کد خبر: ۲۴۸۹۵۸
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۹

رییس مجلس: باید تلاش کنیم فازهای پارس جنوبی هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: عملیاتی شدن فازهای پارس جنوبی اثرات ملی، منطقه ای و بین المللی دارد و باید تلاش کنیم هرچه زودتر به بهره برداری برسد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خانه ملت، ˈ علی لاریجانیˈ عصر چهارشنبه درجلسه شورای تامین شهرستان عسلویه افزود: مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید کاری کنند تا برای پروژه هایی که جنبه های ملی دارد و در مرحله نهایی هستند اعتباری تخصیص یابد تا این پروژه های ملی مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی وجود صنعت نفت در منطقه عسلویه را یک نعمت خواند و تصریح کرد: با اتمام این پروژه ها، می توان زمینه های اشتغال بیشتری را در منطقه فراهم و به آبادانی آن کمک کرد.

رییس قوه مقننه گفت: امسال در مجلس کمک کردیم پروژه های در دست انجام در این منطقه پیش رفته و زودتر به نتیجه برسد. 

لاریجانی در باره مطالبی که مسوولان عسلویه در شورای تامین این شهرستان مطرح کردند، گفت: آنچه درباره برادری شیعه و سنی در این منطقه مطرح شد، خوشحال کننده است و انتظار هم از مردم مسلمان و انقلابی همین است زیرا این مساله عامل اقتدار کشور ما است.

رییس مجلس عصر چهارشنبه به منظور بازدید از تاسیسات پارس جنوبی وارد عسلویه شد.

لاریجانی به همراه وزیر نفت و جمعی از اعضای کمیسیون انرژی فردا پنجشنبه (29 خرداد) از فازهای 12، 15تا 18 میدان گازی پارس جنوبی بازدید می کنند.

برگزاری نشست مشترک با مدیران و مسوولان صنعت نفت در پارس جنوبی از جمله برنامه های پیش بینی شده در جریان سفر رییس مجلس به عسلویه است.

هم اکنون فازهای 13، 14، 19تا 22 پارس جنوبی در قالب طرح های اولویت دوم پارس جنوبی با متوسط 60 درصد پیشرفت فیزیکی و فازهای 12 و 15 تا 18 پارس جنوبی با متوسط پیشرفت بالای 90 درصد در قالب طرح های اولویت نخست آن در دست اجراست.

طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی با 24 فاز در شهرستان های عسلویه و کنگان در جنوب استان بوشهر در دست اجراست و اکنون روزانه 280 میلیون متر مکعب از آن بهره برداری می شود. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین