگوی سازنده‌ای با یکدیگر ندارند، گفت: مادامی که رابطه دولت و بخش خصوصی به صورت دولتمرد و ارباب رجوع تعریف شود مقصودی به نام توسعه محقق نخواهد شد.

به گزارش مهر، او گفت: باید حتی در محیط های غیراداری نیز با برگزاری جلساتی منظم با نهادهای مدنی که می توانند وارد صنعت، تجارت و تولید شوند گفتگو کرد چرا که توسعه با دستور و پول دولت شکل نمی‌گیرد، بلکه باید توسط کارآفرینان جامعه ایجاد شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین