کد خبر: ۲۴۹۴۰۰
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳

شیر خام کیلویی چند؟

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، کارخانه‌های لبنی باید از امروز هر کیلوگرم شیرخام را 1440 تومان از دامدار بخرند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حسن رکنی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: علی‌رغم اعلام ارزیابی‌های وزارت جهاد کشاورزی و تعیین قیمت پیشنهادی 1520 تومان برای خرید هر کیلوگرم شیر خام، ستاد تنظیم بازار مصوب کرد از امروز هر کیلوگرم شیر خام از دامداران 1440 تومان خریداری شود و کارخانه‌های صنایع لبنی نیز باید این قیمت را اعمال کنند.

برنامه‌ریزی برای توزیع شیر مدارس
وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید و حمایت از مصرف محصولات کشاورزی به ویژه شیر برنامه‌ریزی‌های مختلفی دارد تا بتواند طرح‌هایی از جمله توزیع شیر مدارس در بین کودکان در سال جاری و در سال‌های آینده را بیش از پیش دنبال کند که شاخص‌های سلامت و بهداشت عمومی جامعه ارتقا پیدا کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دام ادامه داد: با توجه به این‌که صنایع لبنی طی سال‌های گذشته تاکنون تنوع بسیاری را در تولید انواع محصولات لبنی خود ایجاد کرده‌اند می‌توان امیدوار بود مصرف مواد لبنی و شیر در سال‌های آینده افزایش پیدا کند چراکه در کشور‌های پیشرفته برخی کارخانه‌های صنایع لبنی بیش از هزار نوع محصول تولید می‌کنند و همین تنوع سبب می‌شود تا مصرف این محصولات در این کشور‌ها بیش از پیش افزایش یابد.

رکنی درباره‌ مطالبات سه ماهه گذشته دامداران برای فروش شیر خام به کارخانه‌های لبنی گفت: از آنجا که طی سه ماهه گذشته تکلیفی برای کارخانه‌های لبنی مشخص نشده بود درصدد هستیم از طریق حمایت‌های لازم دولت بتوانیم مابه‌التفاوت نرخ خرید شیر خام را تامین و به تولید‌کنندگان پرداخت کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین