کد خبر: ۲۴۳۹۷۵
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

دولت وارث 8 سال ویرانی در شاخص‌های اقتصادی است

آيت الله هاشمي رفسنجاني صبح امروز در ديدار جمعي از كارآفرينان استان گيلان و مسؤولان شهرستان چوبر، تقويت بخش خصوصي را ميدان دادن به گروه‌هاي مستعد مردمي و كم كردن از واسطه‌گري نهادهاي دولتي دانست و گفت: اين يك تجربه موفق در دنياست و در ايران نيز با اصلاح سياست‌هاي اصل 44، موانع قانوني برداشته شد و اگر درست اجرا مي‌شد، شاهد ركود تورمي نبوديم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب-سرویس سیاسی: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر ارتباط اقتصاد داخلي با تعاملات خارجي، گفت: دولت هم بر اساس شعارهاي انتخاباتي براي برگرداندن رونق اقتصادي و نجات بخش خصوصي از تعطيلي اجباري كارخانه‌ها برنامه‌ريزي كرده و هم زمان با برنامه‌ ريزي‌هاي اقتصادي داخلي، مسايل سياست خارجي نيز دنبال مي‌كند.

به گزارش آفتاب، ايشان با اشاره به آشنايي با گيلان و كارهاي دولت سازندگي براي آن استان، گفت: خطّه شمال، قطب اقتصادي و كشاورزي و گردشگری كشور است و بايد برنامه‌ريزي كرد تا مشكلات كشاورزان، مخصوصاً برنج‌كاران، چاي كاران و باغداران حل شود.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در پاسخ به برخي كاستي‌هاي عنوان شده توسط حاضران نسبت به بعضي از عملكردهاي اقتصادي دولت در يك سال گذشته، گفت: دولتي بر سر كار آمد كه وارث 8 سال ويراني در شاخص اقتصادي بود، البته انتظار مي‌رود دولت براي رونق اقتصادي كشور بيشتر تلاش نمايد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تشريح اوضاع كشور در سال‌هاي پايان جنگ و آغاز دولت سازندگي گفت: با همدلي و همكاري مردم و مسؤولان، زيرساخت‌ها را ساختيم و به تبع آن نرخ تورم 30 درصدی را، که تحویل گرفته بودیم به 17 درصد کاهش داده و نرخ اشتغال افزايش يافت و كشور كارگاه سازندگي بود.

ايشان با ابراز علاقه به مردم همه جاي ايران، مخصوصاً استان گيلان گفت: سلام مرا به مردم گيلان، مخصوصاً در خطّه تالش، آستارا و چوبر برسانيد و انشاءالله در فرصتي مناسب به آنجا خواهم آمد.

در آغاز اين ديدار آقاي قلي‌پور، يكي از مديران بخش خصوصي، گزارشي از اوضاع اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي استان گيلان و شهرستان چوبر ارائه كرد و چندتن از حاضران به بيان ديدگاه¬هاي خويش در خصوص چگونگي رونق توليد پرداختند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین