کد خبر: ۲۴۳۵۴۲
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹

تمام حوادث شهربازی ها در چهارسال گذشته

هیچ چیز بدتر از دیدن کودکان و نوجوانانی نیست که وقتی برای شادی به مکانی تفریحی می روند به علت سهل انگاری عده ای دچار حادثه و مصدومیت شوند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هادی معیری نژاد- دنیای شادی کودکان بسیار ارزشمند تر از آن است که مسئولان تفریحات عمومی و پارکهای شادی با غفلت خود این دنیا را مکدر کنند و خاطره ای تلخ را برای کودک ، نوجوان و خانواده هایشان رقم بزنند .

جندی پیش با ترکیدن سرسره بادی دو کودک در گناباد به هوا پرتاب شدند و جان باختند نظیر این اتفاق هم دو روز پیش  در پارک ارم افتاد و سقوط سه دختر جوان از ترن هوایی دوباره حادثه ای تلخ بر مجموع این حوادث در کشورمان افزود.

گرچه این اتفاقات بیشتر به بزرگسالان صدمه زده است تا کودکان اما نباید فراموش کرد که این پارکها اکثرا برای کودکان است و امکان حضور آنان در پارکها و استفاده از این وسایل بیشتر است .

در اولین اظهار نظر یکی از مسوولان مجموعه پارک ارم در تماس تلفنی با خانواده یکی از مصدومان تاکید کرده که پیمانکاران بخش خصوصی که دستگاه ها و وسایل را اجاره کرده اند باید در این زمینه پاسخگو باشند و آنها مسوولیتی در این زمینه ندارند.

در همین زمینه معصومه آباد رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد که شهربازی ارم که تنها شهربازی پایتخت است تجهیزات فرسوده ای دارد و با توجه به حوادثی که دراین پارک رخ می دهد،شورا می تواند درخواست متوقف شدن فعالیت این شهربازی را بدهد .

او همچنین گفت: عدم ایمنی لازم و فرسودگی دستگاههای شهربازی ارم که تنها شهربازی تهران هم محسوب می شود سبب بروز حوادث مشابه در این مجموعه شده است. متاسفانه کنترل و نظارت درستی نیز بر این تجهیزات وجود ندارد.

روز شنبه پس از انتشار اخبار این حادثه شماردیگری از اعضای شورای شهر تهران به اظهار نظر در این خصوص پرداختند سازمان استاندارد نیز بررسی‌های خود برای یافتن علت حادثه را آغاز کرد و در حالی‌که برخی از خبرگزاری‌ها بروز نقص فنی در دستگاه "موش دیوانه" را علت این حادثه اعلام کرده بودند، مسلم بیات - مدیر کل استاندارد استان تهران هرگونه اظهار نظر در این خصوص را به پس از اعلام نتایج تحقیقات و بررسی‌ها منوط کرد و گفت:‌ «شفت آسیب‌ دیده و یک نمونه از شفت سالم دستگاه را باز کرده و برای بررسی به آزمایشگاه فرستاده‌ایم که فکر می‌کنم فردا نتایج این بررسی ها به دست ما برسد»

مدیر عامل پارک ارم نیز اعلام کرده این که می گویند وسایل بازی پارک ارم استاندارد نیست درست نیست و رسانه ها باید اخبار را درست منعکس کنند.

اما نظیر این گونه حوادث در سالیان اخیر بارها رخ داده است و تلفات جانی نیز در پی داشته است.

جدول زیر نمونه ای از این حوادث در سالیان اخیر است؛

ردیف مکان حادثه تاریخ حادثه تلفات علت
1 شهر بازی کاخک گناباد 6 اردیبهشت 1393 مرگ دو کودک ترکیدن سرسره بادی و پرتاب کودکان
2 ائل گلی تبریز 25 فروردین 1392 مصدومیت دو جوان افتادن از دستگاه سقوط آزاد به علت قطعی برق
3 ائل گلی تبریز اول آبان 1391 مرگ مادر و فرزند 13 ساله ومصدومیت پدر افتادن از دستکاه چرخ و فلک
4 شهر بازی پاداد اهواز 9 شهریور 92 مصدومیت 9  نوجوان سقوط سفینه فضایی
5 پارک شورابیل اردبیل 4 مرداد 1391 مرگ دو نفر و مصدومیت 12 نفر شکستن محور رنجر
6 شهر بازی شاهین شهر 5 فروردین 1389 مصدومیت 25 نفراز جمله چند کودک قطع شیلنگ روغن هیدرولیک دستگاه بازی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین