کد خبر: ۲۴۷۳۰۶
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹

مدیرعامل ایران ایر: تحریم ها برداشته نشود 100 هواپیما از چین و روسیه می خریم

مدیرعامل ایران‌ایر گفت: به محض برداشته شدن تحریم‌ها، ایران بی‌درنگ به حداقل 100 هواپیمای مسافر‌ی نیاز دارد اما در صورت عدم لغو تحریم‌ها، ما به چین و روسیه به عنوان گزینه جایگزین مراجعه می‌کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش فارس، مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در گفت‌وگو با رویترز گفت: این شرکت به محض برداشته شدن تحریم‌ها، حداقل به 100 هواپیمای مسافری نیاز خواهد داشت و راحت‌تر خواهد توانست با شرکت‌هایی که در طی دوره کاهش تحریم‌ها با این شرکت همکاری کرده‌اند، مبادلات تجاری داشته باشد.

بخشهایی از سخنان فرهاد پرورش

-در صورت عدم دستیابی به یک توافق بلندمدت، ایران به روسیه و چین به عنوان گزینه جایگزین غرب مراجعه خواهد کرد.

-اگر تحریم‌های صنعت هوانوردی برداشته شود، ما بی‌درنگ، حداقل به 100 فروند هواپیما هم از نوع بدنه پهن و هم از نوع بدنه باریک احتیاج خواهیم داشت.

-گروه ایرباس نیز در دوره کاهش موقتی تحریم‌ها با ایران همکاری داشته است.

-ایرباس ای 320 و بوئینگ‌های 737-800 باریک و جت‌های با بدنه پهن نظیر ای 330 و ای 350، 777 و 787 و شاید مدل 747-8 می‌تواند برای ایران‌ایر مناسب باشد.

-شرکت هواپیمایی بامباردیر و شرکت برزیلی امبرایر، دو شرکتی هستند که برای به دست آوردن سهم سالانه 100 میلیارد دلاری از بازار هواپیماهای مسافربری تلاش می‌کنند. ما می‌توانیم با این شرکت‌ها کار کنیم. حتی اگر هواپیما به سرعت در دسترس نباشد، ما می‌توانیم به آسانی کرایه کنیم.

-این برآورد که ایران در نهایت به 400 هواپیما نیاز دارد، تایید می کنم. استراتژی ایران رقابت با شرکت‌های هوایی به سرعت در حال رشد حاشیه خلیج فارس است.

-با تعداد زیادی از تولیدکنندگان هواپیما در ارتباط هستیم. پیش از این، این امر آسان نبود اما اکنون این کار برای هیچ طرف ممنوع نیست.

-شرکتهای ایرباس یا بوئینگ به دنبال حضور در بازار ایران هستند اما تولیدکنندگان دیگری نیز وجود دارند.

-ما در ایران‌ایر امیدواریم که این مذاکرات به نتیجه مثبت برسد یا تمدید شود.

-از آنجایی‌که در ایران نیاز وجود دارد، صنعت هواپیمایی ایران مسلما به روسیه یا چین روی خواهد آورد. تجربه نشان داده است که آنچه آنها در قبال ما انجام داده‌اند، موفق نبوده و اقدامات آنها چه از نظر تجربی و چه از نظر نظری، کارا نبوده است.

-دور زدن تحریم‌ها همواره از طریق دلالان صورت می‌گرفته است و البته آنها از این وضع سوء استفاده می‌کردند. این کار آسان نیست؛ اما همیشه راه‌هایی وجود دارد. ما برای برخی از قطعات تا 200 درصد هزینه بالاتری پرداخت می‌کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین