کد خبر: ۲۴۵۴۱۷
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸

محمدهاشمی: بعضی مخالفان دولت روحانی کسانی هستندکه اگر مخالفت نکنند فراموش می شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:
* پاره‌ای از رسانه‌های جناح رقیب مشکلات فرهنگی جامعه را با سیاه‌نمایی و بزرگ‌نمایی درجهت تخریب دولت به نمایش می‌گذارند اما این رسانه‌ها نسبت به اینکه آنچه در شرایط فعلی شاهد آن هستیم، محصول 8 ساله دولت اصولگراست که به ارث برای دولت یازدهم باقی مانده است، کم‌توجه‌اند

*عملکرد نامناسب دولت‌های نهم و دهم موجب شد که مردم بیش از پیش خواستار تغییر دولت و رویکردها شوند. با توجه به سابقه مدیریتی آیت‌ا... هاشمی مردم ایشان را مرد تغییر می‌دانستند البته باید به شما بگویم که ازیک سال قبل ازخرداد 92 مردم خواهان حضور ایشان در انتخابات ریاست‌جمهوری به‌صورت فعال بودند. معتقدم حضور ایشان در صحنه باعث تحرک جامعه برای حضور در انتخابات شد که عدم احراز صلاحیت ایشان هم نتوانست مردم را از صحنه دورکند. بلکه اراده مردم را برای حضور در انتخابات قوی‌تر نمود و پس از آن بود که حمایت آیت‌ا... هاشمی از دکتر روحانی موجی در جامعه ایجاد کرد و مردم به منتخب ایشان رای دادند و او را به‌عنوان رئیس‌جمهور برگزیدند.

*اگر هدف تخریب‌کنندگان جداکردن آیت‌ا.... هاشمی از مردم بوده باید ادعا کرد که با این روش‌ها نتوانسته‌اند به نتیجه برسند.

*اشخاص و رسانه‌هایی که علیه دولت یازدهم تخریب می‌کنند، همسان نیستند. دولت نمی‌تواند یک روش را برای مقابله در برابر تخریب‌های رسانه‌ای یا شخصی در پیش بگیرد. بعضی از این رسانه‌ها وابسته به تشکل‌هایی هستند که اگر تخریب نکنند، فراموش می‌شوند یعنی بقای آنها با تخریب علیه دولت همراه است. دولت در برابر این‌گونه رسانه‌ها باید سکوت کند. قسمت دیگر رسانه‌ها متعلق به تشکل‌هایی است که با برنامه و هدف دولت را تخریب می‌کنند، برای این قبیل رسانه‌ها باید ابتدا اهداف آنها را شناسایی نمود و اقدام مناسب برای خنثی‌سازی آنها درپیش گرفت البته باید پاسخ مناسب به آنها داده شود. نهایتا لازم است آنها و اهدافشان به مردم معرفی شود.

*حزب کارگزاران به لحاظ ترکیب اعضای تشکیل‌دهنده دارای انسجام فکری و آرمان مشترک بودند، بدین لحاظ توانسته در 18 سال گذشته به‌رغم فراز و نشیب‌های مختلف، منسجم و مقتدر باقی بماند. بنابراین آینده سیاسی این حزب، بستگی به ترکیب و خاستگاه افراد موثر و تشکیل‌دهنده دارد. اگر ترکیب مانند گذشته باشد، حزب همچنان منسجم و قدرتمند باقی خواهد ماند. در غیر این صورت می‌تواند به آفات سایر احزاب مبتلا شود.

*تفکر حزب کارگزاران به لحاظ سیاسی تفکری معتدل و متمایل به محافظه‌کاری دارد. متدین است و در چارچوب‌های ارزش‌های اسلامی حرکت می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین