کد خبر: ۲۴۴۱۶۳
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵

اختصاص سبد کالا به 5 میلیون سرپرست خانوار

با توجه به محدود شدن جامعه هدف و اختصاص سبد کالا در مرحله دوم فقط به افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، براساس برآوردهای انجام شده سبد کالا درمرحله دوم صرفا به پنج میلیون سرپرست خانوار اختصاص می‌یابد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: یک مقام مسوول در وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزییات توزیع سبد کالا در مرحله دوم درباره با تاکید بر این‌که پیشنهاد ارائه کارت اعتباری به مشمولان از سوی وزارت تعاون بوده است گفت: این پیشنهاد صرفا از سوی وزارت تعاونی‌ها مطرح شده و هنوز هیچ‌گونه تصمیم قطعی در این باره گرفته نشده است.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد کارت اعتباری ارائه شود کالاهایی که قرار است در مرحله دوم به مشمولان داده شود در آن تعریف شده و مشمولان می‌توانند با ارائه کارت به مراکز توزیع، کالاهای خود را دریافت کنند.

این مقام مسوول در وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که این احتمال وجود دارد که نحوه توزیع سبد کالا درمرحله دوم نسبت به مرحله اول متفاوت باشد، خاطرنشان کرد: اما هنوز راهکار اجرایی مشخصی تعریف نشده و پیشنهاد کارت اعتباری نیز هنوز به تایید رسمی نرسیده است.

او با اشاره به محدود شدن جامعه هدف و بررسی نقاط قوت و ضعف توزیع سبد کالا در مرحله اول خاطرنشان کرد: براساس برآوردها تنها پنج تا شش میلیون سرپرست خانوار مشمول دریافت سبد کالا می‌شوند که این افراد اعضای دائمی کمیته امداد و اعضای اصلی بهزیستی هستند.

وی با اشاره به این‌که هنوز دولت مشخص نکرده که می خواهد چه میزان اعتبار برای سبد کالا در مرحله دوم اختصاص دهد بیان کرد:‌ روشی دیگر نیز مطرح شده که براساس آن افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد کارت‌های معرفی خود را باید به مراکز توزیع ارائه دهند. به طور مثال افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کارت‌های رفاه دارند که با آن کارت‌ها می توانند به فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه مراجعه کرده و کالاهای خود را دریافت کنند.

هنوز مسوولان دولتی در مورد چگونگی توزیع سبد کالا در مرحله دوم، زمان توزیع و این که چه کالاهایی را در این سبد قرار دهند تصمیم قطعی نگرفته‌اند. این درحالی است که قرار بود این سبد در مرحله دوم در بیستم اردیبهشت ماه توزیع شود اما گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که اختصاص آن به ماه رمضان موکول شده است.

همچنین تاکنون هیچ گونه تصمیم قطعی درباره این که این سبد به چه نحو و با چه جزئیاتی توزیع شود گرفته نشده است.

از سوی دیگر به گفته برخی از مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت بخش عمده‌ای از اعتبارات سبد کالا در مرحله دوم صرفا در مرحله اول استفاده شده و اکنون میزان اعتباری که قرار است دولت به مرحله دوم اختصاص دهد نیز مشخص نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین