کد خبر: ۲۴۸۷۴۴
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱
هیگ: پس از حل «برخی موضوعات عملی» سفارتمان را باز می‌کنیم

اعلام بازگشایی مجدد سفارت بریتانیا در تهران

وزیر خارجه انگلیس روز سه‌شنبه گفت شرایط برای بازگشایی سفارت این کشور در تهران مهیا است و لندن قصد دارد پس از حل برخی موارد، سفارت خود در ایران را باز کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس روز سه‌شنبه در نامه‌ای به نمایندگان پارلمان این کشور، گفت شرایط برای بازگشایی سفارت این کشور در تهران مهیا است.

با این حال وی گفت بازگشایی رسمی سفارت نیاز به «حل برخی مسائل عملی» دارد و انگلیس در تلاش است تا با انجام این مقدمات، سفارت خود در تهران را باز کند.

آقای هیگ دیروز هم با اشاره به نقش ایران در منطقه، اعلام کرده بود که به زودی اطلاعیه‌ای در مورد روابط دوجانبه انگلیس و ایران صادر می‌کند. رسانه‌های انگلیسی از جمله بی‌بی‌سی گزارش داده بودند که احتمالا وی رسما بازگشایی سفارتخانه‌ها را اعلام می‌کند.

«جک استراو» رئیس مشترک گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس هم دیروز گفته بود که احتمالا «آجی شارما» کاردار انگلیس، که در حال حاضر به صورت غیرمقیم فعالیت می‌کند، به طور دائم در ایران مستقر شود.

به گزارش فارس، وزیران خارجه ایران و انگلیس تابستان سال گذشته پس از دیدار در نیویورک از تصمیم خود برای احیای روابط دوجانبه، که از سال 2011 قطع شده بود، خبر دادند. طرفین در اولین گام، کاردارهای غیرمقیم خود را معرفی کرده و در گام بعد از وضعیت حفاظت منافع خارج و روابط مستقیم را از سر گرفتند. با این حال سفارتخانه‌های دو کشور همچنان تعطیل است.
-
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین