کد خبر: ۲۴۴۹۳۲
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴

فیگو: اسپانیا قهرمان جام جهانی نخواهد شد

فیگو در عوض معتقد است برزیل می تواند قهرمان مسابقات باشد چرا که این تیم یکˈمربی بزرگˈو همچنین امتیاز حمایت هواداران خانگی را دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ˈلوئیس فیگوˈبازیکن سابق تیم ملی فوتبال پرتغال معتقد است که تیم اسپانیا قهرمان جام جهانی نخواهد شد و قهرمان فعلی جهان (اسپانیا)در همان سطح از کیفیت چهار سال پیش قرار ندارد.
 
به گزارش ایرنا، فیگوکه در125مسابقه برای تیم ملی پرتغال بازی کرده و بیش از 30 گل به ثمر رسانده می گوید تیم ویسنته دل بوسکه کیفیت کافی برای حفظ عنوان خود را ندارد.
 
اسپانیا گرچه در فینال جام کنفدارسیون ها در سال گذشته کنار زده شد ، ولی سه قهرمانی متوالی مهم را بین سال های 2008 و 2012 از آن خود کرده است.
 
فیگو در این باره به سایت لورس دات کام گفت: فکر نمی کنم اسپانیا برنده جام جهانی باشد. فکر نمی کنم آنها توانایی این کار را داشته باشند . پیروزی در این جام برای این تیم مشکل خواهد بود اما غیرممکن نیز نیست.
 
*شانس برزیل برای قهرمانی بیشتر است

 
فیگو در عوض معتقد است برزیل می تواند قهرمان مسابقات باشد چرا که این تیم یکˈمربی بزرگˈو همچنین امتیاز حمایت هواداران خانگی را دارد.
 
وی افزود: فکر می کنم بازی در زمین خودی به تیم ملی برزیل کمک می کند. من از لوئیس فیلیپه اسکولاری شناخت خوبی دارم و فکر می کنم او یک مربی بزرگ برای چنین مسابقاتی است وبه این کشور کمک خواهد کرد تا تیمش برنده شود.
 
فیگو خاطرنشان کرد: به دلیل هواداران و حمایت هایشان، بازی در مقابل برزیل برای تیم های دیگر بسیار بسیار سخت خواهد بود.
 
وی ادامه داد:تیم پرتغال نیز بااعتمادبه کریستیانو رونالدو برای رسیدن به مراحل بعدی خواهد جنگید.
 
وی اضافه کرد: کار تیم پرتغال دشوار است چرا که راه طولانی را تا فینال در پیش دارد.کشور ما فقط 11 میلیون نفر جمعیت دارد که این امر انتخاب 18تا 20 بازیکن ملی پوش را برای جام جهانی مشکل می کند. این که تیم پرتغال تا کجا پیش رود بستگی زیادی به رونالدو دارد.
 
این بازیکن 41ساله که در 160 دیدار برای رئال مادرید بازی کرده، در ادامه از تیم باشگاهی سابقش حمایت کرد تادر دیداربرابر اتلتیکو در لیسبون برنده و قهرمان لیگ شود.
 
فیگو در خاتمه گفت: فکر می کنم رئال مادرید برنده خواهد شد. آخرین باری که آنهاپیروز شدند سال 2002 بود که من به عنوان بازیکن در این تیم بودم. اما می دانید که در یک بازی فینال فوتبال هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد.
 
لوئیس فیلیپه مادریا کایرو فیگو سال 1972 در لیسبون پرتغال بدنیا آمد. او در یک خانواده نسبتاً فقیر بزرگ شد. در 10 سالگی به افزایش مهارت هایش به عنوان یک بازیکن برای اسپورتینگ لیسبون (یکی از سه تیم بزرگ پرتغال ) پرداخت. اولین بازی خود را برای تیم اول اسپورتینگ در 17 سالگی انجام داد و در حالی که یک جام پرتغال را از آن خود کرده بود تا فصل96-95 به بازی در اسپورتینگ ادامه داد.
 
دراین زمان بود که فیگو بعد از امضای دو قرارداد ناموفق یکی با پارما و دیگری با یوونتوس از حضور در ایتالیا چشم پوشید و با عقد یک قرارداد به عضویت باشگاه بزرگ بارسلونا درآمد. او در آن زمان تنها 22 سال داشت. سال 1998 که مصادف بود با کاپیتانی فیگو در بارسلونا، این تیم برنده ی لیگ اسپانیا و سوپر جام اروپا شد. یک سال بعد بود که فیگو در یک فصل هفت گل به ثمر رساند و همزمان به مقام پنجم بهترین بازیکن سال در آن سال نائل گشت.
 
فیگو در دوران حضور دربارسلونا دو قهرمانی لیگ، جام اسپانیا،سوپرجام اسپانیا، سوپر جام اروپا و جام در جام قهرمانان را تجربه کرد. ولی سال تحول در فوتبال فیگو سال 2000 بود . در فصلی که به آخرین فصل حضور فیگو در این تیم مبدل گشت. او در آن سال 30 گل به ثمر رساند. سرانجام فیگو پا جای پای کسانی مثل آلفردو دی استفانو، برندشوستر، و میشل لادروپ از معدود کسانی که این انتقال بزرگ را تجربه کرده اند گذاشت و به رئال مادرید پیوست . بدون شک او که از بهترین بازیکنان فوتبال اروپا است بعد از انتقال 56 میلیونی در 24 ژوئیه سال 2000 (در کنار شکستن رکورد بالاترین دستمزد جهان) با به ثمر رساندن گلی بسیار حساس در برابر انگلستان در یورو 2000 سالی فراموش نشدنی را رقم زد.
 
فیگو این دهه را از ابتدا با کسب افتخار شروع کرد که از آن جمله می توان به توپ طلائی از طرف مجله فرانس فوتبال و نیز برگزیده بهترین بازیکن سال اروپا و دومین بازیکن منتخب دنیا از طرف فیفا اشاره کرد. فیگو به خاطر مهارت فراوانش در ارسال پاس معروف است. او حتی با بهترین بازیکن تاریخ رئال مادرید یعنی دی استفانو مقایسه می شود. دو قهرمانی لیگ اسپانیا، جام حذفی اسپانیا،سوپر جام اروپا، جام در جام قهرمانان، برنده توپ طلائی فرانس فوتبال و بهترین بازیکن اروپا از سوابق لوئیس فیگو است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین