کد خبر: ۲۴۷۱۲۵
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹

سردار آزمون: به قولم عمل می‌کنم و روزی بهترین بازیکن دنیا می‌شوم

مهاجم جوان تیم ملی فوتبال کشورمان می‌گوید که می‌خواسته با کسب تجربه در جام جهانی به لیگ برتر انگلیس برود اما با این شرایط نمی‌خواهد چنین کاری انجام دهد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اعلام لیست نهایی تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2014 برزیل و نفرات خط خورده توسط کی‌روش کمی غیر قابل باور بود. خط خوردن محمدرضا خلعتبری و سردار آزمون همه را شوکه کرد و خیلی‌ها می‌گفتند نباید این بازیکنان از تیم ملی کنار گذاشته می‌شدند اما تیم ملی بدون این بازیکنان به برزیل سفر کرد.

به گزارش تسنیم، سردار آزمون به خط خوردنش از تیم ملی و حضور نداشتن در جام جهانی اشاره و در خصوص آینده‌اش در تیم ملی، پیشنهاد لیورپول، بازی در لیگ قهرمانان اروپا و مسائل دیگر صحبت کرد.

خط خوردنت از فهرست تیم ملی برای جام جهانی شروع خوبی برای سؤالات ما است. چقدر از این موضوع ناراحت هستی؟

مطمئناً رفتن به جام جهانی برای هر بازیکنی یک افتخار بزرگ است اما من زیاد ناراحت نیستم که از تیم ملی خط خوردم. قسمت این بوده که با تیم ملی به جام جهانی نروم و شاید اگر می‌رفتم اتفاق بدی برای من رخ می‌داد. درست نیست اکنون که از تیم ملی خط خورده‌ام بخواهم در این خصوص صحبت کنم و از کسی بد بگویم، چراکه من با اعضای تیم ملی و مربیان نان و نمک خورده‌ام و هیچوقت بدی کسی را نمی‌گویم.

خودت می‌دانی دلیل خط خوردنت چه بود؟

نمی‌دانم و دلیل اصلی این موضوع را باید از آقای کی‌روش بپرسید. او در صحبتی که با من داشت فقط سعی کرد به من روحیه بدهد و دلداری‌ام داد.

تو و خلعتبری نمی‌توانستید جزو نفرات اصلی باشید؟

این هم موضوعی است که سرمربی تیم ملی باید پاسخ آن را بدهد و  آقای کی‌روش تشخیص داده نام ما را خط بزند و این تصمیم قابل احترام است. فکر می‌کنم من و خلعتبری می‌توانستیم در لیست نهایی تیم ملی باشیم اما تشخیص داده شد تا ما نباشیم.

در اردوی اتریش اتفاقی افتاد که باعث شود خط بخوری یا کادر فنی از عملکردت رضایت داشت؟

اردوی بسیار خوبی برگزار کردیم و همه بازیکنان در این اردو خوب بودند. در بازی‌های تدارکاتی هم تا حد توانم برای تیم ملی کار کردم و همه برای تیم ملی زحمت کشیدند تا تیم ایران برای حضور پرقدرت در جام جهانی آماده شود. من هرچقدر که توان داشتم را در تمرینات نشان دادم تا رضایت کادر فنی را جلب کنم اما نشد که به جام جهانی بروم.

مثل اینکه خیلی راحت با خط خوردنت از تیم ملی کنار آمده‌ای...

این موضوع مطرح نیست، بلکه نمی‌خواهم صحبتی انجام دهم که خدایی نکرده صحبت‌های من حاشیه‌ای تلقی شود و برای تیم ملی حاشیه ایجاد کند. هر آدمی خوبی‌ها و بدی‌هایی دارد و هیچکس کامل نیست اما من دوست ندارم از کسی بد بگویم. اکنون هم تیم ملی در برزیل حضور دارد و همه باید کمک کنیم و حاشیه‌سازی نکنیم تا آنهایی که نماینده ایران در جام جهانی هستند از نام ایران به خوبی دفاع کنند.

اما حضور تو در جام جهانی روی آینده‌ات و پیشنهادهایی که داری تاثیرگذار بود.

خودم هم خیلی انگیزه داشتم تا در جام جهانی حضور پیدا کنم. می‌خواستم با حضور در جام جهانی روی پیشنهادهایی که از لیگ برتر انگلیس دارم تاثیر بگذارم اما این اتفاق رخ نداد. حالا که نشده می‌گویم همه باید به فکر تیم ملی باشیم و منافع شخصی را کنار بگذاریم.

حتی به‌هم خوردن قراردادت با آدیداس در جام جهانی هم مهم نیست؟

چه کسی گفته من با آدیداس قرارداد بسته‌ام؟ این خبر شایعه‌ای بیش نبود و من با اکنون با شرکت نایکی قرارداد دارم.

فکر می‌کنی در آینده و جام ملت‌ها با تغییر نسل تیم ملی بتوانی در ترکیب اصلی ایران قرار بگیری؟

حضور نداشتنم در فهرست تیم ملی برای جام جهانی، انگیزه‌ام را بیشتر کرده است. انشاالله که بتوانم در آینده در خدمت تیم ملی کشورم باشم و این یک افتخار بزرگ برای من محسوب می‌شود و آرزوی هر بازیکنی است اما باید تلاش کنم. به این موضوع توجه نمی‌کنم که مثلاً در تیم ملی بیمه شده‌ام و حتماً در ترکیب حضور خواهم داشت، چون شاید باز هم در دقیقه آخر از فهرست خط بخورم. دوست ندارم دلم را به گمانه‌زنی‌ها و تحلیل رسانه‌ها خوش کنم و باید تلاشم را از این به بعد بیشتر کنم. فوتبال فراز و نشیب زیادی دارد و نباید به چیزی دل خوش کرد.

پیش‌بینی‌ات از حضور تیم ملی در جام جهانی چیست و به نظرت ایران در رقابت با نیجریه، آرژانتین و بوسنی چه نتیجه‌ای می‌گیرد؟

نمی‌دانم و پیش‌بینی کردن خیلی سخت است. نمی‌توان نتیجه را پیش‌بینی کرد اما امیدوارم ایران سربلند شود و تیم ملی بتواند نتایج خوبی در جام جهانی بگیرد.

تو هم فکر می‌کنی تیم ملی در جام جهانی دفاعی بازی کند؟

کادر فنی بهترین تصمیم را خواهد گرفت اما به نظرم باید با این سیستم بازی کنیم. حریفان ما در جام جهانی بسیار قدرتمند هستند و باید بتوانیم برابر آنها خوب دفاع کنیم تا گل نخوریم.

درباره فصل آینده چه تصمیمی گرفته‌ای؟ می‌خواهی در روبین‌کازان بمانی یا به لیگ برتر انگلیس می‌روی؟

هنوز با باشگاه صحبتی انجام نداده‌ام اما باید پیشنهادهایم را بررسی کنم. بعد از مشورت با خانواده و مدیربرنامه‌هایم تصمیم‌گیری خوبی خواهم کرد اما اولویتم برای فصل آینده لیگ روسیه است.

لیورپول و تاتنهام اکنون به شدت دنبال جذب تو هستند و حتی آرسنال هم پیش از این پیشنهادی جدی به تو داده بود. نمی‌خواهی در انگلیس بازی کنی؟

برنامه خودم این بود که فصل آینده در لیگ برتر انگلیس بازی کنم اما این به شرطی بود که به جام جهانی بروم. می‌خواستم بعد از کسب تجربه به انگلیس بروم و اگر به جام جهانی می‌رفتم خیلی خوب می‌شد اما این اتفاق رخ نداد. البته هنوز چیزی معلوم نیست اما فکر می‌کنم اکنون نباید به انگلیس بروم.

چرا؟

تجربه خیلی کمی دارم و لیگ انگلیس هم بسیار سخت است. باید کمی بیشتر تجربه کسب کنم و بعد به لیگ این کشور بروم.

انگار زیاد علاقه نداری به لیورپول یا تاتنهام بروی، چون شاید اگر این پیشنهاد به هر بازیکن دیگری می‌رسید بی‌درنگ قبول می‌کرد.

اتفاقاً خیلی علاقه دارم در تیم بزرگی چون لیورپول بازی کنم اما دوست ندارم با تجربه کم به این تیم بروم تا نیمکت‌نشین شوم. یکسری بازیکنان از ایران به اروپا رفتند و با تجربه کم نیمکت‌نشین شدند و من نمی‌خواهم چنین سرنوشتی برای من رقم بخورد.

یعنی اگر اکنون به لیورپول بروی نیمکت‌نشین خواهی شد؟

منظورم این نیست و اینگونه نخواهد بود که حتماً نیمکت‌نشین می‌شوم و خودم هم باید تلاش کنم، اما اکنون در لیورپول سوارز بازی می‌کند که یکی از بهترین مهاجمان جهان است و در دل هواداران این تیم جا گرفته است. اگر من بخواهم در این شرایط به این تیم بروم، کافی است در یک بازی اشتباه کنم که آن موقع شرایط خیلی بد می‌شود. به همین دلیل دوست دارم کمی بیشتر تجربه کسب کنم بعد به تیم‌های بزرگ اروپا بروم.

پس مطمئنی که سال‌های بعد پیشنهاد این تیم‌ها دوباره به تو می‌رسد.

مطمئنم اگر خوب باشم پیشنهادهای بهتری هم به من می‌رسد. به شرط اینکه خوب کار کنم و روز به روز بهتر شوم تیم‌های دیگر هم دنبال من می‌آیند. رئال‌مادرید سه سال است که سوارز را می‌خواهد و این یعنی اگر خوب باشی، پیشنهادهایت تمام نمی‌شوند.

با این شرایط فصل بعد هم در روبین‌کازان می‌مانی؟

اولولیتم بازی در لیگ روسیه است اما ماندنم در روبین‌کازان مشخص نیست. اکنون از چند تیم روسیه‌ای که در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا حضور دارند پیشنهاد دارم که باید آنها را بررسی کنم. می‌خواهم فصل آینده در لیگ قهرمانان بازی کنم و باید این پیشنهادها را بررسی کنم.

جریان اینکه یکی از 20 مربی برتر جهان قرار است کارهای انتقال تو به آرسنال، لیورپول یا تیم‌های دیگر را انجام دهد چیست؟

او یک مشورت کننده بزرگ برای من است و کارهای انتقال مرا انجام نمی‌دهد. همان موقع که پیشنهاد آرسنال به من رسید چند ساعت با این مربی صحبت کردم و او از سختی‌های حضور در این تیم به من گفت. مطمئناً مشورت‌های این مربی آینده من را روشن خواهد کرد و خوشحالم که یکی از 20 مربی برتر دنیا به من مشورت می‌دهد.

گویا این مربی با ونگر هم رابطه نزدیکی دارد و پس از پیشنهاد آرسنال صحبت‌هایی هم درباره تو با ونگر انجام داده بود.

صحبت‌هایی با ونگر شد اما نمی‌دانم به چه نتیجه‌ای رسیدند. فکر می‌کنم بعد از این صحبت‌ها حضورم در آرسنال در حال حاضر منتفی شده است.

پدرت می‌گفت به او قول داده‌ای که به بهترین تیم‌های اروپایی بروی و یکی از بهترین بازیکنان دنیا شوی. درست است؟

این قول را هنگامی که فوتبالم را شروع کردم به پدرم دادم و هنوز هم سر قولم هستم. مطمئنم می‌توانم پدرم را به این آرزویش برسانم و برای این کار تلاش زیادی خواهم کرد. می‌توانم به بهترین تیم‌های اروپایی بروم و قطعاً روزی به این قولم عمل می‌کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین