کد خبر: ۲۴۶۳۳۰
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵

سخنگوی دولت: در حال حاضر با یک میلیون بشکه نفت کشور را اداره می‌کنیم

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و سخنگوی دولت گفت: در حال حاضر با وجود آنکه قدرت تولید نفت در کشور بیش از 4میلیون بشکه نفت در روز است، تنها با فروش یک میلیون بشکه نفت کشور را اداره می کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از اردوی آمادگی تیم های ملی جانبازان و معلولان اعزامی به مسابقات پاراآسیایی کره جنوبی (2014) در جمع مربیان و ورزشکاران جانباز و معلول افزود: فروش یک میلیون بشکه نفت روی مالیات هم تاثیر می گذارد؛ بنابراین تخصیص و استفاده ما از منابع باید بخردانه و مناسب باشد تا بتوانیم حداکثر استفاده را کنیم.

سخنگوی دولت اظهار داشت: ما کشوری داریم که هم اکنون با وجود گذشت 35 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی، پنجه در پنجه دنیا گذاشته ایم ؛ البته ما مهاجم نیستیم، ما مدافع هستیم اما به ما زور می گویند و ما باید جلوی این زور بایستیم.

نوبخت با بیان اینکه با وجود همه این محدودیت ها سال گذشته بخوبی گذشت، اضافه کرد: ممکن است نتوانسته باشیم هر آنچه که دستگاه های اجرایی انتظار داشتند، برآورده کنیم اما به هر حال سال گذشته بخوبی گذشت. 

وی ادامه داد: مهم هم همین است؛ به دنیا بگوییم اگر هم ما را تحریم می کنند، پشتوانه و عقبه ما انسان های افتخار آفرین بوده و آنها هستند که به ما جهت و استواری را می آموزند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری تصریح کرد: اما با همه این اوصاف، تلاش می شود منابع موجود به نحو شایسته و علادلانه توزیع شود تا شما ورزشکاران جانباز و معلول هم بتوانید در مسابقات آتی همچون گذشته سرافراز باشید.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به ورزشکاران جانباز و معلول و مربیان آنها گفت: خوشحالم در جمع زنان و مردان بزرگی که باعث افتخار ملت ایران هستند حضور دارم، به همین دلیل به نمایندگی از شخص رییس جمهوری و همکارانم در هیات وزیران حضور شما رسیده ام تا در این کار بزرگی که انجام می دهید و باعث سرافرازی و شادمانی ملت و قدردانی رهبر معظم انقلاب است، بتوانیم کار و اقدام موثری انجام دهیم.

وی با ابلاغ سلام و پیام رییس جمهوری و هیات وزیران به ورزشکاران جانباز و معلول و مربیان آنها گفت: از سوی دیگر، من منعکس کننده خواسته ها، توقعات و مباحث شما به دولت تدبیر و امید هستم چرا که این جاده دو سویه است.

نوبخت افزود: همانطور که ملت بزرگ ایران از شما انتظار دارد و در آینده نزدیک نیز باید دوباره از رسانه ها منتظر افتخار آفرینی شما باشیم، از سوی دیگر شما نیز برای اینکه بتوانید مطالبات و انتظارات مردم را به نحو شایسته پاسخ دهید، نیازمند تمهید مقدمات و زمینه ای هستید که دولت و قوه مجریه باید آن را فراهم کند.

وی با بیان اینکه حضور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری در این جمع به نمایندگی از دولت معنا دارد، گفت: برای تمهید مقدمات و فراهم کردن زمینه برای درخشش بیشتر نیازمند منابع مالی و اعتباری هستیم که مسوولیت این بخش در دولت با من است. 

نوبخت گفت: ورزش جانبازان و معلولان، صفت دیگری در کنار ورزش دارد و آن ارزش است، ارزشی که این عزیزان می آفرینند این است؛ اگر توانایی معلولان به گونه ای است که در بخشی از اعضای جسمی ناتوانی دارند اما سایر توانایی های آنها به قدری است که آنان را به جایگاهی می رساند و می توانند رضایت مردم را فراهم و آنها را شادمان کنند.

سخنگوی دولت همچنین پس از پایان این مراسم در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره اینکه تیم ملی فوتبال ایران عازم برزیل است و قرار است جلسه بدرقه ای با حضور رییس جمهوری برگزار شود، این جلسه چه زمانی تشکیل خواهد شد؟، گفت: از جزییات این برنامه بی خبر هستم اما آرزوی موفقیت و سرافرازی برای ورزشکاران عزیز و محبوب کشورمان دارم.

نوبخت درباره بازیهای تیم ملی فوتبال در برزیل گفت: امیدواریم بازیکنان تیم ملی فوتبال از ظرفیت و قابلیت های ایران بزرگ در عرصه جهانی دفاع کنند و نشان دهند که این ظرفیت ها وجود دارد؛ من نیز همچون همه ملت ایران برای آنها دعا می کنم.



** افزایش اعتبار بودجه اردوهای ورزشی به بیش از 60 میلیارد تومان 

خبرنگاری با اشاره به اینکه زمان چندانی به برگزاری بازی های آسیایی و پاراآسیایی باقی نمانده و انتظارات از ورزش ایران نیز بالا است، گفت: از سوی دیگر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با کمبود بودجه در اردوها رو به رو است، حمایت دولت در این زمینه چگونه خواهد بود؟ 

نوبخت پاسخ داد: میزان تخصیص ما به این حوزه قابل توجه است، در جلسه ای که هفته گذشته تشکیل شده بود، این اعتبار را به بیش از 60 میلیارد تومان افزایش دادیم. 

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری اضافه کرد: اداره کشور با منابع محدود نیازمند به یک تدبیر است، اگر نمی توانیم انتظارات دوستان در عرصه ورزش را محقق کنیم، اما با توجه به این محدودیت ها نهایت تلاش خود را انجام می دهیم.

وی خاطرنشان کرد که دولت تلاش می کند تا حد امکان از ورزشکاران حمایت کند.

به گزارش ایرنا، نوبخت در پاسخ به سوالی درباره درخواست سفیر برزیل در تهران از رییس جمهوری برای سفر به این کشور گفت: اطلاع دارید که کشورهای مختلف از رییس جمهوری دعوت می کنند اما با توجه به کار فراوانی که در داخل داریم و برنامه ریزی های بسیار و تلاش دولت در سال جاری برای خروج اقتصاد از رکود و رونق اقتصاد؛ رییس جمهوری عمده وقت خود را به این مسایل می پردازد؛ اما اگر امکان سفر به برزیل بود، اطلاع رسانی می کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین