کد خبر: ۲۴۴۶۶۰
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲

32 میلیارد دلار کالای غیرنفتی صادر شد

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: پارسال 32 میلیارد دلار کالای غیرنفتی از طریق مرزهای کشور به سایر کشورها صادر شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ˈولی الله افخمی رادˈ روز دوشنبه در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات خراسان جنوبی در بیرجند افزود: این رقم از لحاظ ارزش کالا نسبت به سال 91 به میزان 3.5 درصد کاهش داشته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، انعقاد توافقنامه ترجیحی با کشورهای همسایه را یکی از برنامه های این وزارت در توسعه صادرات ذکر کرد و گفت: باید زمینه رقابت کالاهای تولیدی را در کشور فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید مراحل اداری در بخش تجاری اعم از واردات و صادرات کاهش یابد، افزود: هم اکنون صادر کننده و وارد کننده باید اسناد زیادی را آماده و به ادارات ذیربط ارسال کنند که این اسناد باید به حداقل ممکن برسد.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه خراسان جنوبی می تواند نقش مهمی را در ارتقا و توسعه صادرات کشور داشته باشد گفت: رقم 700میلیون دلاری صادرات این استان از کل صادرات کشور طی سال گذشته نمونه از موفقیت است که می تواند به دو برابر افزایش یابد.

افخمی راد از وزیر راه و شهرسازی خواست تا برای آسان سازی و افرایش تبادل کالا، تعریض و اتمام جاده مرزی سربیشه خراسان جنوبی به فراه افغانستان را در دستور کار قرار دهد زیرا فراهم کردن زیر ساخت های راه یکی از اولویت های مهم در بحث صادرات است.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران به همراه مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات، مدیرکل دفتر بازرگانی آسیا و اقیانوسیه و رایزن جمهوری اسلامی ایران در کشور افغانستان برای انجام سفری دو روزه به استان خراسان جنوبی امروز وارد بیرجند شد.

ولی الله افخمی علاوه بر شرکت در نشست های تخصصی، از مرز رسمی و نمایشگاه بین المللی بازدید می کند.

شناسایی نیازمندی های استان در زیرساخت های تجاری، ارائه راهکار برای رفع برخی از محدودیت های صادرات و واردات و استفاده مطلوب از قابلیت های صادراتی استان از جمله اهداف سفر این مسوول ارشد اقتصادی کشور است.

در این سفر همچنین شورای ساماندهی مبادلات مرزی، کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان و نشست با تجار و بازرگانان در اتاق بازرگانی بیرجند برگزار می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین