کد خبر: ۲۴۹۳۸۴
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹

مخالفت فراکسیون زنان مجلس با حضور بانوان در ورزشگاه‌ها؛ کار زن بچه‌دار شدن و شوهرداری است

پیشتر شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان، روز 26 خرداد گفته بود که به دستور حسن روحانی قرار شده تا گفتگوهایی با محمود گودرزی، وزیر ورزش، در مورد مسئله حضور زنان در سالن مسابقات والیبال صورت بگیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: اصرار زنان برای دیدن مسابقات والیبال تیم ملی در ورزشگاه به حاشیه های جدید در بازی مقابل ایتالیا کشیده شد، حاشیه هایی که در شبکه های اجتماعی بازتاب های فراوانی داشته است؛ اما در این میان اکثریت اعضای فراکسیون زنان مجلس اعتقادی به حضور بانوان در ورزشگاه ندارند و حتی فراتر از آن، این بحث را بهره برداری سیاسی علیه نظام می خوانند.

پیام نو در ادامه نوشت: از جمله حاشیه های دیروز برخورد نیروی انتظامی با برخی از زنان متقاضی حضور در ورزشگاه. حاشیه دیگر هم این بود که  تعدادی از خانم‌های خبرنگار که آی‌دی کارت فدراسیون والیبال را هم گرفته بودند، ابتدا وارد سالن شدند و پس از دقایقی مسئولان نیروی انتظامی آن‌ها را به بیرون از ورزشگاه هدایت کردند. مسئولان نیروی انتظامی به این خبرنگاران گفتند که فقط خانم‌هایی که از عوامل اجرایی مسابقه هستند حق حضور در سالن را دارند.

این در حالی است که در حاشیه بازی تیم ملی والیبال ایران با برزیل گزارش شد برخی از زنان هوادار تیم ملی با پوشیدن پیراهن های تیم برزیل و با ایجاد این تصویر که از هواداران رقیب هستند توانستند وارد ورزشگاه شوند. این همه در حالی است که شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان، روز ۲۶ خرداد گفته بود که به دستور حسن روحانی قرار شده تا گفتگوهایی با محمود گودرزی، وزیر ورزش، در مورد مسئله حضور زنان در سالن مسابقات والیبال صورت بگیرد.

ممانعت از ورود زنان به ورزشگاه آزادی تهران در مجلس شورای اسلامی نیز واکنش‌هایی را به همراه داشت. سخنگوی هیئت رئیسه مجلس به خبرگزاری خانه ملت گفت که «مخالفت کلی برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها وجود ندارد، بلکه تنها باید شرایط آن را مهیا کرد». در همین حال کمال الدین پیر موذن نیز در جلسه علنی روز یکشنبه هفته گذشته علنا به موضوع جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاه اعتراض کرد و آن را از حقوق مسلم زنان ایرانی دانست. با این همه دبیر فدراسیون والیبال پیش از این گفته بود که «بهتر است خانم در خانه بنشینند و برای تیم‌شان دعا کنند».

در این شرایط ۶ نفر از اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پیام نو نظر خود را درباره اتفاقات حاشیه ای دیدار تیم های والیبال ایران و ایتالیا بیان کردند. سوال پیام نو از این ۶ نفر درباره اخبار منتشر شده از برخورد نیروی انتظامی با برخی از زنان حاضر در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی و همچنین نظر آنها درباره تسهیل ورود زنان به ورزشگاه هاست.

 نیره اخوان بی‌طرف، نماینده اصفهان می‌خواهند علیه نظام بهره برداری سیاسی کنند

زنان ایران مسایل حل نشده بسیار زیادی دارند، حالا یک سری از زنان و دختران آمده اند و حاشیه درست کرده اند و دارند به کمک رسانه ها آن را بزرگ می کنند، نباید ما را فریب بدهد. اینها را من شخصا نماینده زنان ایران نمی دانم. این مسایل هیچ اولویتی ندارد، نه از نظر شرعی و نه اجتماعی. اینهایی که به مسابقه والیبال آمدند اصلا در مقابل جامعه زنان ایرانی عددی نیستند که بخواهند آنها را نمایندگی کنند. به نظر من مساله راه ندادن زنان به ورزشگاه ها اصلا موضوع مهمی نیست. مخصوصا اینکه یک عده می خواهند علیه نظام از این موضوع بهره برداری سیاسی داشته باشند.
 شهلا میرگلو بیات، نماینده ساوه زنان نیمی از جامعه هستند و باید به خواسته‌های آنها توجه شود

من زیاد اطلاعی از بازی والیبال و حواشی آن ندارم و باید سوال کنم تا بتوانم با اطلاعات کافی حرف بزنم. اما در کل زنان و خانم ها نیمی از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند و باید به درخواست های آنها احترام گذاشته شود، منتها در همان چارچوب موازین اسلامی و قانونی. آنها می توانند خیلی چیزهایی که باعث نگرانی می شود را رعایت کنند و در ورزشگاه ها حضور داشته باشند. به هر حال این درخواست خانم ها است و باید به آن احترام گذاشته شود. من هم سعی می کنم در مجلس این موضوع را پیگیری کنم.
 لاله افتخاری، نماینده تهران
دنبال بهبود نیستند، می‌خواهند سر و صدا راه بیاندازند

بحث این موضوع مفصل است. یک بار هم آیات عظام و مراجع تقلید در اوایل دوران آقای احمدی نژاد درباره آن نظر دادند. الان به نظر من بیش از آنکه عده ای به دنبال بهبود وضعیت زنان باشند، دوست دارند سر و صدا راه بیاندازند، به همین دلیل ترجیح می دهم اظهارنظری نداشته باشم.

 سکینه عمرانی، نماینده خمینی شهر خانم‌ها در خانه بنشینند و والیبال نگاه کنند

من بعید می‌دانم که تا این اندازه برخورد صورت گرفته باشد و عده ای را بازداشت کرده باشند. رسانه ها خیلی چیزها را می نویسند که دروغ است. محال است خانمی را به خاطر دیدن مسابقه والیبال بازداشت کنند. حتما کاری یا تخلفی انجام داده بودند که بازداشت شدند. اصلا هیچ لزومی ندارد که خانم ها به ورزشگاه بروند، اگر هم خیلی مشتاق دیدن مسابقه هستند در خانه و از تلویزیون مسابقات را ببینند. به خصوص اینکه در ورزش آقایان پوشش کامل ندارند و این حرام شرعی است. یعنی رفتن خانم ها به ورزشگاه نه صحیح است و نه واجب است. به هر حال ما یک سری حرمت ها و اعتقادات دینی داریم که باید حفظ شوند. نکته دیگر اینکه اصلا رفتن خانم ها به ورزشگاه به چه دردی از اجتماع می خورد و چه باری از دوش کشور بر می دارد؟
 زهره طبیب‌زاده نوری، نماینده تهران نظری ندارم

من نه شما را می‌شناسم و نه اطلاع دارم که آیا آنچه درباره مسابقه والیبال می‌گویید حقیقت دارد یا خیر. بنابراین ترجیح می‌دهم اظهار نظری نداشته باشم و با کمال احترام هم می گویم که هیچ دلیلی برای اظهار نظر در این زمینه نمی بینم.
 فاطمه آلیا، نماینده تهران کار زن شوهرداری است نه والیبال دیدن

کار زن بچه دار شدن و تربیت فرزند و شوهرداری است نه دیدن مسابقه والیبال. یک عده ای می خواهند هر طور شده به زن نقش هایی بدهند که مخالف با وظایف شرعی است. زنی که دغدغه اصلی اش رفتن به ورزشگاه و شاغل شدن و این دست مسایل باشد که دیگر به وظایف اصلی خود نمی رسد. بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری هجوم فرهنگی غرب می خواهد زنان را «مرد واره» کند. این حرکت ها همه برنامه ریزی غرب است، بروید از همان هایی که می خواهند بروند والیبال ببینند بپرسید که چند نفرشان ازدواج کرده اند، از میان آنها که ازدواج کرده اند چند نفرشان بچه دار شده اند و اگر هم بچه دار هستند چطور بچه خود را تربیت می کنند. اینها را که بپرسید می دانید که این حرکت ها در راستای کدام فرهنگ است. ما در کشورمان مسابقات ورزشی زنان را داریم و اگر خانم ها خیلی مشتاق هستند، بروند و آن مسابقات را از نزدیک ببینند. دلیل ندارد جایی که چند هزار نفر مرد جمع می شوند، عده ای هم از زنان بروند. اینها زمینه بی حرمتی و تجاوز در جامعه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین