کد خبر: ۲۴۳۳۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰

طنز/ تجمع دلواپسان اشک همه را درآورد!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رضا ساکی - یعنی بر چشم بدی که خود بنده باشم لعنت. همین چند روز پیش بود که گفتم چقدر خوب است که دوستان دلواپسی را با برگزاری همایش در سالن نشان می‌دهند و از نمایش‌ یا همایش خیابانی دوری می‌کنند که یک دفعه دوستان همایش خیابانی مقابل وزارت‌ کشور را برگزار کردند. البته از همان اول هم معلوم بود که آن همه شور و شوق و دلواپسی محدود به سالن نمی‌شود ولی فکر هم نمی‌کردیم به این زودی از سالن به خیابان کشیده بشود. به هر حال تا بوده و هست خیابان‌ها در این کشور محل رتق‌وفتق امور دیپلماسی و دموکراسی هستند. ما یک همسایه‌ داریم که هر وقت می‌خواهد با زنش دعوا ‌کند توی کوچه می‌ایستد و داد می‌زند. یک بار از او پرسیدم چرا توی کوچه می‌روی؟ گفت چون حقانیت آن کس که توی کوچه است بیشتر است. مردم حق را به کسی می‌دهند که توی خیابان است. راست هم می‌گوید، چون همه اهل محل اعتقاد دارند زنش او را اذیت می‌کند.

اما در دور تازه دلواپسی که دلواپسی در خیابان است، یک نکته مهم وجود دارد و آن هم اصل عزیز ۲۷ قانون اساسی است؛ همان اصلی که می‌گوید: «تشکیل اجتماعات و راه‌پیمایی‌ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد، آزاد است.» حالا این که چاقو یا چماق جزو سلاح به حساب می‌آید به کنار، بسیار بسیار جای خوشحالی دارد که دوستان به اصل قانون اساسی تمکین می‌کنند و ما بالاخره تحقق این اصل را در جامعه دیدیم و دیدیم که چقدر اصل خوبی است، یعنی آن‌قدر از این اصل در سال‌های گذشته استفاده نشده بود که بیم آن می‌رفت دیگر قابل استفاده نباشد، اما دوستان به خوبی این اصل را زنده کردند. یعنی آنها تجمع برگزار کردند ولی انگار ما تجمع برگزار کرده‌ایم. اصلا وقتی دیدم برخی از دلواپسان هسته‌یی دیروز و دلواپسان حجاب امروز و دلواپسان خدا می‌داند چی فردا، روی کاغذ نوشته‌اند طبق اصل ۲۷ قانون اساسی تشکیل اجتماعات و راه‌پیمایی‌ها فلان طور است، اشک در چشمانم حلقه زد. یعنی بلاتشبیه یاد زمانی افتادم که مامور معذوری می‌پرسید چرا اصل ۲۷ قانون اساسی را روی کاغذ نوشته‌ای و بالای سرت نگه داشته‌ای و من احمق فکر می‌کردم که نگه داشتن اصل ۲۷ قانون اساسی بالای سر ممنوع است و به مامور گفتم ببخشید دیگر بالای سر نمی‌گیرمش و بعد مامور بنده را مورد قلقلک قرار می‌داد که چرا خودم را به خریت زده‌ام. در حالی که آنجایی که ما بودیم اصلا جای خریت کردن نبود! همین الآن که دارم این چیزها را می‌نویسم، باز اشک در چشمانم حلقه زده است. باورتان می‌شود؟ اصل ۲۷ بدون کم‌وکاست در مقابل وزارت‌ کشور برگزار شد، با نوشته‌هایی در بالای سر!

باقی بقای‌تان!


منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
0
15
جلوشون رو بگیرید اینها چی میخوان از جون ملت و مردم ؟؟ از جون دولت چی میخوان ؟؟ خطر داره بخدا ، ما نگران کشوریم ، بیخیال بذارید ... پیش بره دیگه ، شما چرا میخواید دولت رو تخریب کنید ؟؟
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
0
4
کاش حضرات یه ذره برای بقیه حق حیات قائل بودند یا بهتر بگم ای کاش آقایون بین دلواپسان منافع جنایی و دلواپسان ایران زمین تفاوت قائل نمیشدند و همه حق برخورداری از اصل 27 قانون اساسی رو داشتند؛ افسوس......
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین