کد خبر: ۲۴۶۹۶۰
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲

آموزش زبان جدید باعث رشد مغز می‌شود

پژوهشگران می گویند افرادی که به تحریک فعالیت های مغزی هم در هنگام کار و هم در اوقات فراغت مبادرت می ورزند ، در سنین بالاتری به بیماری زوال عقل دچار می شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: نتیحه مطالعات در کانادا نشان میدهد افرادی که بمدت طولانی دوزبان مختلف را در امور روزمره خود بکار می‌بندند، زمان ابتلا به زوال عقل را در نزد خود به تاخیر می اندازند.

زوال عقلی یک اصطلاح عمومی برای کاهش در توانایی‌های ذهنی فرد است. این بیماری غالبا در سنین بالا رخ داده و به اندازه کافی شدید هست که بتواند زندگی روزمره فرد دچار شده به این بیماری را مختل کند.

افراد مبتلا به زوال عقل می توانند هم مشکلاتی در حافظه کوتاه مدت و نیز حافظه بلندمدت داشته باشند. اختلالاتی که ممکن است فرد مبتلا به زوال عقل دچار آن شود بسیارند که از جمله آنها میتوان از موارد زیر نام برد؛ کسب دانش جدید، بخاطر سپردن قرار ملاقاتها، یادآوری نام اشیاء شناخته شده، اسامی افراد، پرداخت صورتحساب، برنامه ریزی و تهیه غذا، پیگیری مسائل خود و غیره.

همچنین پژوهشگرانی دریافتند مغز افراد دوزبانه بهتر از مغز افراد تک زبانه کار میکند. نتایچ این پژوهش که در سال ۲۰۰۶ اعلام شد بررسی بر روی ۱۸۴ بیمار مبتلا به بیماری زوال عقل بود که ۵۱ درصد از این بیماران دوزبانه بودند.

این پژوهش حکایت از آن داشت که افراد دوزبانه حداقل چهار سال دیرتر از افراد تک زبانه به این بیماری دچار می‌شوند و اکنون مطالعه جدیدتری که در کشور هندوستان صورت گرفته این مطلب را بار دیگر تایید میکند.

مطالعه ای که در کشور هندوستان صورت گرفته مطالعه بر روی ۶۴۸ نفر افراد مبتلا به بیماری زوال عقل بوده که از این تعداد ۳۹۱ نفر آنها دوزبانه بوده اند. این مطالعه حکایت از آن دارد که افراد دوزبانه چهارونیم سال دیرتر از افراد تک زبانه به این بیماری دچار می‌گردند.

به گزارش سایت پزشکان بدون مرز، این مطالعه نشان میدهد که تسلط به دو زبان و بکارگیری فعال آنها در امر صدا، کلمه، واژه، قواعد گرامری بکار رفته در هر دو زبان و نیز بکارگیری هر دو زبان در روابط اجتماعی عواملی هستند که میتوانند بعنوان ورزش مغز محسوب شوند. این یافته ها نشان میدهد که دوزبانه بودن ممکن است تاثیر قوی تری از داروهای شناخته شده ی در دسترس ما، به بیماری زوال عقل داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین