کد خبر: ۲۴۵۰۴۵
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳

روسای جمهوری ایران و چین دیدار و گفت و گو کردند

حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران و «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین صبح امروز (پنجشنبه) در جریان دیداری دو جانبه در شانگهای گفت وگو کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: روحانی روز پنجشنبه و در آغاز بخش دوم سفر خود به چین و پیش از دیدار دوجانبه، مورد استقبال رسمی رییس جمهوری این کشور قرار گرفت. 

روحانی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو سیکا برای موفقیت آن از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد، خطاب به رییس جمهوری چین گفت: در کنار شما برای کمک و موفقیت سازمان سیکا نهایت تلاش خود را به کار خواهیم گرفت. 

رییس جمهوری تصریح کرد: از ملاقات دوجانبه که در بیشکک داشتیم تاکنون شاهد توسعه حرکت رو به جلو روابط بودیم.

رییس جمهوری اسلامی ایران خطاب به شی جین پینگ ادامه داد: از شخص جنابعالی بخاطر پیشبرد روابط ایران و چین سپاسگزارم.

در این دیدار دوجانبه روحانی از پذیرایی گرم رییس جمهوری چین در اجلاس سیکا قدردانی کرد و گفت: دیروز شاهد برگزاری کنفرانسی با مدیریت و نتایج خوب بودیم. 

روحانی اضافه کرد: خوشحالیم که هم اکنون ریاست سازمان بسیار مهم آسیایی سیکا به عهده چین قرار گرفته است و بی تردید در دوره ی ریاست چین شاهد تحرک بسیار خوب و تبدیل آن به یک نهاد تاثیرگذار خواهیم بود.

شی جین پینگ رییس جمهوری چین در دیدار با رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: فاصله کوتاه دیدار ما از اجلاس شانگهای در بیشکک تا دیدار امروز، بیانگر سطح بالای روابط دو کشور است. 

جین پینگ افزود: در سال های گذشته مبادلات دو کشور در حوزه های مختلف رو به رشد بوده است و ایران و چین در زمینه مسایل مهم منطقه ای و بین المللی هماهنگی و رایزنی دارند. 

وی تصریح کرد: دولت چین از روند رو به جلوی روابط با جمهوری اسلامی ایران رضایت دارد. 

به گزارش ایرنا، تا ساعتی دیگر ضیافت ناهار شی جین پینگ رییس جمهوری چین به افتخار حضور رییس جمهوری اسلامی ایران در این کشور برگزار می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین