کد خبر: ۲۴۸۵۸۰
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶

سازمان هواپیمایی: تا 11 سال دیگر باید 500 هواپیما داشته باشیم

علیرغم تحریم‌های اعمال شده بر صنعت هوانوردی ایران طی سال‌های بعد از انقلاب اسلامی موفقیت‌های چشم‌گیری در حوزه‌های مختلف صنعت اعم از طراحی و ساخت انواع پرنده‌ها، ارائه خدمات تعمیرات سنگین هواپیماها و ارتقاء سطح ناوبری هوایی و خدمات فرودگاهی داشته است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ایران بر اساس اسناد بالادستی و اهداف تعیین شده در افق 1404 در نظر دارد تعداد هواپیماهای خود را به 500 فروند و جابجایی مسافر را به 4 برابر میزان کنونی یعنی 100 میلیون نفر برساند.

به‌ گزارش ایسنا علیرضا جهانگیریان - معاون وزیر راه و شهرسازی - در نشست وابستگان اقتصادی سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های خارجی که به‌ منظور اطلاع‌رسانی نخستین کنفرانس بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همکاری در حوزه‌های صنایع هوایی و هوانوردی ایران و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران برگزار شد، اظهار کرد: علیرغم تحریم‌های اعمال شده بر صنعت هوانوردی ایران طی سال‌های بعد از انقلاب اسلامی موفقیت‌های چشم‌گیری در حوزه‌های مختلف صنعت اعم از طراحی و ساخت انواع پرنده‌ها، ارائه خدمات تعمیرات سنگین هواپیماها و ارتقاء سطح ناوبری هوایی و خدمات فرودگاهی داشته است.

وی افزود: فرصت‌های متعددی از قبیل نوسازی ناوگان تجاری هوایی، تامین موتورهای هوایی، تامین قطعات هوایی، تعمیرات اساسی هواپیماهای تجاری، نوسازی و تعمیرات بالگردها، نوسازی و به‌روزسازی فرودگاه‌ها، همکاری برای آموزش‌های هوایی و هوانوردی، همکاری متقابل برای جذب شرکت‌های گردشگری و تبدیل ایران به هاب هوایی منطقه برای همکاری و سرمایه‌گذاری در صنعت هوانوردی ایران وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف هوانوردی امکان تعاملات بیشتر در عرصه بین‌الملل را برای کشورهای منطقه و جهان با ایران فراهم می‌کند، گفت: در عین حال ایران دارای توانمندهای قابل توجهی درحوزه منابع انسانی متخصص است که می‌تواند توسط کشورهای که شما نمایندگی آن را برعهده دارید، مورد استفاده قرار گیرد.

در این نشست بنکدار دبیر اجرایی کنفرانس، پرورش مدیرعامل هما، شیرازیان مجری طرح شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و میرباقری مدیرعامل شرکت فارسکو و تنی چند از دست‌اندرکاران صنعت هوایی سخنرانی کردند.

این نشست با هدف معرفی اولین کنفراس فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت هوانوردی در شهریور ماه سال جاری در تهران و همچنین هفتمین نمایشگاه هوایی جمهوری اسلامی ایران با حضور شرکت‌های داخلی و بین‌المللی در جریزه کیش در آبان ماه برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین