کد خبر: ۲۴۴۲۸۳
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
دهقان، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه:

عده‌ای در پرتو فرسایشی‌شدن مذاکرات، موجب تشکیل کاسبان تحریم شدند

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با بیان این که برخی به دنبال حاشیه سازی و راه انداختن دعواهای سیاسی برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود هستند، گفت: اعتدالیون درگیر این دعواها و حاشیه ها نمی شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: «غلامعلی دهقان» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر این که سیاست جزء جدایی ناپذیر زندگی اجتماعی انسانها است، افزود: همین امر سبب می شود در عرصه سیاست بیش از هر موضوع دیگری بر عنصر خرد و عقلانیت تکیه شود.

وی در عین حال تاکید کرد: با این وجود، متاسفانه امروز عده ای در ایران خلاف این اصول حرکت کرده و تلاش می کنند با تهییج احساسات و برانگیختن هیجانات و تکیه بر شعر و شعار در عالم سیاست فعالیت کنند.

دهقان اظهار داشت: امروز با توجه به مسایل هشت سال گذشته، کشور بیش از گذشته به تدبیر و عقلانیت در امور سیاسی نیاز دارد.

این فعال سیاسی افزود: برای نمونه باید با آینده نگری به موضوع هسته ای توجه کرد و با بازی برد - برد منافع ملی را تامین کرد.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: با این وجود، عده ای با فقدان آینده نگری و تنها با اتخاذ نگاه نزدیک بینی در عالم سیاست به این موضوع مهم و حیاتی یعنی موضوع هسته ای می نگرند و حتی در مواردی در صدد مانع تراشی در مسیر مذاکره کنندگان هستند.

دهقان خاطر نشان کرد: این افراد همان کسانی هستند که در دولت گذشته به بهانه دور زدن تحریم ها، منافع ملی را دور زدند.

وی تاکیدکرد: این افراد در پرتو شعارهای تند و فرسایشی کردن روند مذاکرات هسته ای، سبب شده اند تا عده ای به عنوان «کاسب تحریم» شکل گیرند.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با تاکید بر این که «باید از گذشته درس گرفت»، گفت: گویا بنا نیست برخی این موضوع را رعایت کنند و همچنان می خواهند با تکیه بر تهییج احساسات، راه خود را بروند.

دهقان ادامه داد: با این حال، مردم ایران در 24 خرداد به یک رجل سیاسی - مذهبی اقبال نشان دادند که مهمترین شعار وی رعایت عقلانیت و اعتدال در سیاست بود.

این فعال سیاسی تصریح کرد: انتخاب مردم، نکته ای آموزنده برای کسانی است که در انتخابات 24 خرداد همچنان می خواستند با شعارهای تند، خود را در معرض افکار عمومی قرار دهند.

وی منطق اعتدال را آرامش دانست و گفت: یکی از ویژگی های اعتدالیون این است که سیاست را توام با آرامش می خواهند و اعتتقاد دارند که در پرتو آرامش می توان به کارهای بزرگ و رشد ایران فکر کرد.

دهقان ادامه داد: با این حال هنوز عده ای در تلاش هستند تا پس از مدتی که از شوک انتخابات سال گذشته بیرون آمدند، خودی نشان دهند .

دهقان با یادآوری این که تندروها «تاکتیک عصبانی کردن اعتدال گرایان را در پیش گرفته است»، تصریح کرد: آنها می خواهند با ایجاد دعواهای سیاسی به هدف خود برسند؛ بنابراین اعتدالیون نباید در دام آنها بیفتند.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه تندروها می خواهند دولت اعتدال را درگیر مسایل حاشیه ای کنند تا نتواند به اهداف خود برسد، ادامه داد: آنها می خواهند با حاشیه سازی و بزرگ نمایی مسایل بسیار جزیی که بزرگتر از آن در دولت گذشته به چشم نمی آمد کوهی بسازند، اما دولت تدبیر و امید با جدیت بیشتر به دنبال اهداف خود از جمله رفع مشکلات اقتصادی مردم خواهد بود و وارد حاشیه سازی ها نخواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین