کد خبر: ۲۴۸۷۰۲
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲

دیدار آمانو با نوبخت+تصویر

ماري آمانو، دبيركل سازمان بهره‌وری آسیایی با دکتر محمدباقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور دیدار و گفت‌وگو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس اقتصادی: ماري آمانو که با هدف ارتقای همكاری‏ و تعاملات بین‏ المللی ایران و «سازمان بهروه‌وری آسیایی» وارد تهران شده است، دیروز با دکتر محمدباقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش آفتاب، در جلسه دبيركل سازمان بهره‌وری آسیایی با دکتر نوبخت، درباره معرفی APO و برنامه‌هایی که می‌‌توان با همکاری NIPO و APO برای افزایش بهروه‌وری کشور طراحی نمود، بحث و رایزنی صورت گرفت. 


در این جلسه، آقای نائو کی اوگیوارا، رئیس بخش تحقیق و برنامه‌ریزی APO نیز حضور داشت.


به گزارش آفتاب، سفر دبيركل سازمان بهره‌وري آسيايي (APO) به تهران با هدف تبادل‌نظر درخصوص دستاوردهاي كشورمان در زمينه ارتقاي شاخص‌هاي بهروه‌وري و ارتقای همكاری‏ها و تعاملات بین‏المللی انجام گرفته است.

در همین زمینه، «رويا طباطبايي يزدي»، رئيس سازمان ملي بهره‌وري گفت: با حضور ماري آمانو، دبيركل اين سازمان در كشور، زمينه گسترش همكاري با اين نهاد بين المللي و ديگر كشورهاي عضو و هم چنين تبادل تجربيات بين كشورهاي عضو فراهم مي شود.

وي با اشاره به برنامه هاي آمانو در تهران تصريح كرد: بازديد از سازمان ملي بهره وري ايران و شركت در نشست مشترک سازمان‏ها و دستگاه‏هاي اجرايي كشور و سازمان بهره‏وري آسيايي با هدف ارتقاي همكاري‏ها و تعاملات دوجانبه در زمينه بهره‎وري با حضور معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور، از برنامه هاي او در طول اين سفر دوروزه خواهد بود.

رئيس سازمان ملي بهره وري افزود: در نشست يادشده گروهي از مديران ارشد بخش دولتي و خصوصي و تعاوني، سازمان هاي مردم نهاد، صاحب نظران و كارشناسان عرصه بهره وري حضور دارند.هم چنين ديدار با  دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام و بازديد از وزارتخانه هاي جهاد كشاورزي ْ نيرو و نفت از ديگر برنامه هاي پيش بيني شده دبير كل سازمان بهره وري آسيايي در تهران است. همچنین در اين سفر آمانو از برخي اماكن تاريخي فرهنگي پايتخت بازديد مي كند.

سازمان بهره‌وري آسيايي (APO) سازماني منطقه‌اي، است كه طبق توافقنامه منعقده بين دولت هاي آسيايي و اقيانوسيه در سال 1961 تأسيس شد و هدف اصلي آن مشاركت در توسعه اقتصادي ـ اجتماعي كشورهاي عضو و بهبود كيفيت زندگي براي مردم آن كشورها از طريق ارتقاي بهره‌وري براساس همكاري متقابل بين كشورهاي عضو است. ايران از سال 1965 ميلادي به عضويت اين سازمان درآمده است. 

اين سازمان براي برآورده كردن نيازهاي كشورهاي عضو كه در تلاش هستند تا چالش هاي اقتصادي- اجتماعي و زيست محيطي خود را برطرف نمايند اقدام به طرح ديدگاهي مبتني بر سه ركن تقويت رقابت پذيري، هماهنگ سازي افزايش بهره وري با حفظ و صيانت از محيط زيست و حمايت از عدالت اجتماعي نموده است.

سازمان بهره‌وري آسيايي در اين راستا به عنوان منبع دانش، تسهيل‌گر، مشاور منطقه‌اي، تشكل ساز و ارائه دهنده  اطلاعات شفاف در زمينه بهره‌وري به دنبال براي دستيابي به اهداف خود است.
 
از جمله مهم‌ترين فعاليت‌هاي سازمان بهره‌وري آسيايي برگزاري دوره‌هاي آموزشي رايگان مانندكارگاه توسعهْ دور‌ هاي آموزيي براي مروجين بهره‌وري، دوره آموزشي در زمينه برچسب­ها و شناسه­هاي زيست محيط،كارگاه بهترين تجارب صنايع كوچک و متوسط در دستيابي به مدارج عالي در خدمات و... در كشورهاي عضو است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین