کد خبر: ۲۴۶۳۲۵
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
مصمم به عمل بر اساس سیاست‌های ترسیمی رهبری هستیم

جهانگیری: عده‌ای اصرار دارند دولت را به حاشیه بکشانند

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه عده ای اصرار دارند دولت را به حاشیه بکشانند و از هر موضوعی استفاده می کنند، گفت: رییس جمهوری و دولت یک قدم از خطوط قرمزی که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده عدول نخواهد کرد و مصمم به عمل بر اساس سیاست های ترسیمی رهبری است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: اسحاق جهانگیری عصر شنبه در آیین تجلیل از دانشجویان نمونه کشوری در سال 92 افزود : یک روز بهانه هسته ای را مطرح کردند و وقتی دیدند رهبر معظم انقلاب حمایت کردند حالا به بحث فرهنگی رفته اند.

وی اضافه کرد: دولت حدود هشت ماه بیشتر نیست که فعال است و هر فیلم و کتابی که منتشر شده مربوط به گذشته بوده است. 

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر اینکه تلاش داریم وارد حاشیه ها نشویم و از این حرف ها و تشرها هراسی نداریم، گفت: کارنامه ما روشن است و اگر دغدغه آقایانی که گاهی تشر می زنند، مظلوم نمایی می کنند و در برخی از جلسات گریه می کنند، این است که خدای ناکرده این دولت ممکن است از مواضع رهبری ذره ای فاصله بگیرد، اینگونه نیست.

جهانگیری ادامه داد: این دولت هیچ فاصله ای با مواضع رهبری در همه بخش ها ندارد؛ دولت هم در سیاست خارجی ، هم در بخش فرهنگی و هم در سیاست داخلی خود را متعهد می داند در چارچوب سیاست های ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی عمل کند.

این خبر تکمیل می شود.

معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: یک ذره نمی خواهیم از رهبری برای پیشرفت خودمان هزینه کنیم و نمی خواهیم هر کاری کردیم یا نکردیم را به این دلیل نسبت دهیم ما دولتیم و قبول کرده ایم که کار کنیم باید کشور را از این مشکلات نجات دهیم و به مردم فکر کنیم. 



** نگاهی متفاوت به سبد کالا و یارانه

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سبد کالا از ثبت نام برای یارانه اشاره کرد و گفت: عده ای تلاش کردند که این کار را بی توجهی به نظر دولت قلمداد کنند اما مردم تشخیصشان این بود که ثبت نام کنند. 

وی ادامه داد: ما به عنوان دولت از این دو اتفاق پیام های دیگری می گیریم و وقتی می بینیم برای دریافت سبد کالایی به قیمت حدودی 60 هزار تومان مردم صف می کشند یعنی اینکه ای دولت مردم مشکل دارند و باید به فکر مشکلات مردم باشیم.


** قویترین تیم دیپلماسی در تاریخ جمهوری اسلامی

معاون اول رییس جمهوری هنگامی که خواست به بخشی از دغدغه های مطرح شده از سوی دانشجویان نمونه پاسخ دهد گفت: کاش مشکلات اینگونه بود اما عده ای ناخواسته یا خواسته برای دولت مشکلاتی درست می کنند که سخت است. 

جهانگیری با تاکید بر اینکه «آقای رییس جمهوری واقعا در تعهدی که به مردم داده اند پایبند هستند» افزود: دولت برای عبور کشور از مشکلات مصمم است و البته حافظه ما حافظه فراموشی است اما نباید فراموش کرد که شرایط شروع کار دولت چگونه بود نگاه جهانی به ما و ثبات اقتصادی در چه شرایطی قرار داشت.

وی با بیان اینکه دولت در یک مقطع کوتاهی در همه زمینه ها در حل مشکلات تمرکز کرد گفت: در فضای بین المللی با افتخار اعلام می کنیم که قویترین تیم دیپلماسی تاریخ جمهوری اسلامی شکل گرفته و از حقوق هسته ای کشور دفاع می کند.

معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: زیر بار یک کلمه زورگویی کشورهای قدرتمند نرفته ایم اما در عین حال زبان گفت وگو، منطق و استدلال داریم.

جهانگیری با تاکید بر اینکه بنیان تحریم ها را شکسته ایم اضافه کرد: اینکه گاهی گفته می شود آنچه قرار بود در توافق ژنو به ما بدهند عمل نشده است، ناصحیح است.

وی افزود: ما پیگیر اجرای تمام موارد مطرح شده در توافق ژنو هستیم و هر هفته خودم درباره اجرای این تعهدات تشکیل جلسه داده و پیگیری می کنم. 

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: عده ای این شرایط را نمی پذیرند ولی مردم این تفکر را پسندیدند و در سال گذشته که تفکرات دیگر هم عرضه شد، مردم ایران در مرحله اول این تفکر را پذیرفتند.

به گزارش ایرنا، جهانگیری اضافه کرد: دوستان فراموش نکنند در سال 84 کاندیدایی که در مرحله دوم به ریاست جمهوری رسید، در مرحله اول چقدر رای آورد؛ اما در سال گذشته در مرحله اول و در یک انتخابات رقابتی، رییس جمهوری رای قاطع آورد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین